Lange tijd naar het buitenland, wat te doen met abo?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Hallo,

ik ga over een tijdje ( 5-6 maanden ) hoogstwaarschijnlijk een jaar naar Australië om daar te werken en rond te reizen. Op dit moment heb ik nog een sim-only Hi 20 lopen die over 3 maanden afloopt.

Bij een nieuw abo kun je als je goed zoekt vaak een mooi mobieltje krijgen en nu dacht ik erover om een 2 jarig Orange abo te nemen van €22,50 met een mooie telefoon. Dit zet ik na 6 maanden om naar een €12,50 abo en dat houd ik dan de resterende 18 maanden. Omdat ik een 6 tot 8 maanden in het buitenland ga verblijven zal ik daar een pre-paid sim-kaart kopen en zal mijn 'nieuwe' Orange abo ongebruikt blijven. Orange is echter de enige provided bij wie je je beltegoed 'oneindig' mee kan nemen. In de tijd dat ik de Orange kaart niet gebruikt spaart deze dus het beltegoed op, en zit ik als ik terug kom met een enorme bundel :9. Het mobieltje wat ik bij het Orange abo zou krijgen neem ik mee naar het buitenland en gebruik die dan daar.

Mijn vraag was of dit verstandig is, en of ik niet beter bij terugkomst een nieuw abo af kan sluiten en in de tussentijd mijn huidige nummer 'parkeren' op een pre-paid sim kaart van Hi die ik hier nog heb liggen.

Voordelen:
  • Grote bundel bij thuiskomst en toch lage kosten per maand (€12,50)
  • Nieuwe telefoon :9~
  • Zeker nummerbehoud*
Nadelen:
  • Maandelijkse kosten tijdens het 'weg zijn'.
  • Bij terug komst zijn er waarsch. betere en mooiere GSM's bij hetzelfde of goedkopere abo's.
  • Abo moet bij Orange weg komen, anders geen oneindig meenemen v. bundel tegoed.

* Als ik mijn nummer op een pre-paid sim kaart laat staan is er een kans dat ik deze kaart vergeet af en toe te gebruiken en daardoor het nummer vervalt.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:58
Open gewoon een rekening bij een bank waar je niet zit, stort daar even 18 x 12,50 op (of 12 x 12,50 ligt aan hoelang je weggaat) en dan is het toch opgelost.

Je wilt in australie ook mobiel kunnen bellen (je komt daar mensen tegen, misschien wel dates lettende op je leeftijd en dan wil je kunnen bellen / smsen) en of je nu of straks een telefoon neemt ligt er aan of je in australie ook die telefoon wilt.

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Welke band qua mobiele telefonie gebruiken ze daar? Hou daar wel rekening mee bij de aanschaf van je telefoon.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• Hercul3s
// Maeslant

Ik denk dat ik nog wel genoeg geld heb om dat te ondervangen.
Ja, het is zo dat ik nu een N-Gage heb, en dat ik toch wel eens af wil van die koelkast.
Ik kijk wel uit naar een mooie actie met telefoon, het enige is dat ik afhankelijk ben van Orange :/

// Cryhtor

Net ff gegoogled en dual- en triband telefoons werken er, dus alle modellen die je tegenwoordig kunt krijgen denk ik.

Verwijderd

Hercul3s schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:33:
// Cryhtor

Net ff gegoogled en dual- en triband telefoons werken er, dus alle modellen die je tegenwoordig kunt krijgen denk ik.
Je hebt daar naast het gsm-netwerk ook nog een cdma-netwerk. Daar werkt geen enkele hier verkrijgbare telefoon mee.

• Hercul3s
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:02:
[...]

Je hebt daar naast het gsm-netwerk ook nog een cdma-netwerk. Daar werkt geen enkele hier verkrijgbare telefoon mee.
... O .. wat is dat dan precies?

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:58
Hercul3s schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:33:
// Maeslant

Ik denk dat ik nog wel genoeg geld heb om dat te ondervangen.
Ja, het is zo dat ik nu een N-Gage heb, en dat ik toch wel eens af wil van die koelkast.
Ik kijk wel uit naar een mooie actie met telefoon, het enige is dat ik afhankelijk ben van Orange :/

// Cryhtor

Tuurlijk .. maar op die manier heb je er geen opkijken naar .. ik ga het dit jaar ook zo doen :D

Verwijderd

Hercul3s schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:16:
... O .. wat is dat dan precies?
Tja, moeilijk uit te leggen maar het zijn gewoon 2 heel verschillende netwerken. CDMA geeft een betere dekking op langere afstanden (dus minder antennes in dunbevolkte gebieden) maar heeft daarentegen een slechtere binnendekking in steden. En via CDMA is GPRS niet mogelijk.

Vodafone en Optus hebben een GSM netwerk, Orange een CDMA netwerk en Telstra heeft beide.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Hercul3s schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:18:
[...] Dit zet ik na 6 maanden om naar een €12,50 abo en dat houd ik dan de resterende 18 maanden. [...]
Vaak mag je 2-jarige abbo's pas na 1 jaar omzetten/verlengen; controleer dat eerst even zou ik zeggen...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58
Chemist schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 07:56:
[...]

Vaak mag je 2-jarige abbo's pas na 1 jaar omzetten/verlengen; controleer dat eerst even zou ik zeggen...
Bij Orange mag het na 6 maanden :)

Verwijderd

Als je met 32,50 zou beginnen zou je na een jaar een 2de keer kunnen verlagen, zit je ook op 12,50 per maand, alleen dan 12 keer, heb je een nog vettere mobiel ;)

• Hercul3s
Maeslant schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:22:
[...]

Tuurlijk .. maar op die manier heb je er geen opkijken naar .. ik ga het dit jaar ook zo doen :D
Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen, nu nog eventjes dat geld regelen en een mooi mobieltje uitzoeken. Jammer dat ze net 1 week geleden de prijzen weer verhoogd hebben. Je had een Samsung D500 en een Motorola RazR V3 beide praktisch gratis bij een €22,50 abo.
Nu beide rond de €120,- extra |:(.
(je komt daar mensen tegen, misschien wel dates lettende op je leeftijd en dan wil je kunnen bellen / smsen)
Laten we hopen ;).
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:39:
[...]

Tja, moeilijk uit te leggen maar het zijn gewoon 2 heel verschillende netwerken. CDMA geeft een betere dekking op langere afstanden (dus minder antennes in dunbevolkte gebieden) maar heeft daarentegen een slechtere binnendekking in steden. En via CDMA is GPRS niet mogelijk.

Vodafone en Optus hebben een GSM netwerk, Orange een CDMA netwerk en Telstra heeft beide.
Maar als ik een tri-band toestel meeneem, heb ik dan met een Vodafone, Optus of Telstra sim kaart wel ontvangst op de meeste plaatsen?
Chemist schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 07:56:
[...]

Ik heb 't nagevraagd in de Orange shop :*).
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 08:00:
Als je met 32,50 zou beginnen zou je na een jaar een 2de keer kunnen verlagen, zit je ook op 12,50 per maand, alleen dan 12 keer, heb je een nog vettere mobiel ;)
Is ook nog een mogelijkheid, je krijgt zelfs 50% korting als je een 2 jarig €32,50 abo neemt.

Eens rekenen:

22,50 -> 12,50

6x22,50 = 135
18x12,50 = 225
----------------------- +
€ 360

32,50 -> 22,50 -> 12,50 met korting

6x16,25 = 97,5
6x22,50 = 135
12x12,50 = 150
----------------------- +
€ 382

:o

Dat is dus 12x €10 meer bundel terwijl je €22,- meer betaald ... :D. Daarnaast mag je ook nog een mooier mobieltje uitzoeken.
* Hercul3s weet al wat hij gaat doen!
Pagina: 1