Toon posts:

Wat is een goede en betaalbare harde schijf????

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk moet min. 30gb zijn en Ide,wat is het verschil tussen Maxtor Quantum en Ibm,qua support prestatie en stabiliteit??

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
Kwa support, prestatie, stabiliteit en geluidsniveau is de IBM DTLA 75GXP 30 GB absoluut de winnaar. Maar wel een beetje duurder...
Thuis heb ik er 6 in gebruik ( in 2 compus ). Ik ben er meer dan zeer tevreden over. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Maxtor schijven zijn okee, heb zelf 2x een maxtor (een 13@7200rpm en een 13@5400rpm)
Nog nooit problemen mee gehad, IBM's schijnen ook erug goed te zijn.
Vergeet verder de Seagate Barracuda II's niet, heb daar een 30gig(7200rpm) van, daar ben ik ook erug tevreden over.

Quantums heb ik al erug lang niet meer gehad, daar durf ik niks over te zeggen.

En over de prijzen, zoek es in de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Zit er veel verschil tussen 5400 en 7200 toeren harde schijfjes,ik wil gewoon de nieuwe gebruiken voor spellen en de oude(4,3) voor windows98 en alle die andere programma's

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53
IMHO maakt IBM momenteel de beste IDE schijven. En heeft Maxtor de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Welke schijf het beste is hangt af van je eigen plannen. Voor windows, games, etc. Zou ik voor IBM kiezen. Is het echter een tweede HD puur voor opslag van bv MP3's dan is de Maxtor ook goed en ben je dan goedkoper uit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als ik zo naar je andere specs kijk, dan wil jij echt wel een 7200 rpm harde schijf, die je dan gebruikt als opstartschijf. Deze zal zoveel sneller zijn dan de 4.3 Gb schijf die je nu hebt dat je niet weet hoe je het ooit zonder hebt kunnen doen.

Verwijderd

Zou wel een 7200rpm hale, scheeld aanzienlijk in snelheid, ook maakt een 7200 rpm van bijv. maxtor minder kabaal!

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Maxtor = stil, kost minder
IBM = minder stil, wel sneller, kost meer

Wat garantie betreft, bji mij op de zaak kopen we ze in in Nederland, als er een stuk is buiten de 8 dagen omruil garantie, ben je ze allebei min. 2 weken kwijt......maakt niet uit welk merk je neemt.

Alleen als je ze zelf rechtstreeks naar een vestiging van het merk in NL opstuurt is het iets vlotter als je echt tegen ze aan zeikt.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

IBM maakt IBM en Maxtor schijven.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Sinds wanneer is Western Digital niet meer geliefd , ik vindt mij Caviar diskie nog steeds roeleren over m'n broer z'n Maxtor hoor (die dinge lijken alsof ze niet stevig zijn)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
IBM=WD=Maxtor

zit allemaal het binnenwerk van IBM in, dus een WD is ook een prima ding hoor, heb geen ervaring met de hedendaagse schijven van hun, maar mijn oude 1.2 en 1.6 GB WDC doen uitstekend hun werk. Gebruik nu IBM/Seagate/Maxtor ook geen problemen mee.

Flickr | Lego collectie

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Seagate is ook goed hoor.

Een echt bout HD zul je niet snel kopen, want ze zijn er gewoon niet :) Koop wel een 7200 rpm HD, want dat verschil merk je goed.

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 18:58 schreef InterCC het volgende:
Seagate is ook goed hoor.

Een echt bout HD zul je niet snel kopen, want ze zijn er gewoon niet :) Koop wel een 7200 rpm HD, want dat verschil merk je goed.
Wel zou ik er oordopjes bij kopen want die dingen maken echt een hele hoop herrie:( i.v.m. IBM>:)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Toen ik m'n Maxtor net had aangelsoten dacht ik dat 'ie 't niet deed. Bleek 'ie ontzettend stil te zijn. :)

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb een Fujitsu 7200 RPM, ok, hij is echt een van de stilste, stiller dan IBM en Maxtor (heb ook IBM en Maxtor gehad) maar hij is niet de snelste.
Western Digital (4Gb) en Quantum (3,2 Gb) zijn al te lang geleden.
Ik heb eventjes een klein offtopic vraagje, ik heb dus een 27,3 Gb Fujitsu en ik wil er of een 30 Gb IBM of een 45 Gb IBM bij zetten in raid0 (op Abit KT7 RAID). Kan ik dan van die 45 Gb maar 27 Gb gebruiken, of kan ik die nog partitioneren ?!?!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

IBM stond op nummer 1 gevold door Maxtor en dan Seagate volgensmij.dat stond laatst in de c't of in computer totaal.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Maxtor
IBM
Seagat Barracuda.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ik heb een Quantum fireball 20 GB 7200 rpm hoor hem nauwlijks en is super snel draait perfect.

Verwijderd

7200 ten opzichte van 5400 maken wel meer warmte

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik heb eventjes een klein offtopic vraagje, ik heb dus een 27,3 Gb Fujitsu en ik wil er of een 30 Gb IBM of een 45 Gb IBM bij zetten in raid0 (op Abit KT7 RAID). Kan ik dan van die 45 Gb maar 27 Gb gebruiken, of kan ik die nog partitioneren ?!?!
Bij raid 0 maakt het niet uit of de schijven van verschillende grootte zijn, hij zal ze gewoon optellen....

succes :)
Pagina: 1