Toon posts:

Aanschaf Router toekomstvast

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een nieuwe draadloze router/accespoint aan te schaffen.Ik heb zelf van KPN een Alcatel Speedtouch modem geleverd gekregen dus zonder modem mag ook. Nu weet ik dat er een aantal zaken op stapel staan;

introductie ADSL2+ en Voip

Ik wil een investering doen, maar wel een die toekomstvast is en met bovenstaande al rekening heeft gehouden.

Hebben jullie tips qua merk etc?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Tenzij je enkele duizenden euro's neerlegt voor een cisco met onderhoudscontract denk ik niet dat toekomstvast überhaupt mogelijk is :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Dit heeft weinig te maken met PN&S. Maar goed, ADSL2 iss er nog niet en op het moment dat de KPN/Versatel enz het gaan leveren krijg je vast wel een "gratis" modem. Dus een router zonder ADSL modem maar gewoon met een ethernet wan poort is wat dat betreft toekomst zekerder.

VOIP is een hele mooie hype. Feitelijk maakt het voor je router niet echt uit. Het bijft een ethernet pakketje. Maar als je een analoge telefoon met je router wilt kunnen verbinden moet je een router met analoge poorten aanschaffen. Kijk dan naar dingen als SIP en H323 ondersteuning. Skype is leuk maar feitelijk als VOIP oplossing niet serieus te nemen. (Closed Hardware/Software op een closed netwerk)
Maar je kan je afvragen of die analoge poorten hun geld waard zijn.

Toekomst voorbereid is met dit soort low budget producten waarvan de standaard elke twee drie jaar verandert (Wifi B/G/N, VOIP, VPN, ADSL/ADSL-2/Kabel/....) niet echt relevant; Koop over twee jaar gewoon weer een routertje/modem van 100,- en je bent weer helemaal bij.

Verwijderd

a) Je hebt zelf heel weinig tot niets hierover uitgezocht. Het is hier de bedoeling dat je ook zelf wat moeite doet en al een beginnetje maakt zeg maar.

b) Dit heeft compleet niets met Professional Networking & Servers te maken.

Dit topic is gesloten.