[PHP + Apache] Current user/group?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
He,

Omdat mijn topic gesloten was maar het niet zo simpel was als blaataaps dacht (anders had ik hem ook niet gepost :) ) open ik even een nieuwe:

Ik draai hier apache 2.0 en PHP 4.3.9
PHP safemode = on en maak gebruik van suExec

Nu wil ik heel graag weten onder welke user/group een php file draait in runtime.

Is daar in PHP iets voor? Env. variabelen? Ik heb gezocht, vind niets helaas..
PHPinfo(); biedt geen informatie. Ik weet precies onder welke user hij in mijn test bestand draait, maar die is niet te vinden in PHPinfo.

verder boodt blaataaps mij nog het volgende aan:
En anders gewoon id(1) uitvoeren.
Maar ik snap niet wat hij daarmee bedoeld?!

hoop dat jullie me kunnen helpen?

Sorrie blaataaps :) Maar je reageerd helaas ook niet op mijn emailtjes ;(

tnx! :)

Verwijderd

je zegt wel dat phpinfo() geen uitkomt biedt, maar heb je gekeken naar User/Group onder het Apache kopje?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

we_are_borg

You will Comply

Volgens mij draait php onder user/group web/web. Als je root rechten heb kan je het nakijken, ik zou niet weten hoe je het anders kan achterhalen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:06:
je zegt wel dat phpinfo() geen uitkomt biedt, maar heb je gekeken naar User/Group onder het Apache kopje?
Dat is dus gewoon de echte user/group waar apache onder draait met suPHP. Euh, blaataaps heeft toch echt genoeg info gegevens, als je niet weet wat ie ermee bedoelt weet je dan zeker dat het nodig is waar je mee bezig bent?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De variabele heet User/Group hier in phpinfo. Ik weet niet of je zelf de apache beheert (je eerdere topics doen vermoeden van wel) kun je misschien tijdelijk safe_mode uitzetten om te debuggen.
Ik heb inderdaad nog niet gereageerd op je mailtjes, sterker nog, in de welgeteld 2 minuten tussen je laatste mailtje en dit topic had ik mijn mailbox niet eens bekeken. Mail is niet een soort van veredelde instant messaging waar ik de hele dag op mail zit te wachten namelijk. Iets meer geduld is dus op zijn plaats, nog geen 10 minuten geen antwoord is natuurlijk geen reden om zomaar opnieuw topics te openen.
Over id(1), typ bijvoorbeeld eens "man id" om te kijken wat dat doet.
Verder als je op php.net zoekt naar "uid", vind je http://nl2.php.net/manual/en/function.getmyuid.php , volgens mij precies wat jij zoekt, lijkt me sterk dat dat niet te vinden was.

Dit topic is gesloten.