Toon posts:

simpele MSN Messenger client

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al langere tijd windows messenger nu vanwege alle rare onzinnige frietsels en frutsels die andere messenger clients (oa MSN7.0) hebben, maar ook dit is niet optimaal; ik wil wel goed bestanden kunnen verzenden en ook chatlogs die bijgehouden worden is wel fijn... ik heb dr dus eens naar gezocht via google en hier op t.net maar ik kan niks vinden wat echt aan mijn wensen voldoet. Ik zoek dus eigenlijk een messenger die supersimpel is (geen rare smilie's of java/web based, hippe transparante windows e.d.), maar wel met goede bestandsverzending en logfunctie. Wie o wie kent hier nog een goed programma'tje voor?

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

Miranda IM zoek maar op google

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Trillian
dMSN Java based

Heb je uberhaupt al gezocht?
En windows-messenger is ook lekker kaal.

[ Voor 40% gewijzigd door André op 02-03-2005 17:45 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

André schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:44:
Trillian
dMSN Java based

Heb je uberhaupt al gezocht?
Heb jij de laatste versie van Trillian al eens gezien? Die voldoet aan geen enkele van zijn eisen imo.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Windows Messenger met MSN plus => logs.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 10:07

Not Pingu

Dumbass ex machina

André schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:44:
net messenger is idd vrij 'streamlined' ja :+

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Glashelder schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:47:
Windows Messenger met MSN plus => logs.
Vind jij dat simpel? MSN plus draait op java, en dat is best wel zwaar ;)

Ik denk dat Miranda IM en Gaim nog wel het beste aan je eisen voldoen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dawuss schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:48:
[...]

Vind jij dat simpel? MSN plus draait op java, en dat is best wel zwaar ;))
:?

MSN plus is gewoon C++

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
De combinatie messener + msn plus maakt dat het alsnog veel memory vreet. Ik zit nu dat miranda te checken en dat ziet er op het eerste gezicht heel aardig uit idd...

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Miranda is perfect. Je kan het met plugins aan al je wensen laten voldoen. Alles wat je niet interesserd gooi je eruit. Lekker licht dus.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Gaim werkt ook lekker, draai ik zelf mee. Kun je ook een logboek mee bij houden.

http://gaim.sourceforge.net/

He who controls the Spice, controls the Universe.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

http://webmessenger.msn.com

Webbased. je hoeft er niet voor te installeren en is kaal.

Helaas zitten de twee andere opties (file transfer en logging) er niet in.

[ Voor 33% gewijzigd door bolke op 02-03-2005 21:12 ]

http://www.hroling.nl

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 21:51
bolke schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:10:
http://webmessenger.msn.com

Webbased. je hoeft er niet voor te installeren en is redelijk kaal.
(geen rare smilie's of java/web based, hippe transparante windows e.d.),
Persoonlijk gebruik ik de laatste versie van GAIM en ik moet zeggen dat ik absoluut niet meer terugwil naar MSN/Windows Messenger. GAIM is rustig en werkt met tabbladen wat lekker veel ruimte scheelt op een drukke chatavond :)

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-08 15:55

Surkow

$µr|{0w

MST_Morpheus schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:05:
Gaim werkt ook lekker, draai ik zelf mee. Kun je ook een logboek mee bij houden.

Het is overzichtelijker en lichter dan MSN zelf. Houd er bij dit programma wel rekening mee dat je GTK ( soort van virtuele machine als JAVA, maar dan lichter) moet installeren. Dat komt doordat het programma is geport van *nix.

Edit @ onder: klopt. Maar sommige mensen begrijpen niet waarom je het nodig zou hebben. Een vergelijking is daarbij wel op zijn plaats.

[ Voor 76% gewijzigd door Surkow op 02-03-2005 21:28 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• RSpliet
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Surkow schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:21:
[...]

Het is overzichtelijker en lichter dan MSN zelf. Houd er bij dit programma wel rekening mee dat je GTK (virtuele machine; zelfde soort als die van JAVA, maar dan lichter) moet installeren. Dat komt doordat het programma is geport van *nix.
Zit bij de installer hoor :). GTK = Gnome ToolKit, soort van aanvulling op de Windows API om porten makkelijker te maken. Of simpelgezegt: zorgt ervoor dat Windows dat programmatje snapt. Is zeker geen volledige virtuele machine, zorgt alleen voor de GUI. Maar van snelheid(sverlies) merk ik iig niks hoor, sneller dan MSNM 7 op n 300MHz bak...

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Seven of Nine schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:24:
Zit bij de installer hoor :). GTK = Gnome ToolKit, soort van aanvulling op de Windows API om porten makkelijker te maken. Of simpelgezegt: zorgt ervoor dat Windows dat programmatje snapt. Is zeker geen volledige virtuele machine, zorgt alleen voor de GUI. Maar van snelheid(sverlies) merk ik iig niks hoor, sneller dan MSNM 7 op n 300MHz bak...
Ik wil dus sneller werken dan Windows Messenger :). Mijn Gaim -ervaringen zijn ruim een jaar oud en toen vond ik het programma echt niks.... Dat Miranda waarmee ik nu aant stoeien ben werkt ook wel fijn eigenlijk alleen krijg ik file sending van achter m'n router nog niet voor elkaar maar daar moet ik nog ff goed naar kijken..

• RSpliet
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Gaim een jaar geleden is absoluut niet meer te vergelijken met Gaim nu. Features sindsdien geintroduceert: Web-Icon voor MSNM, FT voor MSNM, berichtkleur instellen, vele bugfixes etc. etc. Chatlogs deed dat ding toen ook al. Ook is 'hij' zeer configureerbaar, dus ikzelf gebruik niet anders (maarja, ik gebruik dan ook intussen geen Windows meer :p). Het enige wat ik onder Windows noodzakelijk vind is tijdens de installatie kiezen voor het 'bluecurve' thema, tenzij je je bak zwaar van skins hebt voorzien. Oh en als je geen rare smileys wilt, je ziet sowieso niet smileys die 'anderen' aan een toetscombinatie hebben gegeven, en de standaard MSNM smileys zijn te vervangen door een GoT smileypack (staat op gaim.sf.net) tegen de grootte van die uberirritante rommel...
Miranda moet ik dan weer wel bij zeggen, die heb ik nog nooit geprobeert ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
_-SToFFeL-_ schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:46:
[...]

Heb jij de laatste versie van Trillian al eens gezien? Die voldoet aan geen enkele van zijn eisen imo.
Waarom voldoet die niet aan zijn eisen?
Er zitten wel wat dingetjes in zoals dat je een plaatje kunt laten zien, maar imho is het nog altijd een erg simpel doeltreffend chat programma'tje, met handige dingen zoals tabbladen.

Trillian heeft ook een hele goeie bestands-verzendings functie.
Je kunt zien hoeveel ie gedownload heeft, hoeveel ie nog moet, en wat de snelheid is, dit kan met msn niet :)

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 03-03-2005 15:02 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kunt zien hoeveel ie gedownload heeft, hoeveel ie nog moet, en wat de snelheid is, dit kan met msn niet :)
Met MSN kan je alleen de snelheid niet zien. Maar als je ff kijkt dan kan je er zelf wel achterkomen ongeveer (aantal kB's dat ie nodig heeft loopt achteruit)

volgens mij heb jij geen recente versie van msn geprobeerd ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 03-03-2005 15:46 ]

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Ik gebruik ook gaim onder windows. Het is echt een aan te raden programma! Enige probleem is dat er een of twee bugs nog inzitten.

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MST_Morpheus schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:05:

Werkt idd heel lekker, alleen ik heb het probleem dat als ik een bestand wil verzenden heel tergend traag gaat, of soms helemaal niet. Met MSN werkt het wel goed. Kan ik daar wat aan veranderen, want dan ga ik zo weer terug naar Gaim.

[edit]Niet goed gekeken op de website van Gaim:
Why are my file transfers so slow?

Gaim only supports tranferring files over MSN via the MSN servers. This means all your data is sent to an MSN server and then forwarded to the person at the other end of the transfer. It is unknown whether we will support true peer to peer file transfer over MSN.

[ Voor 29% gewijzigd door Br@m op 05-03-2005 15:58 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
http://www.onlinemessenger.nl
werkt vrijwel op elke pc, geen plug-ins nodig

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

• pasta
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

De topicstarter zocht geen online messenger. Daarbij denk ik dat ie het wel na 4 maanden heeft opgelost. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.