Opslaan op netwerkshare lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Grom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11-2024

Grom

lief hè!

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Netwerk tussen twee computers via een Wlan router tussen laptop (wireless) en desktop (bedraad).
Laptop draait win XP en office 2000
Desktopdraait win 98 SE en office 2000

Op de desktop heb ik alle mappen vanaf C: geshared met volledige toegang (read/write).

Als ik nu een bestand op de laptop maak en dat wil opslaan in een gesharede dir van de desktop dan gaat dit prima.

Nu wil ik dit bestand onder een andere naam opslaan met "save as" en dan gat het niet meer.
Ik krijg dan de volgende melding:

Er is geen toegang mogelijk tot de map //computernaam/dir/dir/dir/bestandsnaam.doc. Mogelijk bevind de map zich op een volume dat niet beschikbaar is. Het is ook mogelijk dat de map beveiligd is met een wachtwoord.

Het is mij een raadsel, nieuw bestand maken gaat wel, dat zelfde bestand met 'save as' in word nogmaals maken gaat niet :?

Na wat Googelen en searchen hier op GoT kwam ik tegen dat netbios op de XP machine (laptop) aan zou moeten staan. Gedaan --> geen verschil.

Alles wat ik doe vanuit de desktop in shared documents op de laptop gaat wel goed.

Kan iemand me op weg helpen dit probleem op te lossen?

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Probleem inmiddels opgelost? Heb hier hetzelfde probleem...

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
...heb het probleem "opgelost" door de documtenten te verplaatsen naar een W2K station. weet niet wat de oorzaak is, maar geen zin om 't helemaal uit te spitten...

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heeft de betreffende user wel 'Modify' rechten :?

Tijd voor een nieuwe sig..