Voor een applicatie heb ik een splashscreen gemaakt met een TTrackBar als progressbar. Met de eigenschappen SelStart en SelEnd kan ik heel simpel een balkje kan laten zien wat netjes heen en weer schuift zolang de controle duurt. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik van te voren niet kan zeggen hoe lang de controle duurt en toch graag aan de de gebruiker wil laten zien dat het programma niet vastgelopen is.
Het probleem is echter dat een TTrackbar focusable is. Omdat het ook het enige component is (buiten een paar labels) krijgt deze de focus en dus zo'n lelijk stippellijntje. Ik heb het een en ander nagezocht op google om dit te voorkomen maar dat leverde niet veel op. Is er een manier om dit op een simpele manier te voorkomen of moet ik op zoek naar een ander componet?
Het probleem is echter dat een TTrackbar focusable is. Omdat het ook het enige component is (buiten een paar labels) krijgt deze de focus en dus zo'n lelijk stippellijntje. Ik heb het een en ander nagezocht op google om dit te voorkomen maar dat leverde niet veel op. Is er een manier om dit op een simpele manier te voorkomen of moet ik op zoek naar een ander componet?
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5