Toon posts:

[XP] Windows XP hangt af en toe bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week of 3 hele rare problemen, Windows hangt namelijk bij het opstarten
De pc komt voorbij de POST maar zodra hij windows laadt hangt hij gewoon, ik krijg geen blauw scherm te zien of plotselinge restart, hij hangt gewoon en zit moer vast. Bij reset doet de pc het vreemd genoeg de ene keer wel en de andere keer niet,

De ene keer restart hij dus gewoon en start windows ook op, de andere keer restart hij niet, geeft m'n scherm dat er geen verbinding is, knipperen de lichtjes van de cd-rom drive maar doet verder dan dus helemaal niets, geeft zelfs geen piepjes.

Ik heb dus als eerst m'n HD getest met Seatools, of dat er wat mis was (want ik dacht dat zulke soort vastlopers aan m'n HD lagen, hoewel er geen rare geluiden vanaf komen), heb alle tests 2x doorlopen maar zei dat alles in orde was, ook heb ik een chkdsk gedraait en deze zei ook dat alles in orde was.

Ook een virusscan met 2 online-scanners gedaan en er werd niets gevonden spyware scan met ad-aware, microschoft anti-spyware en spybot S&D gedraait en werd dus helemaal niets gevonden (op wat cookies na dan)

Het geheugen lijkt mij ook stug, want zodra ik namelijk in Windows zit is de machine gewoon zeer stabiel, heb geen hangers, crashes, blauwe schermen of wat dan ook, dan kan ik dus ook rustig 3 a 4 uur een game spelen en blijft hij gewoon stabiel en heb ik dus geen enkel probleem

Even wat systeemspecs indien nodig:

Enermax 350 Watt Voeding
AMD Athlon XP 3000
Zalman CNSP7000 Koeler
Asus A7N8X Rev: 1.06 Bios: 1.007
Infineon 1024 Meg RAM DDR400
Seagate Barracuda 7200.7 200Gb 8Meg Cache
Lite-On DVD-/+RW 4x/4x/4x/2x/40x 16x/48x
LGe DVD-ROM 16x/48x
XFX Geforce 6800GT 256 Meg Ram Dual DVI
Creative: Soundblaster Audigy 2
Windows XP Professional NL - SP2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 16:58 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ondanks het vele wat je al gedaan hebt - heb je ook de Processors, Mobo's & Geheugen Hangen en Opstart problemen troubleshooter al doogenomen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die heb ik doorgelezen, het probleem is dat de eventviewer dus helemaal geen fout laat zien, het is net of er gewoon niets gebeurd is voor windows :S Verder heb ik alle mogelijke opties ook al doorgelopen en zou dus echt niet weten waar de fout zich bevind

EDIT:
Ik was er vergeten bij te melden dat het meestal alleen maar voorkomt bij een koude boot, vooral als de pc langere tijd (een aantal uur) uit heeft gestaan want ik heb soms de pc uitgezet en dan circa 10 a 15 min later terug aangezet en toen was er geen enkel probleem :|

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 21:43 ]

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:03
Wellicht hebbie hier wat aan :
[rml]Zephyer in "[ 2003] Hangt onregelmatig"[/rml]

(mijn topic ;) )

P.s. het is niet alleen 2k3 ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Zephyer op 03-03-2005 14:32 ]

MW | BF1 Stats