Toon posts:

[Exchange 2003] MAPI tussen Exchange organisaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een .edb en een .stm database.
Als een bericht native MAPI is komt ie in de .edb. Is het bericht MIME dan komt ie in de .stm en een link naar dit bericht komt in de .edb.
Dat is wat Microsoft ons leert.

Nu heb ik een vraag. Stel je legt een aparte connector aan tussen twee Native Exchange organisaties. Kun je er dan voor zorgen dat die berichten binnenkomen bij de andere alszijnde Native MAPI (RTF kan wel toch?)

Normaal gezien worden ze dan gerouteerd naar buiten en dus aangepast naar MIME.

Kan dit?

Verwijderd

Move PNS > SA

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36
Misschien een rare vraag, maar waarom wil je dit weten.

Nog een andere vraag, Wat heb je zelf al gevonden?

En als laatste, volgens mij gebruik exchange tussen verschillende servers/connectoren altijd SMTP email. Dus het bericht wordt altijd geconverteerd naar MIME zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dit graag willen weten omdat we dan volgens mij tussen twee organisaties gewoon MAPI kunnen babbelen (moeder, dochter bedrijf +/- 30.000 users)
Het is inderdaad zo dat communicatie native SMTP is. Maar dat is het message protocol. De client (outlook in dit geval) babbelt MAPI over SMTP.
Ook MAPI verkeer gaat over SMTP maar wordt niet verandert. Het bericht wordt alleen aangepast wanneer het de organisatie verlaat (naar MIME)

Maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is zonder die conversie.

Wat heb ik zelf al gedaan.. Technet, google en collega Exchange admins gaven me geen antwoorden. Dus probeer ik het hier. Niet dat het zo belangrijk is, maar ik zou het gewoon graag willen proberen. Ik probeer het hier in ons test domein een en ander na te bootsen, maar het is me tot nu toe niet gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog eens verder uitgezocht, maar het is niet mogelijk volgens mij. Je stuurt als MIME of rtf.