Internet Explorer beveiligingsniveau niet te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• torkbork
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-04-2025
Het probleem begon met het feit dat bepaalde websites (o.a. tweakers en startpagina) om Javascript of ActiveX elementen niet konden worden geladen. Dit komt door een te hoge beveiligingsinstelling.

Er wordt vervolgens geadviseert om te kijken bij de beveiligingsinstellingen van IExplore, en daar te kiezen voor normaal.

Dus ik kijken bij:

Internet Explorer ->extra -> internet-opties -> beveiliging -> "Het Internet"

Beide opties zijn niet beschikbaar!

Zie inzet:

Afbeeldingslocatie: http://www.vebe.nl/images_var/fout.JPG

Het gaat om een:
WinXP SP1

Waarop geinstalleerd:
Nav2005 NL upg
Microsoft Antispyware
Hitman Pro

Nadat ik zag dat het (wijzigen van instellingen) niet meer werkte, heb ik bovengenoemde applicaties gedeïnstalleerd. Tevens heb ik internet explorer in onderdeel software verwijderd, en na een herstart opnieuw geinstalleerd. Tevergeefs, zelfde fout.

Nu hoop ik dat er iemand reageert die dit probleem eerder heeft gehad, en dat heeft kunnen oplossen. Andere reacties uiteraard ook van hart welkom!

Dank u!

p.s. Bij beveiliging -> lokaal intranet zijn de wijzigingen wel te veranderen.

geen

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 11:54

[Jules]

Confusion in confusion

Waarschijnlijk is er een policy aangepast dus je zou met de policy editor kunnen kijken (te vinden in start -> uitvoeren -> gpedit.msc)
Wat je ook kunt proberen is ie-md. dat tooltje laat je enkele IE policies en andere verborgen zaken bewerken

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• torkbork
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-04-2025
Hm... daar heb ik nog niet eerder aan gedacht. Ik ga het gelijk proberen.

geen

Verwijderd

Het kan ook zijn dat een systeembeheerder in het netwerk dit heeft geforceerd op het netwerk.

Zit je toevallig op het werk? of maak je gebruik van een laptop van het werk?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

^^^ Ook dan is het trouwens natuurlijk een policy :P Maar wel terechte vragen.

De reden dat ik reageer: ik verplaats je topic van Beveiliging & Virussen naar Software Algemeen. Het is inderdaad wel beveiliging-gerelateerd maar lijkt me toch puur een vraag over IE en dat past beter in SA.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2005 09:45 . Reden: niet nieuw op GoT zie ik nu, zie mail op andere account ;) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09
Ik was op zoek naar een probleem wat zich voordeed nadat ik Hitman Pro had geinstalleerd.
Zo kwam ik uit op dit topic.

Het verschil met het probleem dat ik heb, is dat ik wel op aangepast niveau kan klikken, maar als ik daar de instellingen wil wijzigen naar Normaal (welke dus automagisch op Hoog staan) dan lukt dit nog wel. Druk ik op instellen, dan kan ik met deze instellingen werken totdat ik IE heb afgesloten.
Daarna, moet ik dit weer opnieuw doen.
Overigens is het zo, dat wanneer ik controleer of de instellinge op normaal staan of op hoog (nadat ik ze net gewijzigd heb), dat ze ineens weer op hoog staan. Dus zodra je op ok klikt en weer het scherm krijgt wat jij gepost hebt en daarna weer terug gaat naar aangepast niveau, dan krijg ik meteen weer de instellingen op Hoog.

Ik weet niet of je het al hebt kunnen oplossen, maar ik ga nu de tweede mogelijkheid proberen.

Overigens heb ik Hitman pro er al weer afgeknikkerd aangezien programma's die dit soort eigenwijse handelingen hebben, er bij mij niet meer op komen.
Ik heb het wel weer opnieuw even geprobeerd te installeren om te kijken of ik de instellingen daar weer terug kon zetten, maar dit is jammergenoeg niet gelukt. (het wijzigen dan he)

De reden dat ik er vrijwel zeker van ben dat Hitman Pro het probleem is, is dat ik het met 3 pc's heb.
Mijn werkpc thuis, mijn pc op het werk en de pc van mijn schoonvader. Deze hebben allen hetzelfde probleem.

Zodra ik een oplossing heb gevonden, post ik het hier nog even.

Verwijderd

Hallo Niels,

Het probleem beveiligingsniveau is ook bij mij aanwezig.
Ik kan dus noch aangepast- noch standaardniveau selecteren.
Heb jij ondertussen de oplossing gevonden ?

mvg

Verwijderd

ondertussen de oplossing gevonden
Het bestandje iefix.exe zet alle instelling origineel.

groetjes

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Misschien handiger om eerst even naar hitman pro te kijken.
De diverse programma's van hitmanpro forcen ie om beveiligd te gaan draaien.
Let dus goed op welke instellingen je gebruikt bij hitmanpro.
Pagina: 1