Gezocht: Goede reviewsites en tijdschriften voor audio

Pagina: 1
Acties:
  • 871 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik sta op het punt mijn audio apparatuur (midi setje tot nu toe) te vervangen door een "echt" audio apparaat. Ik ben op dit moment aan het kijken naar merken als Onkyo, Denon, Marantz, NAD etc. Ik heb al wat informatie opgevraagd en opgehaald bij de lokale audio zaken maar ik mis een ding: een duidelijk en goed onafhankelijke mening over de verschillende apparaten. Om deze reden ben ik op zoek gegaan naar een goede site met reviews van apparatuur uit deze merkseries. Helaas heb ik er nog niet een kunnen vinden. Wie weet echt goede en objectieve sites waar ook apparatuur word behandeld tot ongeveer 1500 euro? Tijdschriften zijn natuurlijk ook een goede bron van informatie.

Na aarzelen heb ik besloten dit topic te openen, vooral omdat ik dit soort (basis) informatie niet kon vinden in de faq van Audio, Video en HiFi.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 14:07
duidelijk en goed onafhankelijke mening over de verschillende apparaten.
Ik denk dat je die mening alleen zelf kan vormen door te luisteren naar verschillende apparaten, en niet door te lezen hoe goed of slecht iets de ja danwel niet te nee is.

Ik zou gewoon naar een audio-hifi speciaalzaak gaan en daar vertellen wat je wil en wat je budget is.
Die mensen kunnen je dan alle mogelijkheden die er voor jou zijn laten horen.

Audio beoordeel je niet op een review, die beoordeel je op je eigen gehoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98411

onafhankelijke mening .... objectieve sites
Is natuurlijk tegengesteld. ;)

Maar je kan kijken op bijvoorbeeld www.hifi.nl of iets internationaler www.ecoustics.com of voor userervaringen www.audioreview.com. Google kan natuurlijk ook gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 01-03 20:06
vosss schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:54:
[...]

Ik denk dat je die mening alleen zelf kan vormen door te luisteren naar verschillende apparaten, en niet door te lezen hoe goed of slecht iets de ja danwel niet te nee is.

Ik zou gewoon naar een audio-hifi speciaalzaak gaan en daar vertellen wat je wil en wat je budget is.
Die mensen kunnen je dan alle mogelijkheden die er voor jou zijn laten horen.

Audio beoordeel je niet op een review, die beoordeel je op je eigen gehoor :)
Is waar maar soms is het inderdaad wel leuk om dingen te lezen. Niet alleen om te horen wat anderen ergens van vinden maar vooral ook om ideeen op te doen over bijvoorbeeld merken waar je zelf nooit op zou zijn gekomen (kijk bijvoorbeeld ook eens naar Cambridge Audio) of merken waarvan je zelfs nog nooit gehoord hebt.

een site die ik zelf regelmatig bekijk met persoonlijke reviews is audioreview.com. Vooral leuk omdat je ook kan zien waarmee de gebruiker het apparaat vergelijkt (previously owned equipment ofzo)

Tijdschriften zijn natuurlijk de What HiFi en Home Studio enzo. Al zijn die vaak erg commercieel en heel positief over bijna alles. Bovendien kan ik persoonlijk slecht tegen commentaar op een cd-speler als: "het geluidsbeeld werd een halve meter breder" maar dat kan aan mij liggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Je kan een kijkje nemen op http://www.hifichoice.co.uk. Daar staan wat reviews op. Persoonlijk vind ik HifiChoice wat kritischer dan What Hifi. Het blad kost helaas wel iets van 10 euro in de winkel. Bij de Centrale Bieb in Rotterdam hebben ze het blad gewoon liggen. Dus ik lees het altijd gratis :). Misschien hebben ze het ook bij jouw lokale bieb liggen.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben al bij audio zaken geweest. Wat ik ook interessant vind is bv vergelijking in features / prijs kwaliteit etc. Dat ik uiteindelijk moet gaan luisteren is me wel bekend (ben ik op een zijspoor ook wel mee bezig). Daarnaast is het gewoon lekker om thuis ook nog eens iets na te kunnen lezen / zoeken. Ik zal vanavond eens door de links spitten die ik nu al van jullie heb gekregen :) (waarvoor dank tot nu toe). Wellicht is het een goed idee als er een klein rijtje aan de faq zal worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Hifi Choice wil onregelmatig nog wel eens een review op de site posten, de site van What Hifi is echter nutteloos voor reviews, bij hen ben je echt op het tijdschrift aangewezen.

Dit soort tijdschriften zouden al hun artikelen tegen een kleine vergoeding beschikbaar moeten maken op internet (vind ik).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Ik vind persoonlijk www.ecoustics.com het beste, daarnast is www.hifi-regler.de wel aardig. Ook kun je of forums zoals www.avforums.com kijken (engels) of www.avsforums.com (amerikaans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48989

Tijdschriften:

What Hifi: leest lekker, soms mooie vergelijkingen maar heb mijn twijfels bij de objectiviteit.
Hifi Choice: iets professioneler als What Hifi, maar ook hier twijfel ik aan de objectiviteit

Hifi News: persoonlijk vind ik dit een van de betere.

Stereophile: vind ik minder om te lezen en staan niet zoveel testen en vergelijkingen in, maar is wel redelijk objectief

Let op: allemaal mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb vanavond wat reviews gelezen op www.hifi.nl (o.a. de onkyo TX-NR801E). Erg goed in reviews schrijven zijn ze helaas niet. Ze vertellen vaak niet meer dan ook in de folder van de producent staat en dat vind ik erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik persoonlijk vind de Duitse tijdschriften wel goed. Ze hebben daar errug veel apparatuur van de redactie dat als vergelijkingsmateriaal wordt gebruikt, er wordt altijd getest met meerdere recensenten (dit in tegenstelling tot Nederland) en ze verrichten ook metingen aan de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Ik kijk zelf vaak op www.homecinemachoice.com.
Die zijn volgens mij wel te vertrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

audio tijdschrift zeer proffesioneel en testen in ieder segment.Staat ook een best lijst in.Zeer geliefd bij vele audio liefhebbers door de hele wereld.

Stereoplay , dochter van Audio , zelfde als Audio met testen en reviews

Stereo iets wat meer voor high end users maar zitten wel handige tips en adviezen bij voor elk segement.Zeer proffesioneel en er zitten reviewers bij die werkelijk verstand hebben van de zaken.
Dit geld trouwens ook voor Audio en Stereoplay.Stereo staat bekend om hun workshop deze gaan naar klanten toe die proberen meer uit hun apparatuur te krijgen door een andere opstelling etc etc.Kun je altijd wat van leren. :*)

De Engelse tijdschriften zoals What´s hifi etc etc vind ik toch meer het engelse naar voren toe trekken en meer en deel zeer goeie recensies over.Kan best zijn maar het valt wel op dat er weinig zijn die wat negatiefs te zeggen hebben over bepaalde engelse merken , denk maar eens aan Arcam.

www.hifi.nl vind ik zelf zeer goed omdat er ook getest word op normale apparatuur niet alleen maar high end.En dan zie je dat bepaalde kleinigheden groots kunnen uitpakken.
Dat is waarom ik deze site roem. :*)

Dan hebben we nog HVT(nederlands blad) staan ook wel eens reviews in en nog veel meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
www.hifi.nl vind ik tot nu toe tegenvallen. De reviews zijn niet van bijster interessante kwaliteit. Veel folder info (zoals ik al eerder aangaf). Dit weekend ga ik mij eens bezig houden met de andere sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06

Jag

Ik heb nog geen een blad gelezen dat ik echt goed vond, allemaal veel te hoog slap geouwehoer gehalte. Nergens wordt iets degelijk getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
www.hifi.nl vind ik tot nu toe tegenvallen. De reviews zijn niet van bijster interessante kwaliteit. Veel folder info (zoals ik al eerder aangaf). Dit weekend ga ik mij eens bezig houden met de andere sites
Hifi.nl doet zich voor als een onafhankelijke site maar wordt zwaar gesponsored door de winkels waar ze ook van die lovende verhaaltje over schrijven. Het is meer een reclamesite dan een serieuze reviewsite; ik heb ze nog nooit iets negatiefs horen roepen over een product.

De enige reden om er te komen was vroeger het forum; de moderatie was daar echter zo zwak dat men het niet meer 'aankon' en de tent gesloten heeft. Topics over internetdealers en Duitse handelaren (alles wat de Nederlandse hifihandel bedreigt) werden systematisch gesloten.

Enige positieve aan de site is de tweedehands sectie, daar heb ik toch heel wat dingetjes weten te verkopen.
Ik heb nog geen een blad gelezen dat ik echt goed vond, allemaal veel te hoog slap geouwehoer gehalte. Nergens wordt iets degelijk getest.
Ik vind de meerwaarde van audioreviews ook vrij klein; boven een bepaalde grens (en die is snel bereikt) is het toch heel persoonlijk wat je mooi vindt. Enige nuttige is de opsomming van specs, maar die kan je bijna altijd zelf wel vinden op internet.

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-03-2005 18:02 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1