[laptop] wireless stoort op boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 12:22

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
topictitle says it all: ik word gek van het geratel van de boxjes van mijn laptop, als ik verbinding heb met iets draadloos!

specs:
laptop: comap presario 1600
boxjes: de ingebouwde van hierbovenstaande, JBLpro boxjes... prima spul overigens voor zover ik weet
wireless: pcmcia kaartje van thomson, maar ook andere kaartjes geven soms in meer of mindere mate dit probleem (overigens meestal MEER lawaai, dus dit kaartje is de eenoog in mijn draadloos land der blinden).

geluid: wat ik hoor is een soort tikkend geratel...alsof je naar de commodore64 emulatie van een harley zit te luisteren...prrrrrtrrrprrtrrrrr .. niet echt ruis...nouja, voor mijn ongeoefende oor iig een lage versie van de storing die je telefoon op de radio doet.
het doet zich voor bij downloaden, of pagina's opvragen etc. wat ik bedoel is dat het duidelijk 100% overeenkomt met netwerkverkeer, en dat het niet iets anders is.

Iemand enig idee hoe ik dit kan gaan afschermen?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 16:17

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

heb je het geluid ook als je iets copieert tussen bijv 2 harde schijven? of tussen cdrom en harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
nope, tenzij ik een netwerkschijf gebruik :)
het is echt vrij duidelijk het gebruik van de wireless kaart (het loopt zelfs synchroon met het lampje zo ongeveer)...

het kunnen natuurlijk de boxen zelf zijn, maar ook de geluidskaart (hangt natuurlijk ergens op het mobo)...mijn eerste idee was dat ik ik de boxjes evt moet afschermen, maar dat is nogal een gedoe omdat er niet erg veel ruimte is..

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je es proberen om het kanaal te veranderen van je wireless kaart. Het kan zijn dat die op hetzelfde kanaal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
van kanaal veranderen? like, andere band? kan dat makkelijk (zo ja, hoe, debian linux 2.6 kernel :) )

het is iig duidelijk dat er een interferentie komt, dus dat idd de band van de kaart opgepikt wordt door de boxen...ik ga er alleen vanuit dat dit moet kunnen, want anders zouden die dingen niet zo dicht op die PCMCIA eenheid zitten...maar goed, ik wil alles proberen..ik ga ook wel ff googlen naar band verwisselen (pun intended)..

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan..maar dan op je router..moet je ff zoeken maar dat is een heel standaard functie. Moet je maar ff in de setup van je router kijken, zal er vast wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00
Vermoed niet dat het switchen van channel iets zal uitmaken. Is gewoon een kwestie van een niet zo goede geluidskaart in je laptop; weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
dat las ik ook op een andere site..maar de reden dat ik het in C&E post, is omdat ik dacht dat ik met wat kunst en vliegwerk toch een soort afscherming moest kunnen maken, die de geluidskaar niet 100% useless maakte...

dus iets om de boxen, (folie? helpt een kooitje tegen deze straling?)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zet in je ALSA Mixer eens zoveel mogelijk inputs uit (dus alles behalve Master en Wave ofzo)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:53

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik denk niet dat het een interferentieprobleem is. Het is denk ik een driverprobleem van hetzij de geluidskaart, hetzij de wifi kaart.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een muis en geluid (muis bewegen = dezelfde soort herrie als jij beschrijft) en ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat een bepaalde shuttle pc hetzelfde probleem heeft m.b.t. videokaart en geluid.

Probeer eens in windows of je hetzelfde probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Bij die compaqjes is het wel degelijk interferentie, weinig aan te doen helaas ...

En als je iets wilt gaan afschermen moet je niet bij de speakertjes zijn maar bij de geluids chip en de eventuele versterker die daar achter hangt.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm dat is echt raar, mijn wireless usb module ligt recht naast mijn speakers maar heb er nog nooit last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
@ALSA mixer -> heb ik al gedaan, heeft geen noemenswaardig effect

@chip/versterker afschermen: dat lijkt me inderdaad een goed idee, ware het niet dat het fysiek wat moeilijk is...de boxen afschermen heeft natuurlijk geen zin als die storing gewoon op de signaallijn zit...dan zou ik de draadjes eruit moeten trekken :( .... hmm...
maar de chip afdekken klinkt nogal hopeloos..

@wireless usb: is dat dezelfde laptop dan? (met kennleijk een slechte geluidschip).. en verder is het een pcmcia die dus IN de comp zit, wat wel heel dicht bij is....tjah, ik weet het ook niet

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Jelte,89

Woodworking

Heeft je laptop géén last van een TE zwak signaal van je router ? (omdat je dat alleen hebt wanneer je een functie opent waar je "netwerk" voor nodig hebt)
Ik heb net mijn router geïnstalleerd en mijn broer heeft ook laptop... komt vrijdag weer.
Zal dan is kijken of het zelfde euvel ook op zijn laptop zich voordoet.

offtopic:
Mischien is dit al gezegd. Maar ik heb snel ff "ge-replyed" anders ben ik het zo weer vergeten.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
nope.. ik weet ook zo 123 niet wat je precies bedoelt, oftewel waarom dit een probleem kan zijn. als er singaal heen en weer gaat == veel pakketjes == kraak

het signaal is sterk genoeg..voor testing purps zit ik zowat in m'n router :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft dit ook niet te maken met het IRQ gebruik? ..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
tjah, dat kan ik iig niet verklaren..omdat je dezelfde interrupt gebruikt gaat het draadloze verkeer storen op een outputkanaal....tjah...als ik het zou weten ahd ik hier niet gepost :) maar het klinkt me niet heel logisch in de oren...

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde... maar dan net iets anders. ik heb ook een wlan in m'n huisie, en als ik bijvoorbeeld via mijn PDA ga internetten, msn'en of Active Syncen dan begint mijn tv + dolby set te flippen :S soort van morsecode maar dan versneld. en m'n tv gaat flikkeren. de verrandering tussen normaal en abnormaal is zo op te merken zodra ik iets draadloos aan zet.

ik heb het gewoon gehouden op iets gevoelligs in mijn tv. m'n tv zit alleen met een av out aan m'n pc dus ze zijn eigenlijk niet hardwarematig met elkaar verbonden.

misschien moet je eens een keer gaan checken met een usb wifi ofsow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
hmm, neuh, lijkt me niet. ik wil het gewoonz o goed krijgen :)

(@tv: stoort hij ook als je de connectie tussen comp en tv helemaal weghaalt?)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik heb een Acer Aspire 1356lci, ook met wireless lan, staat op 5 cm afstand van mn versterker, nooit ergens last van

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Vind dit niet iets voor CME, ik gooi het maar naar CSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Topicstarter
hmm, tnx voor de kick, maar ik wil nog steeds kijken of iemand tips heeft voor het afschermen...de discussie over mogelijke oplossing was wel leuk (en idd niet iets voor c&e), maar ik had zelf al bedacht dat de oplossing er toch niet bij zou zitten en dat er toch iets geknutseld moet worden...

well, dat gaat hier waarschijnlijk niet gebeuren :) .... hmm.. toch proberen...

zou een simpel laagje ijzer (zoals ook achter mijn lcd zit, volgens mij om storing tegen te houden/tegen te gaan) ergens binnenin (tussen pcmcia en geluidskaart) bijvoorbeeld

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-10 10:56

PanMan

Spun!

Ehrmz, of het de boxjes zijn kan je toch heeel eenvoudig checken met een koptelefoon? Als je het dan ook hoort--> geluidskaart. Anders zit het in de boxjes. Of denk ik nu te simpel?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem met een presario 1600 onder windows XP... Het probleem ligt hem in je cardbus adapter van Texas instruments icm je geluidskaart... Niks kunnen vinden om het te verhelpen. :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Mishmash op 04-03-2005 15:15 ]

Pagina: 1