Ik heb nu de volgende situatie. Op het bedrijf staat een Acces Point 2611cb3 van het merk Senao in bridge modus. Daaraan hangt ook een 2611cb3 deze staat in acces point modus. Deze staat thuis.
Thuis staat een laptop en een vaste pc. De vaste pc is geen probleem, krijgt netjes een ip adres en internet werkt goed. Mijn laptop is een ander verhaal, deze werkte eerst goed maar sinds vandaag heb ik geen internet meer, ik kan ook mijn standaard gateway niet meer pingen. Volgende dingen heb ik al gecontroleerd.
- IP, er draait een DHCP Server, laptop krijgt ook netjes een ip adres van de server, inclusief DNS.
- Firewall, staat uit, ook windows firewall. Windows XP SP2.
Ik draai mijn netwerk trouwens met een 128 bit WEP encryptie.
Iemand nog suggesties?
Thuis staat een laptop en een vaste pc. De vaste pc is geen probleem, krijgt netjes een ip adres en internet werkt goed. Mijn laptop is een ander verhaal, deze werkte eerst goed maar sinds vandaag heb ik geen internet meer, ik kan ook mijn standaard gateway niet meer pingen. Volgende dingen heb ik al gecontroleerd.
- IP, er draait een DHCP Server, laptop krijgt ook netjes een ip adres van de server, inclusief DNS.
- Firewall, staat uit, ook windows firewall. Windows XP SP2.
Ik draai mijn netwerk trouwens met een 128 bit WEP encryptie.
Iemand nog suggesties?