Toon posts:

Senao Accespoints

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de volgende situatie. Op het bedrijf staat een Acces Point 2611cb3 van het merk Senao in bridge modus. Daaraan hangt ook een 2611cb3 deze staat in acces point modus. Deze staat thuis.

Thuis staat een laptop en een vaste pc. De vaste pc is geen probleem, krijgt netjes een ip adres en internet werkt goed. Mijn laptop is een ander verhaal, deze werkte eerst goed maar sinds vandaag heb ik geen internet meer, ik kan ook mijn standaard gateway niet meer pingen. Volgende dingen heb ik al gecontroleerd.

- IP, er draait een DHCP Server, laptop krijgt ook netjes een ip adres van de server, inclusief DNS.
- Firewall, staat uit, ook windows firewall. Windows XP SP2.

Ik draai mijn netwerk trouwens met een 128 bit WEP encryptie.

Iemand nog suggesties?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wie is er DHCP en welk IP adres heeft elk punt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2003 server is dhcp. Die heeft 192.168.0.1, mn Bridge 192.168.0.180, mn Ap 192.168.0.181.

Vaste pc krijgt: 192.168.0.34

Laptop krijgt: 192.168.0.32

gateway: 192.168.0.1
dns: 192.168.0.1

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Als je Win 2003 server de gateway is en ook DHCP server en je krijgt op je laptop een IP zou je in theorie altijd die DHCP server moeten kunnen pingen (tenzij ICMP packets worden geblokkeerd)

Lukt pingen naar AP of AP in bridge-mode wel ???
Kijk eens bij het tabblad 'ondersteuning' (indien laptop WinXP heeft) van de WLAN verbinding bij details wie de DHCP server is... volgens mij is een van die AP's gaan serveren...

Op het moment dat je WLAN op je laptop packets ontvangt en verstuurd op regelmatige basis dan is je WEP goed ingesteld. Je kunt geen IP toegewezen krijgen ondanks een verkeerde WEP key, daar hoef je het vooralsnog dus niet te zoeken. Probeer trouwens ook eens te tracen naar 'buiten' dwz. ipv. ping het commando 'tracert [x.x.x.x]' in DOS-prompt.

Kunnen PC en laptop elkaar vinden / pingen ??

offtopic:
bij troubleshooting is het toch normaal dat je dergelijke dingen zoals hierboven toch EERST probeert voordat je een topic opent, of noem ik nou dingen op waar je zelf niet op zou gekomen zijn ??? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.CeeJay op 02-03-2005 23:49 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 04:49
Verwijder bij Eigenschappen van draadloze netwerkverbinding alle voorkeursnetwerken en maak opnieuw verbinding.

Post a.u.b. de resultaten.