Toon posts:

Beschikbaarheid Samsung 710T?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een heleboel zoekwerk heb ik besloten dat ik als nieuw scherm de Samsung Syncmaster 710T wil.

Helaas schiet het niet echt op. Ik heb al heel veel winkels gebeld en nergens hebben ze hem op voorraad. Ook hun leveranciers hebben hem niet meer zodat het minstens 3 weken gaat duren :(

Het liefst wil ik het scherm in een "echte" winkel kopen, zodat ik even kan kijken of er geen dode pixels op zitten.

Heeft iemand toevallig ook recentelijk een 710T gekocht? Waar?

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Kijk hier eens tussen, daar staan ook winkels bij waar je naartoe kunt gaan en waar hij beschikbaar is.
Je had dit overigens makkelijk zelf kunnen vinden.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

als je even op google had gezocht kwam je al snel wat tegen hoor:
http://www.google.nl/sear...0t&btnG=Zoeken&lr=lang_nl

bijvoorbeeld:
http://shop.informatique....p.xgi?M=I&A=659129&FRS=ON

• Drunken idiot
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-04 08:27
Volgens mij bedoelt de TS dat hij graag de monitor controleert op dode pixels voordat hij hem meeneemt. Uit de pricewatch blijkt vooral online winkels de monitor goedkoop aanbieden, en daar gaat dit dan niet op.

Is er trouwens een reële kans dat je een TFT online bestelt waar vervolgens veel dode pixels inzitten. Ik wil binnenkort ook een TFT aanschaffen (wellicht een samsung), en was dat eigenlijk gewoon van plan bij een online winkel te doen. Ik dacht dat dode pixels wel in de garantie vielen....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

bij Informatique en andere winkels kan je een dode pixelgarantie erbij kopen, als je dan toch een scherm krijgt met dode pixels mag je die binnen 8 werkdagen gewoon omruilen. Dus dan is het minder eng om online te kopen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb mijne uit het schap bij Computerland gekocht vorige week.
En geen seconde spijt van gehad. 0 dode pixels, uitstekende kwaliteit en erg fraaie vormgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard had ik al lang in de price watch gekeken... en meerdere winkels hiervan gemaild en/of gebeld.
Resultaat was dus dat ie eigenlijk overal uitverkocht was (ook bij de leveranciers).
De winkels die hem wel hadden deden erg moeilijk over garantie (oftewel: geen garantie van de winkel, alleen de Samsung fabrieksgarantie... en die is nogal matig als je het mij vraagt).

Bedankt voor de tips tot nu toe, ik ga morgen eens kijken of ze 'em nog hebben.

Verwijderd

kuch:

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=692

ik had daar mijn 710T besteld binnen een paar dagen hadden ze em voor me klaarliggen...

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

PromoX

Flying solo

Je zou ook 's kunnen kijken bij de Mediamarkt of Mycom. Bij beide winkels schijn je het product ook zonder problemen te kunnen omruilen, om wat voor reden dan ook. Dus ook bij pixelfouten lijkt mij. Nadeel is wel dat ze wat duurder zijn dan de eerder genoemde webshops, waar je in sommige gevallen weer veel bij moet betalen, als je dode-pixelgarantie wilt.

Ik ben zelf ook van plan om en 710t te kopen, maar ik vind 'm in vergelijking met monitoren van Benq of Iiyama toch relatief duur.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo ongeveer alle MyCom filialen gebeld: overal uitverkocht en niet meer op voorraad bij de leverancier :-(

Op de mediamarkt website staat de 710T niet vermeld. Misschien niet zo'n volledige website.

Ik heb em ondertussen besteld bij Take it Now in Amsterdam. Ik begreep dat je daar ook een besteld product kunt terugsturen. Dus als ik dode pixels heb, stuur ik em terug (ze hebben er toch 9 op voorraad volgens de site, nu dus nog 8 :P )

• PromoX
  • Nu online

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:34:
Ik heb em ondertussen besteld bij Take it Now in Amsterdam. Ik begreep dat je daar ook een besteld product kunt terugsturen. Dus als ik dode pixels heb, stuur ik em terug (ze hebben er toch 9 op voorraad volgens de site, nu dus nog 8 :P )
Is dat deze? http://takeitnow.nl/

Daar bieden ze trouwens aparte pixelgarantie, voor een redelijke prijs trouwens. Ik vraag me of je die niet nodig bent, voor als je het scherm terug wilt sturen in geval van pixelfouten.

http://takeitnow.nl/ice.c...html&levprodid=PG17LCDTFT

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Weet dat ze hier bij Computerland Utrecht er nog 1 hebben staan (nog overwogen), maar ze lieten me niet op pixels controleren, die mocht je erbij kopen voor 25 euro.
Maar daarbij...controleren op pixels is leuk, echter onstaan ze vaak na enige tijd in gebruik te zijn alsnog. Dus 5 minuten checken in de winkel zegt nog niet alles.

MyCom krijgt ze niet meer (ook de N niet) net als Mediamarkt (de N versie nog wel in bestelling)

[ Voor 14% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 04-03-2005 09:30 ]

• PromoX
  • Nu online

PromoX

Flying solo

Maar dan komt er binnenkort een opvolger voor de 710T ?Zoniet, toch maar op zoek gaan naar een mooi scherm van een ander merk.

Ter plekke op kapotte pixels controleren, en dat dan voor 25 euro, heeft inderdaad niet zo heel veel zin. Er zijn ook bedrijven die de garantie ook aanbieden voor 7-14 dagen. Sommige bedrijven vragen daar rond de 50 euro voor en dat vind ik dan ook weer te veel.

• -Sir_Killalot-
PromoX schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:09:
Maar dan komt er binnenkort een opvolger voor de 710T ?Zoniet, toch maar op zoek gaan naar een mooi scherm van een ander merk.
De 913N is de grote opvolger eigenlijk (wel 19" dus). Zal ook wel een T versie van komen (DVI versie)
linkje Pricewatch Staat op nr. 1 :P
[url=http://www.tweakers.net/pricewatch/104554}directe link naar de 913N[/url]
Ter plekke op kapotte pixels controleren, en dat dan voor 25 euro, heeft inderdaad niet zo heel veel zin. Er zijn ook bedrijven die de garantie ook aanbieden voor 7-14 dagen. Sommige bedrijven vragen daar rond de 50 euro voor en dat vind ik dan ook weer te veel.
Dat was ook wat ik bedoelde. Mijn excuses. Ze laten je niet controleren in de winkel, maar je kan dus voor 25 2 weken pixelgarantie afsluiten. Sorry, het stond er idd beetje vreemd :P

[ Voor 11% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 04-03-2005 13:13 ]

• PromoX
  • Nu online

PromoX

Flying solo

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:07:
[...]
De 913N is de grote opvolger eigenlijk (wel 19" dus). Zal ook wel een T versie van komen (DVI versie)
linkje Pricewatch Staat op nr. 1 :P
[url=http://www.tweakers.net/pricewatch/104554}directe link naar de 913N[/url]
En ik wil eigenlijk geen 19" aangezien ik dat toch eigenlijk net iets te groot vind... Nog maar even verder zoeken naar een mooi scherm dus..

Wat 19" schermen betreft zijn er misschien nog wel betere alternatieven, met evt een IPS panel.
[...]
Dat was ook wat ik bedoelde. Mijn excuses. Ze laten je niet controleren in de winkel, maar je kan dus voor 25 2 weken pixelgarantie afsluiten. Sorry, het stond er idd beetje vreemd :P
Dan valt 25 euro toch nog wel weer mee vind ik. Er zijn bedrijven die meer dan het dubbele durven te vragen...

• -Sir_Killalot-
PromoX schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:48:
Dan valt 25 euro toch nog wel weer mee vind ik. Er zijn bedrijven die meer dan het dubbele durven te vragen...
Jawel en in die tijd zorgen ze dan ook voor een werkend scherm + de tijd loopt enkel als je een scherm in bezit hebt.
Maar een deur verderop (Paradigit) kon ik um (de 710N btw) voor een 10tje minder krijgen en 2 weken niet goed geld terug. Scherm had geen rotte pixels (35 euro bespaard :P), maar stond me totaal niet aan. Zwart zou erg zwart moeten zijn op deze TFT...riiight. Ik stoorde me ontiegelijk aan de backlights, over het algemeen veel te fel en ghosting (motion blur) was nog steeds aanwezig + de inkijkhoek viel me behoorlijk tegen :(.
Nu zal het scherm wel niet 100% correct geweest zijn (teveel opvallende backlights), maar geweldig was anders. Ben misschien zeer kritisch, maar voor 330 euro...mag ik? (de 19" Philips 190S5 vond ik al stuk beter en maar 50 euro meer :P, maar geen DVI :S dar ben ik uiteindelijk op afgeknapt)

Verwijderd

Ik heb net een Samsung 701T gekocht.. en die is lekker! en goedkoop :)

Oh ja.. de 701T is exact dezelfde als 710T (qua hardware) alleen andere soort stand, maar wel 50 Eurootjes goedkoper hehe

Ooh ja.. kon hem in de showroom op pixels testen :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 20:15 ]

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 21:05
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:08:
Ik heb net een Samsung 701T gekocht.. en die is lekker! en goedkoop :)

Oh ja.. de 701T is exact dezelfde als 710T (qua hardware) alleen andere soort stand, maar wel 50 Eurootjes goedkoper hehe

Ooh ja.. kon hem in de showroom op pixels testen :)
nooit van gehoord... Waar heb je hem vandaan?

Verwijderd

Mediamarkt Duitsland

http://www.pricerunner.co...93=261093&c_221110=221110

zijn volgens mij dezelfde schermen, alleen heeft deze niet zo een mooie pivoterende stand

edit:
Hij gebruikt dezelfde drivers als de 710T!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 01:35 ]

• pat68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 16:06
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:29:
...
MyCom krijgt ze niet meer (ook de N niet) net als Mediamarkt (de N versie nog wel in bestelling)
In prijsmagazine editie 3 (geldig vanaf 7 maart) van Mycom wordt de 710T anders gewoon aangeboden, net als de N.
Daarnaast heb ik hem (de T) vandaag gewoon zien staan bij Mycom Haarlem...

• -Sir_Killalot-
Hmm, dat is niet wat ze mij vertelden in Utrecht. Zijn dan kennelijk de laatste of nog een of andere backorder ofzo.

• pat68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 16:06
dusssss.... :/

Nadat ik eindelijk de knoop had doorgehakt welk scherm mijn bureau mocht komen opleuken, toog ik vanmiddag naar Mycom in Haarlem. Lang verhaal kort : -Sir_Killalot- heeft gelijk. _/-\o_

Op mijn opmerking waarom ze dan èn in het magazine van 7 maart staan èn in de winkel uitgestald staan, werd slechts schaapachtig gekeken.....

Welke zal ik nu eens kiezen :?

• PromoX
  • Nu online

PromoX

Flying solo

Ik was ook van een 710T te kopen, maar het zal dan toch wat anders worden.

Zie hier een mooi overzicht, gemaakt door iemand van GoT:
http://tft.mine.nu/tft/index.cfm

Een aantal schermen van Benq lijken er ook wel goed uit te zien (FP71E+ of FP783). Of anders misschien een Iiyama 431s of 435s. Ik ben er dus ook nog niet uit...

Pagina: 1