Gebrande dvd's alleen te lezen in branders

Pagina: 1
Acties:

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 13:57
Ik heb een probleem en ik kom er niet echt meer uit.

Ik heb nu een stuk of 5 dvd's gebrand,linux dvd (mandrake), ps2 spellen, film.
Ik heb deze gebrand op 2 verschillende branders op verschillende pc's. (ASUS en MSI)
De dvd's die ik gebruik zijn van Traxdata (dye: RITEKG03).

Geen van deze dvd's worden gezien door dvd-rom spelers.Ze spinnen een paar keer op, maar daarna ziet windows ze helemaal niet.(getest op 3 dvd-roms, 2x LG en Creative op 3 pc's)zelfde met de ps2. In een brander doen ze het prima, de linux dvd's willen ook niet booten, tenzij ze in een brander zitten.

De dvd's zijn gesloten, en er zijn nooit fouten tijdens het branden geweest. En ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken. alledrie de dvd spelers hebben nooit moeite gehad met het lezen van gebrande dvd's, net zoals de PS2. Het zal waarschijnlijk aan de dvd+r liggen die ik gebruikt heb, maar dan vraag ik me nogsteeds af waarom ze het in elke brander goed doen, en in geen enkele speler. Ik heb deze dvd+r juist gekocht omdat ik er zoveel goede verhalen over gehoord had. Heb ze na de eerste mislukte dvd ook allemaal op 2 speed gebrand.

Ik zit met een raadsel, geen van de hardware is kapot, en de dvd's vertonen in branders 0,0 fouten, heb met ISObuster de hele dvd nagelopen, kon niks vinden.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Heb je wel finalize disc gedaan ? Als je de CD niet 'dicht' maakt zal niks behalve DVD/CD writers de disc kunnen lezen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
AvanCade schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:44:
Heb je wel finalize disc gedaan ? Als je de CD niet 'dicht' maakt zal niks behalve DVD/CD writers de disc kunnen lezen.
Ja dus ;)
Het lijkt me trouwens dat het aan de schijfjes ligt, het zijn geen el cheapo line-on spelers van 6 jaar oud waar je ze in probeert te spelen ofzo? Ik heb bij mij thuis ook weleens meegemaakt dat alle DVD-rom spelers kieskeurig waren :P Dat branders wat minder kieskeurig zijn met dvd+r's is normaal.

Overigens, je zegt ze op 2x te branden... is het niet zo dat 2x volgens de specificaties juist te laag kan zijn? Ook omdat de traagste branders nogsteeds 2.4x zijn voor zover ik weet... just a thought.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

[quote]Brahman schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:42:
Ik heb een probleem en ik kom er niet echt meer uit.

Ik heb nu een stuk of 5 dvd's gebrand,linux dvd (mandrake), ps2 spellen, film.
Ik heb deze gebrand op 2 verschillende branders op verschillende pc's. (ASUS en MSI)
De dvd's die ik gebruik zijn van Traxdata (dye: RITEKG03).

Geen van deze dvd's worden gezien door dvd-rom spelers.Ze spinnen een paar keer op, maar daarna ziet windows ze helemaal niet.(getest op 3 dvd-roms, 2x LG en Creative op 3 pc's)zelfde met de ps2. In een brander doen ze het prima, de linux dvd's willen ook niet booten, tenzij ze in een brander zitten.

wat voor merk (typenr) brander heb je???
wellicht brakke firmware

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 10:56 ]

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Zou je ook kunnen zeggen hoe oud al die DVD spelers zijn en welk type?
Kun je ook DVD-R branden, met die branders? Zou ik eens een DVD-R branden, die werkt wellicht wel!

DVD-R lijkt fysiek veel meer op een normale DVD DVD+R werkt daarom ook vaak niet op alle dvd spelers voor films bijvoorbeeld, maar dat geldt ook voor DVD spelers in een PC.

Heb hetzelfde met Maxdisks gehad, een gebrande film kon ik niet afspelen op twee andere oudere (ongeveer 2jaar) DVD spelers, maar wel in wel in twee nieuwe, en ook in een nieuwere DVD speler bij mn tv