Toon posts:

Nintendo aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Nintendo aansluiten op mijn pc.

Ik neem aan dat ik hiervoor een videokaart nodig heb met een tv-out uitgang? (Of moet ik er een zoeken met een "TV.ingang"???)

Ik heb nu een Viper 770 Ultra, maar die heeft geen TV-out.

Kan ik er gewoon eentje bijprikken die wel een TV-out heeft of conflicteert dit dan met de huidige videokaart?

Heeft er al iemand ervaring met Nintendo-PC koppelingen?

Heb ik een professionele TV-kaart nodig of kan ik gewoon een goedkoop kaartje kopen (Trust of zo)?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Als ik het goed begrijp wil je dus met je nintendo spelen op het beeldscherm van je computer?

In dat geval moet je een TV "IN" kaartje hebben, bij zoiets volstaat een simpel tvkaartje zoals de Pinnacle PCTV RAVE ofzoiets...

Kan je ook gewoon tv kijken op je PC :)

Grtz Petuhr..

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

videokaart met ingang zou wel handig zijn, je wilt tenslotte met je Nintendo op je pc spelen toch.
Geluid gaat via geluidskaart.

Je zal dus een videokaart met TV-in nodig hebben of een andere kaart waar TV-in op zit (hauppage tv-kaart of videobewerkingskaart).

DOC.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de reaktie.

Nog één vraagje vergeten:

Omdat ik een towermodel heb dat onder mijn bureau staat is het niet handig dat ik de monitor kabel elke keer moet switchen tussen videokaarten. Is dit sowieso nodig of kan het signaal dat de Nintendo de TV-in-kaart binnenzend gewoon de PC weer verlaten via de huidige videokaart richting monitor?

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 09:24 schreef corgabriels het volgende:Bedankt alvast voor de reaktie.

Nog één vraagje vergeten:

Omdat ik een towermodel heb dat onder mijn bureau staat is het niet handig dat ik de monitor kabel elke keer moet switchen tussen videokaarten. Is dit sowieso nodig of kan het signaal dat de Nintendo de TV-in-kaart binnenzend gewoon de PC weer verlaten via de huidige videokaart richting monitor?
Niet nodig. Je kunt zelfs in een windowtje nintendo-en... Kun je ondertussen nog ff je mail lezen :)

Verwijderd

Tegenwoordig bestaan er ook handige emulators :P

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 00:24
Waarom neem je geen emulator, als je een beetje un fatsoenlijke pc hebt kun je n64 en psx spelen, das toch veel leuker dan die suffe nintendo (1) spellen?

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik zou liever willen vragen waarom je a) in godsnaam op een Nintendo speelt :? Maar goed, gegeven het feit dat je op een Nintendo speelt, waarom wil je dan b) een pc monitor gebruiken :? Er gaat toch niets boven lekker op de bank achter de tv (samen met prijs in mijn ogen voordelen van een console).

Jag

Verwijderd

neem maar van mij aan dat het echt niet zo makkelijk gaat om n64 spellen te spellen op je pc met een emulator.
tenzij je een kaart heb die glide drivers gebruikt maar mijn geforce heeft een glide wrapper nodig en dat gaat niet echt goed.
mario 64 is te spelen, de rest gewoon klote.
maar goed ik heb ook een nintendo en corgabriels blijkbaar ook en dat gezeik van "suffe nintendo spellen" en "waarom speel je op een nintendo", kap daar eens mee, smaken verschillen.

Goh wat een leuke spellen speel ik toch altijd op de pc niet normaal meer zo leuk:z
grrrrr waarom moet altijd iedereen achter een systeem gaan staan en de rest aanvallen.
echt heel erg triest en zielig:(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik heb een tijdje terug ook weer eens Secret of Mana opgepakt (Snes) op de pc, was weer erg leuk (alleen is met z'n tweeen op één toetsenbord niet zo handig:( lang leve LAN).
Hmm, nog even en deze topic kan naar spielerij.

Jag

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

ga gewoon ff naar www.vg-network.com en trek daar een leuk nes ,snes of ander emuutje vanaf rommetjes moet je maar ff zoeken(zijn zat sites voor)

Oh ja joh!!!

Verwijderd

zucht....|:(
Heb je wel eens van emulators gehoord, ze doen het zeer goed, zelfs nog op een oude 486!!! (t/m 16 bits, daarboven is het van mindere kwaliteit :'()
Maar ik wil je niet dissen ofzow, alleen het is zo'n gepruts met kabels en zo, en je hebt die grijs/witte bak bij je pc staan...
Of ben je nostalgisch aangelegd?? :?

Verwijderd

Je kan zelfs de controllers aansluiten op de PC.
Zie: http://www.ziplabel.com/dpadpro/index.html

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
Ik speel ook liever op me nintendo's ( nes snes gb n64 :P :P ) en sega ipv emulators.
maar een simpel tv kaartje moet voldoende zijn om jouw beeld op je monitor te krijgen.

.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Bij mij wilde een N64 niet lekker aansluiten op mijn PctvPRO via de Composite. Mijn SNES wil wel gewoon via een kabel T-stuk. In W2K kreeg ik zwart beeld (N64), in ME liep ie toen vast, maar ik heb het wel voorelkaar gekregen er een tijdje normaal mee te spelen.

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1