[PHP] standalone in 5?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gothers ;)

Ik heb een nieuwe opdracht en dat is: maak een standalone en een webbased management applicatie.
Nu werken de mensen in dit bedrijf nogal veel met Perl. Ik heb aardig wat gemaakt in PHP.

Nu ga ik binnenkort de discussie aan of deze applicatie in perl of php gemaakt gaat worden.
Mijn voorkeur is uiteraard PHP, maar nu zit ik met 1 probleem, hoe maak ik dan die standalone applicatie? Of is het dan toch verstandiger om Perl eigen te maken?

Zou ik enkele reacties mogen vragen :D

Greetz,

West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Met 'standalone' bedoel je denk ik 'niet webbased' ?
Voor zover ik weet, is dat niet mogelijk in php

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 15:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:14:
Beste Gothers ;)

Ik heb een nieuwe opdracht en dat is: maak een standalone en een webbased management applicatie.
Nu werken de mensen in dit bedrijf nogal veel met Perl. Ik heb aardig wat gemaakt in PHP.

Nu ga ik binnenkort de discussie aan of deze applicatie in perl of php gemaakt gaat worden.
Mijn voorkeur is uiteraard PHP, maar nu zit ik met 1 probleem, hoe maak ik dan die standalone applicatie? Of is het dan toch verstandiger om Perl eigen te maken?

Zou ik enkele reacties mogen vragen :D

Greetz,

West
Kent er daar ook iemand ASP.NET? Daarmee kun je in C#/VB.NET webservices schrijven die je vanaf een .net standalone- & webapplicatie kunt aanroepen. Is waarschijnlijk nog een veel beter plan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet de discussie opnieuw openen welke van de twee beter is maar wil wel graag weten wat de
mogelijkheden zijn.

Zie: http://gathering.tweakers...ssages/34503///php%2Cperl
Ik zie verschillende Perl aanhangers zeggen dat PHP-ers eens dieper in PERL moeten gaan kijken,

Laat dit nou toevallig voor jou precies omgekeerd zijn, jij moet eens wat dieper in PHP kijken, dan kan je ontdekken dat je niet alleen websites kan bouwen met PHP maar ook PRECIES dezelfde dingen als perl.
Kan je nu wel of niet standalone apps maken in PHP of komt dat eraan?

http://gtk.php.net/ :
PECL developers, Alan Knowles and Val Khokhlov have release a new version of bcompiler. bcompiler lets you "create a exe file of a PHP-GTK application."
Dus wel blijkt... ik ga het even uitzoeken, als iemand me meer kan vertellen, let me know!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:31:
Kan je nu wel of niet standalone apps maken in PHP of komt dat eraan?
PHP is gewoon een scriptingtaal die je ook gewoon aan kan roepen op je UNIX/Linux systeem, ik weet alleen niet hoe het met Windows zit. Maar wat bedoel jij nou met een standalone app? Iets met een GUI? Dan moet je de hierboven genoemde GTK gebruiken. Bedoel je een shellscript? Dan heeft PHP van zichzelf al voldoende functionaliteit. Dat staat trouwens ook heel mooi in de documentatie van PHP.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met standalone bedoelde ik zonder een webserver of lan verbinding. Een executable die je kan kopieren naar andere pc's en meteen draait. Hetzelfde wat met Perl ook kan. Niet webbased.

p.s. 2 zinnen en dan nog meer dan de helft corrigeren :D

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:41:
Met standalone bedoelde ik zonder een webserver of lan verbinding. Een executable die je kan kopieren naar andere pc's en meteen draait. Hetzelfde wat met Perl ook kan. Niet webbased.

p.s. 2 zinnen en dan nog meer dan de helft corrigeren :D
Dat kan met Perl ook niet hoor.. Wel met externe tools (net als PHP). Maar die doet ook niet veel anders dan de interpreter met script en al in een exe proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ze hebben hier software develpment kit zeg maar voor Perl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg je met PHP dan 1 file die je kan distriburen? incl gd etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02-2022

tombo_inc

uhuh

volgens mij moet je dan gewoon de php-gtk package installeren. dan heb je ook meteen de functionaliteit van een GUI erbij. hetgeen wat je dan ongeveer krijgt is een php.exe + wat andere zooi dacht ik. al je phpscripts worden dan door die php.exe uitgevoert.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van een heel aantal artikelen en forum topics, ben ik er nog niet uit wat nu verstandig is... of Perl of PHP. Wat ik zo begrepen heb, is dat, PHP leuk voor beginners is en vooral tot zijn recht komt serversided en Perl meer richting standalone applicaties.

Ik heb ook een aantal stukken gelezen over PHP GTK, ook daar is veel weerstand.

Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles goed en wel, nu wil eigenlijk wel 1 executable file hebben, heeft iemand informatie hierover?
Dus hoe krijg ik (gtk) mijnpagina.php naar mijnpagina.exe of is dit gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 22:18

chem

Reist de wereld rond

Ik zou voor python gaan, of php+gtk (php5 heeft sqlite ingebouwd, wat wel handig is).

hoe je van php+gtk een .exe maakt is volgens mij heel makkelijk te vinden :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Makkelijk te vinden? vast wel dan, maar mij is het niet gelukt... enige wat ik gevonden heb is van ZEND, die heeft software die php compiled en executable maakt geloof ik

(http://www.faqs.org/docs/Linux-HOWTO/PHP-HOWTO.html)
PHP can be compiled and optimized to make it run even faster by using the Zend Optimizer. Zend optimizer is integrated with PHP in PHP version 4.0. First, you will write your application in PHP scripting language during development, testing and debugging. Once the project is ready for deployment you will use the Zend compiler to compile the PHP to create executable which will run very fast.
Ff kijken of dit allemaal klopt en hoe het moet.
p.s. als het makkelijk te vinden is zou ik graag url's zien... thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 10:58 ]

Pagina: 1