Ik probeer PROFTPD met LDAP aan de praat te krijgen, vervolgen het ik het volgende gedaan:
en gekeken of LDAP daadwerkelijk mee is geinstalleerd en dat is hij ook met PROFTPD.
Vervolgens heb ik het volgende aan mijn config toegevoegd van PROFTPD.conf
voor de XX heb ik de computer ingevuld waar LDAP SERVER is.
Als ik nu met mijn ID probeer in te loggen die op de LDAP SERVER staat krijg ik een error en kan ik niet inloggen.
De /var/log/messages geeft de volgende fout
wat kan het zijn
thnx in advance
code:
1
2
3
4
| * cd proftpd-version * ./configure --with-modules=mod_ldap * make * make install |
en gekeken of LDAP daadwerkelijk mee is geinstalleerd en dat is hij ook met PROFTPD.
Vervolgens heb ik het volgende aan mijn config toegevoegd van PROFTPD.conf
code:
1
2
3
4
| #ldap configuratie LDAPServer xxx.xx.nl LDAPDNInfo dc=xx,dc=xx,dc=nl dnpass LDAPDoAuth on "ou=People,ou=staff,dc=cs,dc=uu,dc=nl" |
voor de XX heb ik de computer ingevuld waar LDAP SERVER is.
Als ik nu met mijn ID probeer in te loggen die op de LDAP SERVER staat krijg ik een error en kan ik niet inloggen.
De /var/log/messages geeft de volgende fout
code:
1
2
3
4
5
| Mar 2 14:20:52 ferrari proftpd[1383]: xxx.xxx.xx.nl (xxx.xxx.xxx.227[xxx.xxx.xxx.227]) - FTP session opened. Mar 2 14:20:52 ferrari proftpd[1383]: xxx.xxx.xx.nl (xxx.xxx.xxx.227[xxx.xxx.xxx.227]) - mod_ldap: pr_ldap_connect(): ldap_simple_bind() as dc=xx,dc=xx,dc=nl failed: Operations error Mar 2 14:20:52 ferrari proftpd[1383]: xxx.xxx.xx.nl (xxx.xxx.xxx.227[xxx.xxx.xxx.227]) - mod_ldap: pr_ldap_user_lookup(): ldap_search_st() failed: Timed out Mar 2 14:20:52 ferrari proftpd[1383]: xxx.xxx.xx.nl (xxx.xxx.xxx.227[xxx.xxx.xxx.227]) - PAM(wesley): Authentication failure. Mar 2 14:20:52 ferrari proftpd[1383]: xxx.xxx.xx.nl (xxx.xxx.xxx.227[xxx.xxx.xxx.227]) - FTP session closed. |
wat kan het zijn
thnx in advance