Office Serials Opvragen

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Ik zal maar beginnen met te vertellen dat ik niet van plan ben iets illegaals te doen, ik zoek alleen een oplossing voor mijn probleem.

Probleem:
Ik ben netwerk/systeembeheerder bij een bedrijf met 20 computers(incl laptops). We hebben 15 Office XP licenties. Een aantal zijn dubbel gebruikt op laptops(dit is toegestaan, je mag een Office licentie die je op je desktop gebruikt ook gebruiken op je laptop). Echter nu ga ik nieuwe laptops aanschaffen die worden voorzien van dezelfde office licentie als de desktop van de gebruikers die ermee gaan werkern. Het daadwerkelijke probleem is dat ik geen ID heb welke licentiecode is ingevuld op welke PC. Ik heb dus een stapel legale Office versies met keys. Deze keys zijn ook al ingesteld en geactiveerd. Ik wil nu een overzicht van de keys die al 2x zijn gebruikt.

Dit kan op 2 manieren:
- ik wil een scriptje maken dat per computernaam vastlegt in een txt bestand welke serial voor office is gebruikt.
- ik wil handmatig per PC(tis toch maar een beperkt aantal)de ingevulde code controleren.

Natuurlijk wil ik het liefs voor de 1e optie gaan, zet ik dat in mijn loginscript kan ik meteen controleren of er geen illegale keys worden gebruikt door af en toe het txt bestandje in te kijken.

Mijn vraag:
- is de serial uit het register te lezen, zo ja waar? Indien dit zo is kan eenvoudig een scriptje gemaakt worden om deze naar txt te schrijven.
- is de serial in een of andere ASCII(ini ofzow) bestand te vinden, zodat ik daar een scriptje voor kan maken?
- indien vorige opties niet mogelijk zijn, is er een tootlje(van MS?) om de serial key handmatig te kunnen controleren?
- is er nog een andere creatieve maar legale oplossing voor dit probleem?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 16:33
Ik kan hier de serials uitlezen met Everest. Werkt prima.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Volgens maakt het niet uit welke key je gebruikt, je kunt zelfs 1 key voor allemaal gebruiken. Zolang je maar genoeg licenties hebt.

• borgdaville
@madgoblin:
kan ik dat al zien met de freeware versie

@andre:
alle licenties zijn apart aangekocht bij aanschaf van de PC, en kunnen dus ieder 2x geactiveerd worden. Nadeel is dat ik er steeds te laat achter kom, serial moet je voor installeren invullen. En dan bij Activeren als ie geinstalleerd is kom ik er steeds achter dat hij al 2x gebruikt is of niet.

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 23-08 16:33
borgdavile schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:39:
@madgoblin:
kan ik dat al zien met de freeware versie
Weet ik zo niet. Heb hier de versie die niet gratis is.

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 17:17
alle licenties zijn apart aangekocht bij aanschaf van de PC, en kunnen dus ieder 2x geactiveerd worden. Nadeel is dat ik er steeds te laat achter kom, serial moet je voor installeren invullen. En dan bij Activeren als ie geinstalleerd is kom ik er steeds achter dat hij al 2x gebruikt is of niet.
Je kan toch ook gewoon activeren d.m.v. te bellen naar microsoft en dan krijg je automatisch weer een nieuw activeringsnummer. Zeg je gewoon dat je je pc weer eens moet herinstalleren, dit doe ik zovaak. Heb sommige nummers misschien wel al 20x keer geactiveerd :)

• borgdaville
MADG0BLIN schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:41:
[...]

Weet ik zo niet. Heb hier de versie die niet gratis is.
helaas hij start niet eens op in een domein omgeving

• borgdaville
Sepiroth schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:44:
[...]

Je kan toch ook gewoon activeren d.m.v. te bellen naar microsoft en dan krijg je automatisch weer een nieuw activeringsnummer. Zeg je gewoon dat je je pc weer eens moet herinstalleren, dit doe ik zovaak. Heb sommige nummers misschien wel al 20x keer geactiveerd :)
Dit is geen oplossing, in principe om legaal bezig te zijn mag je een serial maar 2x activeren. herinstalleren is trouwens geen probleem in dit verhaal. Want steeds als ik er 1 een PC opnieuw installeer kan ik gewoon opnieuw activeren. Echter wanneer een code 2x is geactiveerd op verschillende PC's lukt met me geen 3e keer, maar dat is logisch!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Met dit programma kan je de key zien: http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

En inderdaad, met de betalende versie van Everest ook, en dan kan je zelfs een script maken zoals jij wil doen.

• borgdaville
thnx, keyfinder doet wat ik wil. Helaas niet met een script. Ik ga niet betalen voor deze functie, kan nu eenvoudig de serial opvragen van de desktop van een medewerker en deze invullen op zijn laptop.
En inderdaad, met de betalende versie van Everest ook, en dan kan je zelfs een script maken zoals jij wil doen.
kan niemand mij alleen dat script doorsturen of even checken wat het doet?

Als iemand nog suggesties heeft om het automatisch te doen via een (gratis/zelf te maken)script dan ben ik nog steeds benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door borgdaville op 02-03-2005 15:09 ]

• borgdaville
borgdavile schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:05:
[...]

Als iemand nog suggesties heeft om het automatisch te doen via een (gratis/zelf te maken)script dan ben ik nog steeds benieuwd.
kickje!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Bedankt voor de kick! Ik was al op zoek naar zo'n programma als keyfinder!

Sorry, ik ben geen script koning...

BOINC stats

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

borgdavile schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:05:
Script met betaalde versie opsturen: nee. Koop het dan. Script: kan je eenvoudig zelf bakken aan de hand van de Everest Pro handleiding .
Dat is wat anders ;)
Overigens kan het ook al lelijk met keyfinder: met iets als SendKeys in WScript, maar dat wil je niet.

Maar ik ken eigenlijk geen gratis, scriptable (hetzij command-line, hetzij als DLL) programma die dat doet.

offtopic:
Je zegt "je mag een Office licentie die je op je desktop gebruikt ook gebruiken op je laptop", heb je daar een bron van? O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1