Ik ben aan het proberen een functie te maken waar mee ik snel met 1 query en een regeltje een lijstje kan maken.
Dus dat ik krijg bijvoorbeeld:
<li><a href="?id=1">piet</a></li>
<li><a href="?id=2">jan</a></li>
<li><a href="?id=3">willem</a></li>
Op zich lukt het wel, maar sommige lijsten bestaan uit meerdere databasevelden, bijv achternaam en voornaam, een variable aantal dus. Ik heb het volgende verzonnen:
Dit is natuurlijk nog al stom, zoiezo die switch al, want als er 5 velden zouden zijn dan werkt het niet. Ik weet dat de met SQL ook gewoon meerdere velden kan samentrekken zodat het er altijd twee blijven, maar ik zou het liever via PHP oplossen.
Maar hoe doe ik dat?
Dus dat ik krijg bijvoorbeeld:
<li><a href="?id=1">piet</a></li>
<li><a href="?id=2">jan</a></li>
<li><a href="?id=3">willem</a></li>
Op zich lukt het wel, maar sommige lijsten bestaan uit meerdere databasevelden, bijv achternaam en voornaam, een variable aantal dus. Ik heb het volgende verzonnen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| function make_list($query,$line){ global $db; if($rows = $db->fetch_rows($query)){ $list =''; foreach($rows as $row){ //lets do something stupid \o/ switch (count($row) / 2){ case 1: $list .= sprintf($line, $row[0]); break; case 2: $list .= sprintf($line, $row[0],$row[1]); break; case 3: $list .= sprintf($line, $row[0],$row[1],$row[2]); break; case 4: $list .= sprintf($line, $row[0],$row[1],$row[2],$row[3]); break; } //$list .= '<li><a href="'.$link.$row[$link_id].'">'.$row[$link_content].'</a></li>'; } } return $list; } //en dan aanroepen met bijvoorbeeld make_list('SELECT id, naam FROM namen','<li><a href="?id=%1$d">%2$s</a></li>'); |
Dit is natuurlijk nog al stom, zoiezo die switch al, want als er 5 velden zouden zijn dan werkt het niet. Ik weet dat de met SQL ook gewoon meerdere velden kan samentrekken zodat het er altijd twee blijven, maar ik zou het liever via PHP oplossen.
Maar hoe doe ik dat?
[ Voor 51% gewijzigd door Gods Lonely Man op 02-03-2005 14:44 ]
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.