Toon posts:

[Apache] PHP werkt, maar niet voor phpBB2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment mijn server aan het inrichten voor het draaien van een klein phpBB forum.

Het volgende heb ik geinstalleerd op win Win2k servertje:

* Apache 2.0.53
* mysql 4.1.10
* php 4.3.10

Hierna heb ik de volgende codes toegevoegd om Apache geschikt te maken voor het gebruik van PHP:

LoadModule php4_module "c:/php/php4apache2.dll"
AddType application/x-httpd-php .php
PHPIniDir "C:/php"

Als ik nu een PHP file maak met daarin <?phpinfo()?> en als ik die op de server zet, en bekijk via mijn laptop dan krijg ik een php pagine met daarin informatie over mijn PHP status. Oftewel: PHP werkt.

Als ik vervolgens het phpBB upload naar mijn htdocs dir van Apache, en dan probeer http://192.168.0.2/phpBB2/install/install.php te draaien, dan krijg ik gewoon php code te zien, in plaats van het phpBB installatie scherm.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is geen programmeer probleem, maar een software probleem. ik verplaats hem daarom naar software algemeen met ene kleine titelfix (php4 -> apache)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Marco Mahieu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2020
Doe makkelijk en instaleer FoxServe (apache, php, MySQL, PHP Admin in 1). kan je daarna altijd gaan rotzooien, maar dan heb je in iedergeval een werkende PHP bassis

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Hoe had je die php file genoemd?
Kan goed zijn dat apache bijvoorbeeld wel .php3 of .php4 pakt, maar niet .php....

Ik zou het probleem iig in Apache's config zoeken.

Verwijderd

http://internetmaster.com/installtutorial/

deze tutorial heb ik al tientallen malen uitgevoerd en nog nooit problemen mee gehad, ook niet onder phpBB2 fora.

Als ik jouw was zal ik die proberen. En vooral even kijken na de conf en ini bestanden of je daar de juiste dingen hebt aangepast/toegevoegd.

Verwijderd

Topicstarter
Marco Mahieu schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:01:
Doe makkelijk en instaleer FoxServe (apache, php, MySQL, PHP Admin in 1). kan je daarna altijd gaan rotzooien, maar dan heb je in iedergeval een werkende PHP bassis
hmmm

http://sourceforge.net/projects/foxserv/ ?

De laatste beta van dat programma stamt uit January 16, 2003
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:07:
http://internetmaster.com/installtutorial/

deze tutorial heb ik al tientallen malen uitgevoerd en nog nooit problemen mee gehad, ook niet onder phpBB2 fora.

Als ik jouw was zal ik die proberen. En vooral even kijken na de conf en ini bestanden of je daar de juiste dingen hebt aangepast/toegevoegd.
Ik heb de tutorial doorgekeken. Alle zaken die erin aan bod komen heb ik ook gedaan, zover ik kon beoordelen. PHP werkt ook gewoon, maar specifiek phpBB niet. Misschien heeft het iets te maken dat ik phpBB niet via FTP op de server zet, maar gewoon via windows verkenner.
Is het puur noodzakelijk om die rechten goed te zetten? (Change the permissions on config.php to be writeable by all (666 or -rw-rw-rw- within your FTP Client))

Verder heb ik ook even "Easyphp" geprobeerd (www.easyphp.org) en dit werkt ook niet. (zelfde probleem)

Iemand die me verder kan helpen?

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien PHPDev? Is ook een WAMP solutie.

Je kunt ook kijken naar de .htaccess

AddType application/x-httpd-php .php

ofzo (uit mijn hoofd)

Verwijderd

ik gebruik voor het gemak webserv ervoor, dat werkt met nieuwere versie van alle componenten.
goed veilig en makkelijk,

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij snap ik waar het aan ligt.

Het is wel degelijk heel belangrijk om de goede permissions te zetten via CHMOD. Maar dit lukt niet!! Als ik de permissions verander in '666' (read & write) dan zie ik de 'flags' niet veranderen. Dus op een of andere manier worden de permissions niet goed gezet.

Iemand hier een oplossing voor? (Heb ook al google en phpbb forum geprobeerd)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Volgens mij, als je FAT32 hebt, halen die permissies geen drol uit.
Maar correct me if I'm wrong, kheb alleen ervaring met Apache op NTFS en ext2/3.

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:43:
Volgens mij, als je FAT32 hebt, halen die permissies geen drol uit.
Maar correct me if I'm wrong, kheb alleen ervaring met Apache op NTFS en ext2/3.
Ik heb Windows 2000, met NTFS (natuurlijk)

Ik ben nu Webserv aan het proberen.

Zelfde probleem met webserv - install.php wordt niet weergegeven als een website, maar als een bestand. Ik word echt moedeloos hiervan :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 20:08 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

valt de dir van phpBB binnen de doc_root in je php.ini?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Marco Mahieu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2020
Ik draai zelf altijd foxserve omdat ik dat gekloot zat was, werkt echt perfect. Ik heb wel een goede versie voor je liggen, if you want it, mail me. Zit PHP 3 of 4 in, dat weet ik zeker.

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

Verwijderd

Zelf heb ik van de week een herinstall moeten doen van phpbb ivm veranderen server soft en hardware.
Ik kreeg zowel phpbb 2.0.8 als 2.0.13 niet aan de praat met php 4.3.10, bleef tegen sessieproblemen aanlopen. Nadat ik php gedowngrade had naar 4.3.9 had ik geen enkel probleem meer, mischien ideetje? (ben hiervover echter niets tegengekomen op de boards van phpbb)
Pagina: 1