Rename-tool - nog altijd geen goede gevonden...

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:27
Ik wil al een hele tijd een Rename-tool hebben, maar ik kan nog altijd geen geschikte vinden...

Ik heb al meerdere keren uitgebreid gezocht, via Google en GoT-search oa.
Maar er komt nooit iets naar voren wat aan mijn belangrijkste eis voldoet.

Zo'n beetje alle Rename-tools die er te vinden zijn werken Batch-gewijs,
Je vult in dat je in elke filename 'X' wilt vervangen met 'Y', je drukt op GO en het is gedaan...

Leuke functie,
maar mijn belangrijkste eis voor een renamer is dat je met je pijltjestoetsen enzo door je files heen kan lopen. Alsof je door een aantal regels in Notepad loopt.

Ik heb namelijk vaak ook aantallen files te renamen die niet via een batch op te lossen zijn,
En dan wordt je na een tijdje helemaal ziek van het F2 en Enter drukken...

De filenames in een bepaalde directory moeten dus in een vakje gezet worden, vergelijkbaar met een Notepad-venter (of een GoT-reply hokje, als er maar meerdere regels text in gaan). Zodat ik er in eens doorheen kan lopen, zonder steeds te hoeven Enter'en of F2'en. Die Enter wil ik pas op het eind geven als ik alles correct heb benoemd.

Een batch-verwerking in het progje en alle andere functies die je steeds tegenkomt (ID3tags bv.) zijn mooi meegenomen, maar het moet ook volgens bovenstaande omschrijving kunnen werken.

Weet iemand een tool te benoemen waarmee ik dit voor elkaar kan krijgen?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

In Total Commander zit een erg uitgebreide Rename-tool, zoeken, vervangen, nummeren you name it.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
en waar wil je dit voor gebruiken? ik heb het twee keer gelezen maar begrijp nog steeds niet wat je nou eigenlijk wil. Als het gaat om het renamen van MP3's (je praat over tags dus vandaar dat ik die link maar leg) kan je Tag&Rename gebruiken, een geweldig programma. Het is niet gratis maar elke cent dubbel en dwars waard.

Is dat niet wat je zoekt omschrijf dan DUIDELIJK wat je nou eigenlijk wil. In een editbox door een file fietsen kan ik weinig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Ik heb veel goede dingen gehoord over "Rename4U".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 11:40
Ik weet niet of je deze al uitgeprobeert hebt, maar The Rename is een zeeer uitgebreide renamer.
http://www.herve-thouzard...n/article.php?articleid=1
als het hier niet mee lukt weet ik het niet :D

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Rataplan_ schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:08:
en waar wil je dit voor gebruiken? ik heb het twee keer gelezen maar begrijp nog steeds niet wat je nou eigenlijk wil. Als het gaat om het renamen van MP3's (je praat over tags dus vandaar dat ik die link maar leg) kan je Tag&Rename gebruiken, een geweldig programma. Het is niet gratis maar elke cent dubbel en dwars waard.
Zo heel onduidelijk dacht ik toch niet dat ik het uitgelegd had...
Maar goed

Nee, ik wil niet alleen MP3's renamen, maar gewoon alle bestanden
ID3 noemde ik alleen omdat een Tag-functie best welkom is, maar niet mijn vereiste
Is dat niet wat je zoekt omschrijf dan DUIDELIJK wat je nou eigenlijk wil. In een editbox door een file fietsen kan ik weinig mee...
Ik wil een editbox ja...
maar niet voor een file...

Maar een Editbox met daarin (bijwijze van text) de filenames uit een directory,
elke regel een volgende filename
Welke de wijzigingen in de filenames pas opslaat als ik voor de hele editbox een OK geef

Dit omdat ik niet altijd m'n files op dezelfde manier wil renamen, maar ze dan toch wel een andere naam moeten krijgen.

En in alle Rename-tools die ik tot nu toe gevonden heb, heeft elk bestand nog steeds een eigen 'veld'. Als je dan niet batch-gewijs werkt, moet je nog steeds elke file apart aanklikken, F2 drukken, wijzigen en Enter geven. In dat geval heb ik niets aan die tool, want dan kan ik hetzelfde in de Verkenner... :/

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Kijk eens naar 1-4a rename!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat je moet gebruiken is Flexible Renamer :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
ik zit de examples zo eens een beetje door te nemen...
maar volgens mij is dit het toch ook niet

Wat ik nog niet (met woorden) gezegd had:

ik wil dus met een cursor door het textboxje kunnen gaan en de namen aanpassen

en niet louter en alleen door middel van commando's moeten werken

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
[i]An error has occured. Possible errors include:
• You have entered an invalid password.
• The page has expired. Please reload the page and retry your download.
• You have tried to download a non-existing file, or are trying to break the system.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Wat al wel (met woorden) gezegd is: Total Commander.

heb je dat geprobeerd?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Chillz schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:48:
[...]

[i]An error has occured. Possible errors include:
• You have entered an invalid password.
• The page has expired. Please reload the page and retry your download.
• You have tried to download a non-existing file, or are trying to break the system.
Hmm; nouja deze doet het ook: http://hp.vector.co.jp/authors/VA014830/english/FlexRena/ :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

In dezelfde catagory heb ik een tool nodig die files in bulk kan renamen naar 8 character dos format zonder er bv wizzard~1.zip van te maken. Ik wilde een los topic maken, maar toen ik deze zag...

Wellicht handiger om het hier ook te vragen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 02-03-2005 20:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:14:
In dezelfde catagory heb ik een tool nodig die files in bulk kan renamen naar 8 character dos format zonder er bv wizzard~1.zip van te maken. Ik wilde een los topic maken, maar toen ik deze zag...

Wellicht handiger om het hier ook te vragen.
Flexible Renamer > Advanced Rename en dan kun via een RegExp in 'Replace with:' gewoon \1\2\3\4\5\6\7\8 (gok dat het dat is) doen :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:23
Ipv topic 234 over rename tools aan te maken, stel ik mijn vraag even in een oud topic.

Ik zoek een programma (liefst freeware), die in verschillende subfolders naar jpg-bestanden kan zoeken waar een woord in voorkomt, en dan vervolgens het bestand een vaste filename geeft. Dit kan dus niet bereikt worden met een simpele search and replace, omdat ik de hele filename wil aanpassen, en niet alleen het gezochte woord.

Bijvoorbeeld (magic word: aap):
DSCN_test_094aap_nootmies.jpg => test.jpg

Geprobeerde programma's:
  • THE Rename
  • Quick File Renamer
  • Flexible Renamer
  • Smart ReName

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat jij beschrijft kan gewoon met Flexible Renamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Beuzelarij schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:45:
Wat jij beschrijft kan gewoon met Flexible Renamer.
Nou heb ik het programma behoorlijk goed doorgekeken, maar ik kan het niet vinden. Ook met het gebruik van een regexp renamed ie nog steeds alleen het 'magic word' deel, en niet de hele filename.

Zou je wellicht een hint kunnen geven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehost.eu/dlimage/65c3a5d8384152e1da3602bee1866125/1fa2963464370/Schermopname20080729-142157.jpg

Als er in een map meerdere bestanden aan "aap" voldoen, vraagt ie wat ie moet doen bij het hernoemen. Je kunt immers niet meerdere bestanden binnen 1 map dezelfde naam geven. Dan kun je aangeven dat hij ze bijvoorbeeld oplopend moet nummeren, zodat je uiteindelijk krijgt test1.jpg, test2.jpg, etc..

edit:
Bij "Filter" desgewenst "jpg" invullen

[ Voor 5% gewijzigd door Beuzelarij op 29-07-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb in jouw schoenen gestaan en ben doorgelopen naar

magic file renamer pro

Klaar, niet verder zoeken. Dit werkt.

Je moet even wennen.. je werkt namelijk met losse acties die je combineert tot 1 batch... Die ackties kun je zelf in je gewenste volgorde zetten. Dus eerst capitalizen en dan splitsen.... of eerst splitsen en dan capitalizen.... Je ziet/snapt het verschil denk ik wel.

THE BOMB!!!!!
eerste tool die ik ooit heb gekocht..

http://www.finebytes.com/mfr/downloadpro.asp

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Beuzelarij schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:29:
[afbeelding]

Als er in een map meerdere bestanden aan "aap" voldoen, vraagt ie wat ie moet doen bij het hernoemen. Je kunt immers niet meerdere bestanden binnen 1 map dezelfde naam geven. Dan kun je aangeven dat hij ze bijvoorbeeld oplopend moet nummeren, zodat je uiteindelijk krijgt test1.jpg, test2.jpg, etc..

edit:
Bij "Filter" desgewenst "jpg" invullen
Held _/-\o_

Hij doet nu precies wat ik wil! Er zullen geen meerdere "aap" bestanden in dezelfde map komen te staan, omdat alles in submapjes staat. Bedankt voor je hulp!
Decon Frost schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:31:
Ik heb in jouw schoenen gestaan en ben doorgelopen naar

magic file renamer pro

Klaar, niet verder zoeken. Dit werkt.

Je moet even wennen.. je werkt namelijk met losse acties die je combineert tot 1 batch... Die ackties kun je zelf in je gewenste volgorde zetten. Dus eerst capitalizen en dan splitsen.... of eerst splitsen en dan capitalizen.... Je ziet/snapt het verschil denk ik wel.

THE BOMB!!!!!
eerste tool die ik ooit heb gekocht..

http://www.finebytes.com/mfr/downloadpro.asp
Bedankt voor je suggestie. De oplossing van hierboven werkt ook, en die software is freeware, wat mij toch weer een beetje scheelt in de portemonnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Anders mbv TotalCommander zoeken naar de bestanden die je wil hernoemen, versprijd over verschillende mappen. Kies bij het resultaat op 'feed to listbox', dan al die bestanden selecteren en dan de multi-rename tool van TC gebruiken.
Pagina: 1