Ik wil al een hele tijd een Rename-tool hebben, maar ik kan nog altijd geen geschikte vinden...
Ik heb al meerdere keren uitgebreid gezocht, via Google en GoT-search oa.
Maar er komt nooit iets naar voren wat aan mijn belangrijkste eis voldoet.
Zo'n beetje alle Rename-tools die er te vinden zijn werken Batch-gewijs,
Je vult in dat je in elke filename 'X' wilt vervangen met 'Y', je drukt op GO en het is gedaan...
Leuke functie,
maar mijn belangrijkste eis voor een renamer is dat je met je pijltjestoetsen enzo door je files heen kan lopen. Alsof je door een aantal regels in Notepad loopt.
Ik heb namelijk vaak ook aantallen files te renamen die niet via een batch op te lossen zijn,
En dan wordt je na een tijdje helemaal ziek van het F2 en Enter drukken...
De filenames in een bepaalde directory moeten dus in een vakje gezet worden, vergelijkbaar met een Notepad-venter (of een GoT-reply hokje, als er maar meerdere regels text in gaan). Zodat ik er in eens doorheen kan lopen, zonder steeds te hoeven Enter'en of F2'en. Die Enter wil ik pas op het eind geven als ik alles correct heb benoemd.
Een batch-verwerking in het progje en alle andere functies die je steeds tegenkomt (ID3tags bv.) zijn mooi meegenomen, maar het moet ook volgens bovenstaande omschrijving kunnen werken.
Weet iemand een tool te benoemen waarmee ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik heb al meerdere keren uitgebreid gezocht, via Google en GoT-search oa.
Maar er komt nooit iets naar voren wat aan mijn belangrijkste eis voldoet.
Zo'n beetje alle Rename-tools die er te vinden zijn werken Batch-gewijs,
Je vult in dat je in elke filename 'X' wilt vervangen met 'Y', je drukt op GO en het is gedaan...
Leuke functie,
maar mijn belangrijkste eis voor een renamer is dat je met je pijltjestoetsen enzo door je files heen kan lopen. Alsof je door een aantal regels in Notepad loopt.
Ik heb namelijk vaak ook aantallen files te renamen die niet via een batch op te lossen zijn,
En dan wordt je na een tijdje helemaal ziek van het F2 en Enter drukken...
De filenames in een bepaalde directory moeten dus in een vakje gezet worden, vergelijkbaar met een Notepad-venter (of een GoT-reply hokje, als er maar meerdere regels text in gaan). Zodat ik er in eens doorheen kan lopen, zonder steeds te hoeven Enter'en of F2'en. Die Enter wil ik pas op het eind geven als ik alles correct heb benoemd.
Een batch-verwerking in het progje en alle andere functies die je steeds tegenkomt (ID3tags bv.) zijn mooi meegenomen, maar het moet ook volgens bovenstaande omschrijving kunnen werken.
Weet iemand een tool te benoemen waarmee ik dit voor elkaar kan krijgen?
Leeg - Sinds 20180907