Toon posts:

Nieuwe CPU start niet meer op :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik heb via internet een nieuwe Intel Pentium 4 2,6 Ghz processor gekocht.
Het gaat om de 400 fsb versie.

Ikzelf heb een Asus P4T-E moederbord waar eerst een P4 1,7 Ghz 400 fsb in zat.

Ik heb van te voren al een bios update gedaan naar de nieuwste versie ( 1007 ) en deze ondersteund in ieder geval de 2,6 Ghz P4.

Wanneer ik nu mijn PC opstart zie ik het opstarten van de videokaart, hij vind de processor en doet de memory check maar dan moet hij het diskettestation zoeken en de hardeschijf en cd-rom spelers maar daar blijft hij hangen. . .

Ik heb de CMOS batterij er al uit gehad voor een bios reset maar helaas :( hetzelfde.

Iemand nog tips / suggesties?
Bedankt!

Grtz,
Wimpie.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Er zit in het bios vaak een functie die je kunt resetten betreft nieuwe hardware. Kijk maar eens in je boekje zit tenminste wel op mijn msi neo 2 pl moet je even zoeken. Probeer ook eens een reset met die jumpers ipv batterijtje.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Kun je überhaupt wel in het BIOS komen? En blijft hij steeds op precies hetzelfde punt hangen?
Als je pc vantevoren wel goed werkte en je hebt alleen de processor vervangen, kan het in principe maar aan 3 dingen liggen:
1. De nieuwe processor is gewoon niet goed, garantie dus.
2. De nieuwe processor is wel goed, maar je hebt de koeling niet goed gemonteerd of een instelling in het BIOS / een jumper verkeerd staan.
3. De processor is wel goed maar hij trekt wellicht meer stroom uit je voeding waardoor deze het misschien net niet meer kan trekken als je bios je drives aan gaat spreken.

Voor zover ik kan bedenken moet het een van die 3 dingen zijn, kijk dus eens of je dat kunt testen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic