Toon posts:

[Speedtouch 510] IP-adres interne interface veranderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik mijn Speedtouch 510, het ip 145.X.X.X ipv 10.0.0.138 kan geven? Ik wil graag een 145.X.X... netwerk.

Heb net de laatste firmware geinstalleerd, en via telnet een en ander geprobeerd, maar ik kom er helaas geen wijs uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 14:07 . Reden: typo ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Uhh 10.0.0.38 is het interne adres van je modem dat moet je helemaal niet veranderen. Ik geloof zelfs dat het externe adres al 145.47.52.138 is. Trouwens ik zou me ip hier niet zo neergooien.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:54

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

HerbyNL schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:56:
Uhh 10.0.0.38 is het interne adres van je modem dat moet je helemaal niet veranderen. Ik geloof zelfs dat het externe adres al 145.47.52.138 is. Trouwens ik zou me ip hier niet zo neergooien.
Ik vermoed dat hij 145.47.52.138 als Intern ip-adres wil en dat dat niet zijn extern ip-adres is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier ook om het interne adres van de router. We willen het standaard adres 10.0.0.138 vervangen voor een ander adres omdat we bepaalde hardware in ons opnemen dat straks na configuratie naar een ander netwerk verhuisd.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 15:59

Maasluip

Kabbelend watertje

Waarom wil je in 's hemelsnaam je interne netwerk gelijk maken aan de range die Heineken geregistreerd heeft? Gewoon zo laten. Als je het al moet vragen dan vraag je om problemen. Zo gauw je het interne IP adres van je modem verandert kun je er namelijk niet meer naar connecten, behalve als je de IP adressen van je eigen PC's ook weer veranderd.

Uit mijn hoofd: in de websetup van het modem staat ergens het interne IP adres. Daar moet je het wijzigen.

[ Voor 16% gewijzigd door Maasluip op 02-03-2005 14:05 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel het interne ipadres/netwerk aanpassen. Via de websetup gaat dit helaas niet want ik kan het daar niet wijzigen...

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:11:
Ik bedoel het interne ipadres/netwerk aanpassen. Via de websetup gaat dit helaas niet want ik kan het daar niet wijzigen...
Websetup is misschien een beetje onduidelijk. Ik bedoel dus niet de initiele setup die vanaf de CD gedraaid wordt maar als je met je browser naar het modem gaat. In jou geval dus http://10.0.0.138
Daar kun je het aanpassen, heb ik zelf ook al 2 keer gedaan. Hou er dus rekening mee dat als je het aanpast (ik geloof dat je een nieuw IP adres moet toewijzen en dan het bestaande moet verwijderen) je opeens geen verbinding meer hebt (is ook logisch).

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:19:
[...]

Websetup is misschien een beetje onduidelijk. Ik bedoel dus niet de initiele setup die vanaf de CD gedraaid wordt maar als je met je browser naar het modem gaat. In jou geval dus http://10.0.0.138
Daar kun je het aanpassen, heb ik zelf ook al 2 keer gedaan. Hou er dus rekening mee dat als je het aanpast (ik geloof dat je een nieuw IP adres moet toewijzen en dan het bestaande moet verwijderen) je opeens geen verbinding meer hebt (is ook logisch).
Dit heb ik idd geprobeerd maar als ik naar het ipadres configuartiemenu ga en de des betreffende interface (etho in dit geval) selecteer kan ik deze niet aanpassen, laat staan verwijderen. Wel kan ik een nieuw adres aan maken met het gewenste ip adres. Als ik daarna all oude lease's verwijder kan ik de standaard ETH0 met ip 10.0.0.138 verwijderen.

Nu ga ik vanuit de client het ipadres renewwen en zie dat ik netjes een gewenst ipadres krijg. Alleen kan ik nu geen verbinding maken met het internet. Ik kan wel pingen naar de defaultgateway...

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Heb je het 10.0.0.138 IP adres dan al weggehaald? Le-zen
Ik kan me niet herinneren dat ik iets aan de routing in het modem gedaan heb, ik denk dat het modem zelf ziet dat als aan eth0 maar een IP adres zit dat dit automatisch naar buiten gestuurd moet worden.

Misschien proberen om het config file van het modem te downloaden en daar de settigns te veranderen en dan weer uploaden?

[ Voor 23% gewijzigd door Maasluip op 02-03-2005 14:48 ]

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Download gewoon de config tool voor jouw firmware van www.speedtouch.nl
dan ben je zo klaar.

Verwijderd

titeledit

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
Ik heb het hier ook gedaan, van 10.0.0.138 naar 10.0.0.250 Tevens heb ik de dns-naam aangepast.

Je gaat naar http://10.0.0.138 en je logt in met de username/wachtwoord combo die je ooit zelf hebt ingesteld.
Vervolgens ga je naar Advanced -> System -> Backup. Hieruit rolt een tekstbestand dat je naar hartelust aan kunt passen, desnoods met de CLI Guide erbij (staat op speedtouch.com of zo).
Hie kun je (onder andere) je ip-adres en je hostname aanpassen.
Tevens heb ik er een paar firewall regels toegevoegd zodat ik slechts vanaf 1 externe locatie kan SSH-en :)

Nadat je het hebt aangepast upload je de file weer op dezelfde pagina waar je hem downloadde. Veel kans krijg je niet te zien dat het gelukt is omdat je ip veranderd is, maar als je dan in je browser naar het nieuwe ip gaat zou je de admin weer voor je neus moeten krijgen :)

Nu heb je meteen een backup voor als je config eens gewist wordt of het ding stuk gaat en vervangen wordt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1