Toon posts:

[DVD] DVD schrijven doet WinXP crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een DVD schrijf met Nero of Alcohol 120% doet de PC raar... Ik hoor dat de DVD schrijver systematisch begint de draaien, dan hoor ik een tik en dan herhaalt hij hetzelfde opnieuw en opnieuw. In windows gebeuren dan ook vreemde dingen; het geluid blijft wel doorspelen (winamp), maar ik kan niets uitschakelen en CTRL + ALT + DELETE werkt zelfs niet meer. Ik kan de muis wel bewegen, maar nergens op drukken... Zeer vreemd.

Ik denk dat dit misschien te maken heeft met het verwijderen van Norton Antivirus 2005, maar ik heb tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden (heb al drivers geïnstalleerd voor de LG dvd-writer hoewel dat eigenlijk niet nodig is) en ik heb echt geen zin om WinXP weer helemaal opnieuw te installeren aangezien het zeker drie dagen duurt eer alle instellingen weer goed staan.

Heeft iemand nog een idee?

Verwijderd

Systeem spec's??

wat voor dvd brander...??

Nieuwe windows instalatie al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Pentium 4 @ 2.8Ghz
1GB RAM
Asus P5GD2 mobo
Asus X800XT
Niets speciaal eigenlijk, de brander is een LG GSA-4040B en zoals vermeld wil ik windows niet opnieuw installeren. Het duurt minstens 3 dagen voordat ik dan alles terug een beetje in orde krijg...

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 16:16

MicroWhale

The problem is choice

zet je virusscanner eens uit (in ieder geval voor cd- en dvd-stations) en kijk of het probleem zich nog voordoet.

op het werk heb ik exact hetzelfde probleem. Het uitschakelen van de virusscanner verhelpt bij mij het probleem.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de virusscanner al volledig verwijderd... Er stond er geen geïnstalleerd. Nu heb ik McAfee terug geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een suggestie aub? Ik raak er echt niet uit...
Pagina: 1