Toon posts:

Poorten, 2 routers, 1 webserver. hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

in een ander topic op TZ.nl klik had ik al vermeld dat ik een tweede router wou aansluiten.. dit is nu gelukt maar het probleem nu is dat ik een webserver had en ik deze nu niet meer actief krijg... zelf als ik op bijde routers instel dat ie allee poorten moet openen (via de forwarding of special aplication) krijg ik geen verbinding...

het gaat om een e-tech router waar ik het merk niet van weet en een Sitecom WL-521

De sitecom wireless router heeft de internet verbinding en heeft via een van de lan poorten een connectie op 1 van de lan poorten op de E-tech router.
Internet is wel mogelijk maar het openen van poorten lijkt nu een groot probleem, waardoor ik nu me website niet kan bezoeken.

Ik zou er zeer blij mee zijn als iemand mij het antwoord kan vertellen.

(heb me tekst ff gecopieerd van de TZ dus kan niet helemaal compitabel zijn met deze site :P)

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 21:59
Ik neem aan dat je opstelling er als volgt uit ziet??

Internet -> Sitecom WL-521 -> E-Tech -> Webserver

In dit geval zal je poort 80 op de Sitecom moeten forwarden naar het Wan IP-address van de E-tech. Op de E-tech kan je poort 80 dan weer forwarden naar je webserver.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Verwijderd

Topicstarter
en wat verstaan wij onder een WAN adres ??
De inkomende verbinding zit nu op 1 van de 4 lan aansluitingen... als ik deze op de WAN zet heb ik helemaal geen verbinding.

de router van e-tech kan ik configureren via 192.168.1.1

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:16:
De inkomende verbinding zit nu op 1 van de 4 lan aansluitingen... als ik deze op de WAN zet heb ik helemaal geen verbinding.

Je hebt nu je internet kabel op een LAN poort van de router zitten ? Wat heb je dan op de WAN poort gezet ?? |:(

Er zat nergens een handleiding bij ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 17:33 ]

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:16:

Als de Sitecom aan internet hangt via de WAN poort, en een koppeling heeft naar de Edimax via de LAN poort, dan kan de E-tech ertussen weg, dan routeert dat ding niet, maar switcht het alleen. Mocht die toch nodig zijn (ivm kabellengte, repeating, whatever), dan hoef je alleen een port-forwarding op de Sitecom te doen naar je PC. Of die E-tech ertussen zit of niet, maakt dan geen enkel verschil.

/edit: verhaal op TZ gelezen. Ja, als het ding een functie heeft, als bv een wireless AP, dan mag je 'm ertussen houden ;)
Maar aan de port-forwarding zou niets hoeven te veranderen. Ik neem aan dat je ook hebt gezorgd dat in die E-tech bv DHCP uitstaat, of misschien is er zelfs een optie: alleen switchen oid? Dan zorgt de Sitecom verder wel voor je clients: op je PC komen nml die IP-instellingen gewoon lekker aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Bean op 02-03-2005 19:16 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Als de E-Tech via een lan poort aan is gesloten op een lan poort van de Sitecom, zorg er dan in ieder geval voor dat je de DHCP server in de E-Tech uitzet!
Zoals al eerder gezegd hoef je op deze manier alleen poort 80 te forwarden in de sitecom, naar je webserver!

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. nog steeds kan ik de site niet bezoeken....
kheb ff geschets hoe ik de aansluiting heb:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.ulrich1/routers.JPG

Voor de geen die zich bij de niet aangesloten WAN poort niet veel voorstellen....

Maar op TZ had ik ook al een ander idee gezet...
dat vraag ik hier dan ook maar.

Op de computers die achter de e-tech router hangen heb ik eigenlijk geen open poorten voor nodig..
Is het dan handig om de server nog voor de e-tech router aan te sluiten en dan doormiddel van 2 netwerkkaarten de verbinding "door-te-lussen" dmv internet delen ?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.ulrich1/routersserver.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 20:51 ]

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Steek de kabel van je webserver ook in je Sitecom (in een vrij LAN poortje). Vervolgens maak je een portmap in je Sitecom: 80 naar InternIP port 80.

vervolgens kan je je site niet bezoeken _als je intern zit_. Daar moeten weer andere "truucjes" voor uitgehaald worden. Maar test het eens vanaf een andere verbinding bij een lieve buur/oom/neef

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Overigens lees ik nu je "tweede" voorstel. Als je dat zou uitvoeren heb je drie routers! Zeker niet doen dus tenzij het een goeie reden heeft.

Verwijderd

Topicstarter
DaPoztMaster schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:01:
Overigens lees ik nu je "tweede" voorstel. Als je dat zou uitvoeren heb je drie routers! Zeker niet doen dus tenzij het een goeie reden heeft.
jah maar als ik op die manier nou juist wel me webserver kan bezoeken ??
internet is dan het enige wat ik nodig heb op de computers op de e-tech router...

Dus opzich is dat laatste voorstel niet zoon probleem toch ???
(kga ook wel ff kijken of de server extern wel te bezoeken is.)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waarom heb je in hemelsnaam 2 routers staan, en je alternatief is idd 3 routers (als je gegarandeerd problemen wil, raad ik je aan dat te doen).
jah maar als ik op die manier nou juist wel me webserver kan bezoeken ??
Ja zo kun je het ook bekijken 8)7
Begin bij het begin. Wat moet je in hemelsnaam met 2 routers :?
Eentje de deur uit, portje forwarden, en klaar ben je

Tijd voor een nieuwe sig..

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
Laten we eens bij het begin beginnen: waarom wil je 2 of zelfs 3 routers?

1 is echt meer dan genoeg :) In je huidige setup gebruik je ook maar 1 router, van de e-tech gebruik je namelijk alleen het switch-gedeelte; of je een pc nu in de e-tech of in de sitecom stopt (lan-poortjes, niet de vrije wan-poort ;) ) maakr geen enkel verschil.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Borizz
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:50:
Nope.. nog steeds kan ik de site niet bezoeken....
kheb ff geschets hoe ik de aansluiting heb:
[afbeelding]
Ik zou deze opstelling houden en een portmap maken in de sitecom van poort 80 naar het ipadres van de webserver, je e-tech router fungeert dan als een switch. Post anders de ip configuratie van je router(s) en computers eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou deze opstelling houden en een portmap maken in de sitecom van poort 80 naar het ipadres van de webserver, je e-tech router fungeert dan als een switch. Post anders de ip configuratie van je router(s) en computers eens.
Ok ik maak wel ff een paar screens van de Sitecom config.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.ulrich1/datbase.JPG
Dit zijn alle huidige aangesloten computers.
De huiskamer en slaapkamer pc zitten op de Sitecom router
De zolder en de Server nu achter de E-Tech router.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.ulrich1/vserver.JPG
Hier zie je dat ik de Sitecom router de poort 80 naar de server open (poort 80)
Ftp is ook open omdat ik ook ftp server draai (voor externe bewerking)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.ulrich1/menu.JPG
Hier zie je welke menu keuzes ik heb in de Sitecom router.

Aangezien mij word verteld dat ik alleen DHCP uitmoet zetten in de e-tech post ik daar maar geen screens van.

De reden dat ik 2 routers heb is omdat ik mijn E-tech voor reparatie wegstuurde... ik wou eigenlijk gewoon me geld terug maar dat ging dus niet... op die dag dat ik hem wegbracht had ik een nieuwe router aangeschaft... de Sitecom.Na 3 weken ofzo had ik me e-tech weer terug.Aangezien ik eigenlijk te veel computers heb voor 1 router dacht ik dat ik die e-tech er wel tussenkon hangen om zo op ZOLDER (e-tech) meer pc's aan te kunnen sluiten. Daarom dus 2 routers

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:35:
router aangeschaft... de Sitecom.Na 3 weken ofzo had ik me e-tech weer terug.Aangezien ik eigenlijk te veel computers heb voor 1 router dacht ik dat ik die e-tech er wel tussenkon hangen om zo op ZOLDER (e-tech) meer pc's aan te kunnen sluiten. Daarom dus 2 routers
als 2e router had je aan een switch genoeg:

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

[edit]
als je deze config nog hebt:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.ulrich1/routers.JPG

En je hebt de dhcp vande e-tech uitgezet zie ik het probleem niet. Probeer je wel werkelijk van buiten af je internet server te benaderen. Want van binnen je internet adres (whatismyip.org ofzo) te benaderen kunne veel routers niet aan. (bla bla bal loopback routing ofzo ). Om dat te testen kun je in je browser eens een proxy van je provider instellen in je browser. Dan ga je wel buitenom.

Hoe benader je je site? (domain naam , via een ip? noem eens eerste 3 ip nummers)

[ Voor 39% gewijzigd door leuk_he op 03-03-2005 15:25 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Opzich is het gebruik van 2 routers in deze situatie niet iets wat persé een probleem moet geven.

Als je op je e-tech je DHCP hebt uitgezet (geen IP's uitdelen) dan zou je 'huis tuin en keuken PC' en webserver een IP moeten ontvangen van de sitecom... is dat zo ?
Kun je de sitecom pingen ?
Kun je naar 'buiten' pingen ? (op basis van IP én hostname ?)

onderzoek dat eerst eens voordat je verder gaat met een 3de router (server) aan te sluiten, dat is echt niet nodig.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Borizz
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Ok ik maak wel ff een paar screens van de Sitecom config.
[afbeelding]
Dit zijn alle huidige aangesloten computers.
De huiskamer en slaapkamer pc zitten op de Sitecom router
De zolder en de Server nu achter de E-Tech router.

[afbeelding]
Hier zie je dat ik de Sitecom router de poort 80 naar de server open (poort 80)
Ftp is ook open omdat ik ook ftp server draai (voor externe bewerking)

[afbeelding]
Hier zie je welke menu keuzes ik heb in de Sitecom router.

Aangezien mij word verteld dat ik alleen DHCP uitmoet zetten in de e-tech post ik daar maar geen screens van.

De reden dat ik 2 routers heb is omdat ik mijn E-tech voor reparatie wegstuurde... ik wou eigenlijk gewoon me geld terug maar dat ging dus niet... op die dag dat ik hem wegbracht had ik een nieuwe router aangeschaft... de Sitecom.Na 3 weken ofzo had ik me e-tech weer terug.Aangezien ik eigenlijk te veel computers heb voor 1 router dacht ik dat ik die e-tech er wel tussenkon hangen om zo op ZOLDER (e-tech) meer pc's aan te kunnen sluiten. Daarom dus 2 routers
Voor zover ik het zo kan zien is de router goed geconfigureerd en zou je je webserver van buitenaf moeten kunnen benaderen (mits deze draait op de pc met hostname p133 (192.168.1.4)).

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

kan je die 2de router niet als een bridge gebruiken? heb ik thuis ook, 2 routers 1 die heeft internet, de andere is gebridged en degene die internet heeft heeft ook een dhcp server in zich, werkt perfect was eerst wat geklooi maar had geen zin om een switch te kopen.

[ Voor 68% gewijzigd door Oid op 03-03-2005 21:42 ]

Pagina: 1