Asrock G Pro(fsb400) + Celeron D(fsb533)?

Pagina: 1
Acties:

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mensen, ik heb sind kort een Asrock G Pro (so.478)moederbordje in handen gekregen,
en wil hier een processor voor kopen.

Het probleem; er moet eigenlijk een fsb-400 processor in, maar die zijn bijna nergens meer te verkrijgen. (in iig niet hier in de buurt) Is het mogelijk om bijvoorbeeld een Celeron D 320 op 2,4Ghz fsb533 er in te laten lopen op fsb400, die dan vervolgens waarschijnlijk op 1.8Ghz draait?
Dit lijkt me wel net zo goed als een fsb400 celeron op 1.8Ghz aangezien die nieuwe celerons 256kb cache hebben.

Het bord heeft een SiS650 chipset. Op de site van asrock staat een
overzicht van cpu's die in de g pro draaien, maar daar staan alleen Pentium IV fsb533 cpu's in, in een zogenaamde "overclock-modus".

Ik heb bij de bios-updates gekeken naar referentie voor nieuw ondersteunde processoren, maar daar staat niks bij. Ook het boekje is erg beknopt. Zowieso is de informatie van asrock vrij summier.

Iemand die hier wat licht op kan werpen?

[ Voor 3% gewijzigd door A_L op 02-03-2005 13:28 . Reden: typo ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan hem ook gewoon op 533 laten lopen hoor.
staat ook gewoon op de site :
CPU Socket 478, Intel Pentium 4
FSB : 400MHz , Max: 533MHz(over-clocking)

dus als je een socket 478 celeron hebt met 533mhz zal dat ook wel gewoon draaien.
hoef je niet op 1.8 te draaien maar gewoon op 2.4 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door chucky666 op 02-03-2005 13:29 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• A_L
  • Niet online
Het vreemde is dat ze die Celerons dan niet op de site zetten.

Wat betreft het overklokken; ik weet niet wat ie allemaal overclockt als ik de fsb op 533 zet (staat ook niet in het boekje). Als het geheugen en de pci-bus ook wordt overgeklokt dan heb ik er niet zo veel zin in.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je de fsb meestal overclockt van 400 naar 533 komen de pci en agp weer op hun standaard snelheid te staan.
niet als je kleinere oc doet want dan gaat de pci en agp mee.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 10:35
Je mobo moet wel Prescott (90nm) CPU`s ondersteunen en als ik zie dat dat bord een oude chipset heeft die 'slechts' 533fsb heeft, denk ik dat ie ook geen prescott CPU`s ondersteunt. Dan heb je minstens een 800fsb moederbord nodig. Ik denk een no-go dus

Verwijderd

je zou een bios update kunnen doen zodat die misschien een proc van 533 ondersteunt maar of je dan ook met presscot ondersteuning kan krijgen ??
Asrock is toch poep kwaliteit doe nie teveel moeite en koop een goed bordje

• A_L
  • Niet online
p43000 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:47:
Je mobo moet wel Prescott (90nm) CPU`s ondersteunen en als ik zie dat dat bord een oude chipset heeft die 'slechts' 533fsb heeft, denk ik dat ie ook geen prescott CPU`s ondersteunt. Dan heb je minstens een 800fsb moederbord nodig. Ik denk een no-go dus
Ik heb eens flink ge-google'd, en ben daarbij inderdaad nergens tegengekomen dat het wel het geval is. Wel ben ik een lijstje met door chipsets ondersteunde processors tegengekomen. Hierin staat bij de SiS650 (die hier op zit) dat de volgende processoren worden ondersteund: P4-Willa, P4-Nw100, CelNorth.

Dus ik ben bang dat ik ergens online een Northwood moet zien op te scharrelen.
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:01:...
Asrock is toch poep kwaliteit doe nie teveel moeite en koop een goed bordje
Sorry, maar ik kan nog niks over de kwaliteit zeggen. Het is gewoon een leuk bordje met alles geintegreerd op micro-atx formaat.
Pagina: 1