[XPe] Lokale applicatie mappings

Pagina: 1
Acties:

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een nieuwe image voor onze Thin Clients(TC). Op deze TC staat Win XPe SP2 geïnstalleerd. Zodra de TC wordt opgestart maakt deze verbinding met de Citrix farm en kan de user inloggen (in het domein) en krijgt de user Powerfuse voor zijn neus. Dit gaat allemaal prima.

Nu willen we de lokale versie van Media Player gebruiken om de citrix servers te ontzien. Hiervoor heb ik dus RES subscriber lokaal op de TC geïnstalleerd ook op de server alles goed ingesteld. Zodra ik een mp3 open (ter test even met een mp3) start de lokale versie van MP. Tot hier gaat het dus allemaal prima, echter het bestand wordt niet afgespeeld omdat MP deze niet kan vinden.

MP kan het bestand niet vinden omdat het de lokale mappings heeft en niet de netwerkmappings die een user geniet wanneer deze inlogd op het domein. Mijn probleem is dus hoe ik de netwerkmappings lokaal krijg, zodat de lokal MP de bestanden kan afspelen.

Ik heb al geprobeerd om de TC in het domein te hangen zodat deze lokaal ook de mappings heeft maar dit heeft geen effect. Ook lokaal het loginscript draaien heeft geen effect (hij vraagt ook niet om usergegevens). Verder heb ik het handmatig geprobeerd met net use maar dit werkt dan weer niet omdat je niet in het domein zit en kan de host niet gevonden worden.

Iemand dus een idee om netwerk mappings lokaal beschikbaar te krijgen?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
*aanloop*
*kick*
*kijkt topic vliegen*
:+

Verwijderd

net use * \\comp\share * /user:domain\username dan wordt er gevraagd om een domain pw

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:30:
net use * \\comp\share * /user:domain\username dan wordt er gevraagd om een domain pw
Dit klopt, maar dat had ik al geprobeerd dan krijg ik dus de melding dat de host niet kan worden gevonden. Zowel in als buiten het domein

[ Voor 5% gewijzigd door Herby op 07-03-2005 10:06 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
:>

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

zou het dan niet een DNS-probleem kunnen zijn?

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 13:20
Alle benodigde componenten zoals: "client voor MS networks" zijn wel aanwezig?

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
BK1 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:51:
zou het dan niet een DNS-probleem kunnen zijn?
@BK1 Hoe bedoel je dat? De DNS werkt namelijk prima. Punt is alleen dat ik het niet voor elkaar krijg om de mappings lokaal te krijgen. Dit is echt nodig voor de subscriber.

@PieterJ Ja, ik heb het even gecontroleerd. Houd wel alle in uw achterhoofd dat die Windows XPe is! (Embedded). Heel veel zaken zijn gestript. Zo ook de cmd aangezien piplines niet eens werken. :'(

edit:
opmaak enzo

[ Voor 28% gewijzigd door Herby op 08-03-2005 09:25 ]

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 13:20
HerbyNL schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:21:

@PieterJ Ja, ik heb het even gecontroleerd. Houd wel alle in uw achterhoofd dat die Windows XPe is! (Embedded). Heel veel zaken zijn gestript. Zo ook de cmd aangezien piplines niet eens werken. :'(
Een aantal basic vraagjes:
  • Alle dependencies zijn wel resolved?
  • Heb je wat diagnostic tools op je command line tot je beschikking zoals ping, traceroute en ipconfig?
  • Is de Citrix server dezelfde server als waar de shares opstaan?
  • Werkt het wel op een XP pro werkstation?

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
PieterJ schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:50:
[...]

Een aantal basic vraagjes:
  • Alle dependencies zijn wel resolved?
  • Heb je wat diagnostic tools op je command line tot je beschikking zoals ping, traceroute en ipconfig?
  • Is de Citrix server dezelfde server als waar de shares opstaan?
  • Werkt het wel op een XP pro werkstation?
Ik heb de oplossing al! Er stonden standaard met deze nieuwe image een aantal protocollen aan waardoor de TC de DHCP gegevens bij het verkeerde protocol zetten. Nu heb ik alleen nog TCP/IP in gebruik en ik kan gewoon mijn mappings aanmaken.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Dat dacht ik dus. De mappings worden nu wel aangemaakt maar niet weergegeven :(

Pagina: 1