Ik hoop dat ik niet al te vervelend ben hier met het zoveelste 'comp start niet meer'-probleem.
Het voordeel is dat mijn probleem best eenvoudig is (denk ik):
Het indrukken van de powerknop heeft geen resultaat meer.
Het gebeurde als volgt:
Ik liet de computer met de nieuwste AtiTrayTools de maximale GPU-snelheid vinden van mijn R9800se. Ik was even weggelopen en hoorde mijn computer uit gaan. De computer maakte helemaal geen geluid meer, het enige teken van leven was dat het groene 'aanlampje' nog brandde.
De computer reageerde nergens meer op en ik heb even de aanknop ingedrukt gehouden (aanlampje ging uit).
Heb de stroom eraf gehaald en ben gaan slapen. Als ik nu de stekker er weer in steek gaan de normale mobolampjes branden, maar bij het indrukken van de aanknop gebeurt niks. Ik heb het vaak geprobeerd, overal wat gerammeld maar nooit gebeurt er meer iets als ik hem aan probeer te zetten.
mijn systeem:
Asus A7N8X deluxe
Athlon xp 2600+ (fsb geklokt naar 180MHz)
2x512MB ddr333 (merk MDT) (loopt op fsbsnelheid, heeft gewerkt)
Hercules AIW 9800se
Maxtor diamondmax9 SATA 80GB
en een 300W voeding die ik gekocht heb samen met een kast, samen 60 euro.
Ik heb van de voeding al gezien dat hij niet eens onder de 13V komt bij de 12V-lijn (te grote afwijking dus), en aangezien 300W best krap is voor zo'n systeem (met wat oc) lijkt me dit de boosdoener. Het moederbordlampje brandt wel, maar ik denk dat een andere voltlijn dan kaduuk is of zo.
Hoe kan ik meten of de voeding goed is?
Heeft iemand andere ideeen over het probleem?
Het voordeel is dat mijn probleem best eenvoudig is (denk ik):
Het indrukken van de powerknop heeft geen resultaat meer.
Het gebeurde als volgt:
Ik liet de computer met de nieuwste AtiTrayTools de maximale GPU-snelheid vinden van mijn R9800se. Ik was even weggelopen en hoorde mijn computer uit gaan. De computer maakte helemaal geen geluid meer, het enige teken van leven was dat het groene 'aanlampje' nog brandde.
De computer reageerde nergens meer op en ik heb even de aanknop ingedrukt gehouden (aanlampje ging uit).
Heb de stroom eraf gehaald en ben gaan slapen. Als ik nu de stekker er weer in steek gaan de normale mobolampjes branden, maar bij het indrukken van de aanknop gebeurt niks. Ik heb het vaak geprobeerd, overal wat gerammeld maar nooit gebeurt er meer iets als ik hem aan probeer te zetten.
mijn systeem:
Asus A7N8X deluxe
Athlon xp 2600+ (fsb geklokt naar 180MHz)
2x512MB ddr333 (merk MDT) (loopt op fsbsnelheid, heeft gewerkt)
Hercules AIW 9800se
Maxtor diamondmax9 SATA 80GB
en een 300W voeding die ik gekocht heb samen met een kast, samen 60 euro.
Ik heb van de voeding al gezien dat hij niet eens onder de 13V komt bij de 12V-lijn (te grote afwijking dus), en aangezien 300W best krap is voor zo'n systeem (met wat oc) lijkt me dit de boosdoener. Het moederbordlampje brandt wel, maar ik denk dat een andere voltlijn dan kaduuk is of zo.
Hoe kan ik meten of de voeding goed is?
Heeft iemand andere ideeen over het probleem?