Toon posts:

[Novell] NAL start programma niet goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem. Wanneer ik een applicatie installeer en deze start via het startmenu van Windows dan werkt het allemaal goed. Echter wanneer ik dezelfde applicatie opstart via de NAL (Novell Application Launcher) (met exact dezelfde verwijzing als in de snelkoppeling) dan werkt het half. Het programma start wel op maar enkele zaken werken niet.

Ik ben er al aardig diep ingedoken en heb het vermoeden dat de NAL op de achtergond gebruik maakt van een andere (SYSTEM)-user als windows en dat daar een rechtenverschil inzit.

Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn met het opstarten van een apllicatie via de NAL of via Windows.

Ter info: Windows 2000 - Zen 3.2

Verwijderd

Start die applicatie eens vanuit een batch-file. En zet deze dan in het appl-icoon. Soms werken de parameters in een start-commando in de nal niet lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt niet. Ik had al geprobeerd om de applicatie vanuit een VB-Script te starten en dit script via de NAL te starten maar toch werkt dat niet.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

En in nwadmin of ConsoleOne weet je wel zeker dat je de goede parameters meegeeft e.d. ? Zoals de werkdirectory. Wil wel eens verschil uitmaken :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is exact hetzelfde.

Ik heb het probleem nu trouwens "opgelost" door de applicatie te starten vanuit 'Run before launching ... ' Door # ..... te gebruiken wordt de applicatie gestart door Windows en gaat het goed.

Nog steeds vaag waarom het via Novell niet wil werken.

Verwijderd

Is zenworks wel correct geinstalleerd/geconfigged?
Pagina: 1