Toon posts:

[XP] Na herinstallatie kan ik niet meer aan bestanden*

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik noodgedwongen Win XP Pro opnieuw moeten installeren. Mijn HD bestaat uit twee partities, c en d. Na de installatie van Windows kan ik slechts een beperkt aantal van mijn bestanden op de d-partitie inzien. Op deze partitie staan spellen, muziek, documenten, e.d.. Het verkennen van de d:-partitie gaat zeer moeizaam en verschillende mappen zijn niet openbaar. Ik verschillende topics geraadpleegd en het heeft niet te maken met "take ownership" of "simple share documents". Ik ben niet uit op volledige recovery maar wil slechts een aantal belangrijke bestanden, zoals mijn afstudeerscriptie, naar de c-partitie kopieren om vervolgens de d-partitie te formatteren. Daarnaast heb ik Norton System Works 2005 aangeschaft en daarvan verschillende hulpprograma's op mijn partitie losgelaten zonder enig resultaat. Wie helpt mij uit de brand? BvD.

Verwijderd

wat je hier hebt gedaan weet ik niet, heb het nog nooit mee gemaakt. wat heeft een c schijf met je d schijf te maken, eigenlijk niks, denk iets met de partie's.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
Misschien is je D partitie in NTFS geformatteerd en is het een rechten-kwestie?

Punctuality is the politeness of kings

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Knoppix even opstarten en dan kun je gewoon je schijf keihard uitlezen, je filetjes backuppen en de schijf opnieuw formatteren. Als onder knoppix je files niet te zien zijn heb je een probleem.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:44:
Het verkennen van de d:-partitie gaat zeer moeizaam en verschillende mappen zijn niet openbaar.
Wat bedoel je precies met zeer moeizaam? Krijg je een foutmelding? Duurt het gewoon erg lang? :) Vertel even iets meer :)

Verder - een topic titel als 'Wie kan mij helpen?' vertelt niet erg veel over je topic titel, ik ga die dan ook even aanpassen naar een topic titel die kort en bondig je probleem omschrijft :)

Verwijderd

Topicstarter
Oeps sorry, ik kwam er later achter en kon de titel niet meer veranderen.

Ik heb de c-partitie geformatteerd en opnieuw Windows XP Pro geïnstalleerd. Na de installatie kan ik gewoon mappen en bestanden op de andere partitie niet meer openen. Met behulp van de Windows zoek-functie heb ik een aantal weten te kopieren maar lang niet allemaal. De partitie is NTFS geformatteerd. Het verkennen van deze partitie duurt ook zeer lang.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:25:
... kan ik gewoon mappen en bestanden op de andere partitie niet meer openen...
Hoezo "kan niet openen"? Krijg je een foutmelding? Staat er iets in je eventlog? Heb je die schijf al gecontroleerd? Heb je het systeem al gescanned op virussen en spyware?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-04 11:19
Ff een service pack installeren en m.i. moet het dan weer werken.

m.d.a. Maui.

Emos

Pagina: 1