Toon posts:

[PDC] Samba 3, profielen worden ook lokaal opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Samba 3.0.11 op een Linux RedHat 9 bak draaiend als pdc, alle users zijn windows xp pro zonder service packs.

Ik heb alles helemaal goed geconfigureerd en het werkt, je kan bij de share, je kan inloggen op het domein, en makkelijk users toevoegen die ook direct kunnen aanmelden.

Er is alleen 1 probleem:
Als ik een nieuwe user aanmaak in linux en mij vervolgens aanmeld op een willekeurige pc dan maakt ie een nieuw profiel aan in c:\documents and settings. dat is natuurlijk niet de bedoeling want dan wordt voor elke boerenlul die zich aanmeld een lokaal profiel aangemaakt en staan er op een gegeven moment 1000 profielen op elke pc.

Hij slaat de profielen wel op de server op en haalt ze hier gewoon vandaan, zodoende haal ik op elke willekeurige pc gewoon het goede profiel binnen. maar ik zit dus met vele profielen op elke pc.

hier mijn huidige smb.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
# Samba config file created using SWAT
# from 10.0.0.115 (10.0.0.115)
# Date: 2005/03/02 10:53:10

# Global parameters
[global]
    workgroup = FABIANSERVER
    server string = Samba Server
    map to guest = Bad User
    passwd program = /usr/bin/passwd %u
    passwd chat = *New*UNIX*password* %n\n *Retype*new*UNIX*password* %
    passwd chat debug = Yes
    username map = /etc/samba/smbusers
    time server = Yes
    socket options = SO_KEEPALIVE IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY
    add user script = /usr/sbin/useradd -c machine -d /dev/null -s /bin/false  %m$
    logon script = logon.bat
    logon path = \\%L\%u\.profiles
    logon drive = h:
    logon home = \\%L\profiles\%u
    domain logons = Yes
    os level = 66
    preferred master = Yes
    domain master = Yes
    wins support = Yes
    ldap ssl = no
    create mask = 0777
    directory mask = 0777
    veto files = /*.eml/*.nws/riched20.dll/*.{*}/
    hide files = /desktop.ini/

[homes]
    comment = Home Directories
    path = /var/data/%U/
    read only = No
    create mask = 0755
    browseable = No

[netlogon]
    comment = login service
    path = /var/data/netlogon
    write list = root
    create mask = 0644

[profiles]
    comment = roaming profiles directory
    path = /var/data/profiles
    read only = No
    create mask = 0600
    force create mode = 0600
    force directory mode = 0777

hoe voorkom ik dat er voor elke user die zich aanmeld op een workstation een lokaal profiel wordt gemaakt?

*edit*:
ik kan niet lokaal inloggen met de gebruikersnaam, ook al staat deze dus in c:\docu and sett\

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 13:10 ]

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35

nwagenaar

God, root. What's the differen

Voor zover ik weet is dit de normale manier bij gebruik van Roaming Profiles. Wanneer gebruikers inloggen zal Windows XP de desbetreffende profile van de server afhalen en bij uitloggen worden de wijzigingen vervolgens weggeschreven naar de server. Zodoende kan een gebruiker op elk systeem inloggen terwijl hij dezelfde gegevens voor zich krijgt.

Je kan overigens controleren of het lokale profiel een Roaming Profile betreft via (Settings ->) Control Panel -> System -> Advanced -> Settings onder User Profiles. Vervolgens krijg je een overzicht van de lokale opgeslagen profielen. Bij het type staat aangegeven of het een Roaming of een Local profiel betreft.

Dat gebruikers niet op het lokale werkstation "domein" kunnen inloggen is logisch aangezien deze gebruiker niet in de lokale User gedeelte staat.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:52
Profile caching kan je uitzetten in de policies, maar aangezien samba niet aan group policies doet voor win2k/xp, zal dat op elke PC instellen worden helaas.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp wordt er voor elke user die zich op een pc aanmeld een map in c:\docs and sett\ gemaakt. en deze wordt niet verwijderd.

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 01:24

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik vond dit via google (remove roaming profiles "windows xp"):
Delete Cached Copies of Roaming Profiles

If this setting is enabled, when users with roaming profiles log off, the system will delete the cached copy of their roaming profile. This will help to save disk space where that are lots of roaming users.
Start/Run/Regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalMachine\Software\Policies\Microsoft\Windows\System

Create a new DWORD value, or modify the existing value, called 'DeleteRoamingCache' and edit the value according to the settings above.

Value Name: DeleteRoamingCache
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled)

Exit your registry, you may need to restart or log out of Windows for the change to take effect.
Misschien heb je er wat aan?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Verwijderd

Topicstarter
Nick_S schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:45:
Ik vond dit via google (remove roaming profiles "windows xp"):

[...]

Misschien heb je er wat aan?
juist dat is wat ik zoek _/-\o_ nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk werkt, maar dat zal best wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ff aan het kijken maar de map:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalMachine\Software\Policies\Microsoft\Windows\System
die bestaat niet, wel deze 2:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy
en:
LocalMachine\Software\Policies\Microsoft\Windows\System

ik heb in beide de reg key aangemaalt en op "1" gezet maar de profielen blijven staan. Ik denk dat de verwijzing niet klopt in jou post omdat het ook gewoon 1 doorlopende link is. maar ik ga ff googlen hierop.

edit* ik heb het antwoord via google op Microsoft gevonden.

de juiste registry path is: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ hier moet de Dword "DeleteRoamingCache" aangemaakt worden en op 1 gezet worden voor actief.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 12:32 ]

Verwijderd

Beste kampoe1,

Ik gebruik altijd group policy. Heel eenvoudig.
Vanaf een xp-bak:
Start/uitvoeren en dan gpedit.msc <enter>
Kies vervolgens:
- beleid lokale computer
- computerconfiguratie
- beheersjablonen
- systeem
- gebruikersprofielen

en dan: spelen maar! Je kunt alles in- uitschakelen, precies wat je wilt.

Misschien is het zelfs mogelijk om je clients met deze group policy vanaf je samba aan te sturen, zodat je niet bij elke client handmatig moet knutselen. Daar heb ik echter geen ervaring mee, maar volgens mij moet het kunnen!

Succes!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is niet de fout van Samba, maar het default gedrag van XP. Hetzelfde probleem heb ik namelijk ook gezien in een windows 2000 domein met xp als client. Dan loopt je schijf hard vol als er zo'n 20 verschillende personen per dag aanloggen....
Bovenstaande dingen geven inderdaad de oplossing. Dit zo in SP1 of 2 (weet het niet meer) verbeterd zijn.
Pagina: 1