Ik heb Samba 3.0.11 op een Linux RedHat 9 bak draaiend als pdc, alle users zijn windows xp pro zonder service packs.
Ik heb alles helemaal goed geconfigureerd en het werkt, je kan bij de share, je kan inloggen op het domein, en makkelijk users toevoegen die ook direct kunnen aanmelden.
Er is alleen 1 probleem:
Als ik een nieuwe user aanmaak in linux en mij vervolgens aanmeld op een willekeurige pc dan maakt ie een nieuw profiel aan in c:\documents and settings. dat is natuurlijk niet de bedoeling want dan wordt voor elke boerenlul die zich aanmeld een lokaal profiel aangemaakt en staan er op een gegeven moment 1000 profielen op elke pc.
Hij slaat de profielen wel op de server op en haalt ze hier gewoon vandaan, zodoende haal ik op elke willekeurige pc gewoon het goede profiel binnen. maar ik zit dus met vele profielen op elke pc.
hier mijn huidige smb.conf
hoe voorkom ik dat er voor elke user die zich aanmeld op een workstation een lokaal profiel wordt gemaakt?
*edit*:
ik kan niet lokaal inloggen met de gebruikersnaam, ook al staat deze dus in c:\docu and sett\
Ik heb alles helemaal goed geconfigureerd en het werkt, je kan bij de share, je kan inloggen op het domein, en makkelijk users toevoegen die ook direct kunnen aanmelden.
Er is alleen 1 probleem:
Als ik een nieuwe user aanmaak in linux en mij vervolgens aanmeld op een willekeurige pc dan maakt ie een nieuw profiel aan in c:\documents and settings. dat is natuurlijk niet de bedoeling want dan wordt voor elke boerenlul die zich aanmeld een lokaal profiel aangemaakt en staan er op een gegeven moment 1000 profielen op elke pc.
Hij slaat de profielen wel op de server op en haalt ze hier gewoon vandaan, zodoende haal ik op elke willekeurige pc gewoon het goede profiel binnen. maar ik zit dus met vele profielen op elke pc.
hier mijn huidige smb.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| # Samba config file created using SWAT
# from 10.0.0.115 (10.0.0.115)
# Date: 2005/03/02 10:53:10
# Global parameters
[global]
workgroup = FABIANSERVER
server string = Samba Server
map to guest = Bad User
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passwd chat = *New*UNIX*password* %n\n *Retype*new*UNIX*password* %
passwd chat debug = Yes
username map = /etc/samba/smbusers
time server = Yes
socket options = SO_KEEPALIVE IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY
add user script = /usr/sbin/useradd -c machine -d /dev/null -s /bin/false %m$
logon script = logon.bat
logon path = \\%L\%u\.profiles
logon drive = h:
logon home = \\%L\profiles\%u
domain logons = Yes
os level = 66
preferred master = Yes
domain master = Yes
wins support = Yes
ldap ssl = no
create mask = 0777
directory mask = 0777
veto files = /*.eml/*.nws/riched20.dll/*.{*}/
hide files = /desktop.ini/
[homes]
comment = Home Directories
path = /var/data/%U/
read only = No
create mask = 0755
browseable = No
[netlogon]
comment = login service
path = /var/data/netlogon
write list = root
create mask = 0644
[profiles]
comment = roaming profiles directory
path = /var/data/profiles
read only = No
create mask = 0600
force create mode = 0600
force directory mode = 0777 |
hoe voorkom ik dat er voor elke user die zich aanmeld op een workstation een lokaal profiel wordt gemaakt?
*edit*:
ik kan niet lokaal inloggen met de gebruikersnaam, ook al staat deze dus in c:\docu and sett\
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 13:10 ]