[dedicated server bij WideXS... wat & hoe]

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Op dit moment heb ik bij Bedrijvenweb NL (BWN) een Mainaccount waaronder > 10 websites draaien. Ik ben heel erg tevreden over BWN maar het kost me per kwartaal > Fl. 2000,= (exclusief setupkosten per site). Nu wil ik mijn kosten omlaag brengen en er meer voor terugkrijgen. Daarom wil ik overstappen op een dedicated webserver bij WideXS (gezien de positive tweakers ervaringen). Waarom ik niet zelf een bak plaats... ik weet weinig van linux (tenminste niet de install en config ervan).

- Ik ben van plan om het volgende te nemen:

10 IP adressen ('unlimited domains')
Performance Garantie
24-7-365 Network monitoring
Gratis DNS (u betaalt alleen de domein registratie)
Standaard software installatie
Intel Pentium Processor PIII 500
64 MB RAM Geheugen
9 GB Harde schijf
RedHat Linux besturingssysteem
Apache Web Server

met 10 Gb datatraffic :
Setup fl 400,00
Maandelijks fl 500.00

en dan komt er nog bij:

10 Extra Ip nummers Setup fl.50
Maandelijks fl.75,00

- Zo is het bedrag lager (500 + 75 * 3) = 1725 en heb ik geen setupkosten meer (tenminste bij <=20 sites) toch?

- Is bovenstaande config iets. Het betreffen allemaal kleine mkb sites (zie projecten op [url="http://www.synrg.nl)."]http://www.synrg.nl).[/url] Er zit een enkele bij waar er experimenteel gebruik wordt gemaakt van PHp/MySQL.

- Ik huur daar zo'n ding. Ik krijg mijn username & pw. Wat kan ik verwachten? Staat er alleen Linux (behalve apache) op die bak en moet ik alles configureren (php, etc)? Of zit er ook een interface bij zoals WebAdmin en is alles voorgeconfigureerd?

- Wat kan ik er allemaal mee? Kan ik zelf bv een webinterface voor een mailserver instaleren? Of bv zoiets als ChilliASP installeren? Of heb ik daar geen rechten voor?

- Wie huurt (of had) bij WideXS een dedicated server en kan daar iets over vertellen?

Verwijderd

ik zou zeggen neem een dsl lijntje tuis en host er zelf de sites is veel makkelijker..

linux doosje en je hebt hem zelf helemaal onder controle..

een dsl lijntje kost je geen moer en je kan zelfs 32 ip's nemen als je wil..

geen MX-stream nemen maar een 512 up/done van sonera lijkt me genoeg om 20 site's op te hosten ( ik neem aan dat je geen 10000 hits heb per dag ?)
www.soneradsl.nl

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 11:58
dat bericht van sw00p kun je beter negeren, slaat namelijk nergens op |:(

Verwijderd

want ?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 14:00

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hij zegt zelf dat ie niet veel verstand heeft van linux!

Btw; dedicated server is helemaal van jou ik verwacht een basic-config en dat je de rest helemaal naar je eigen hand kan zetten!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:37

Exterazzo

Qeasy

Op maandag 08 januari 2001 08:48 schreef sw00p het volgende:
want ?
Daar vraagt hij toch helemaal niet om!!! |:( Hij wil weten hoe het zit bij WideXS niet bij SoneraADSL!!!! :(

Audentia

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 08:48 schreef sw00p het volgende:
want ?
Als je een professionele server wil hosten dan wil je die direct op de backbone prikken en niet via een of ander ADSL-lijntje laten lopen.
Van zo'n ADSL-lijntje kan je geen 99.9% uptime verwachten.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:55

Petuhr

FreeBSD

Gebruik asjeblief wat meer geheugen, EN GEEN REDHAT.

128mb is toch echt wel het minimum.. neem het liefst 256 MB...

Voor de rest weet ik niet hoe dat zit bij WideXS.

Grtz Petuhr

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:33
je hebt in principe ook geen 20 ip's nodig om 20 sites te hosten hoor.. het is wel het mooiste, elke site op een ip..

maar je kunt met virtual hosts in apache een ongelimiteerd aantal sites onder 1 ip-adres zetten..

(bespaart ook weer geld }>)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 09:02 schreef Petuhr het volgende:

Grtz Petuhr
Dat RedHat zit volgens mij standaard bij dat pakket.
Mocht je een goed document willen over het opzetten van een secure RedHat server kijk dan op:
www.linuxdoc.org/LDP/gawlso/Securing-Optimizing-Linux-RH-Edition-1_3.pdf
Dan kan je echt een heel goed RedHat systeemopzetten.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:55

Petuhr

FreeBSD

Op maandag 08 januari 2001 09:11 schreef HappyWannabe het volgende:

[..]
Dat RedHat zit volgens mij standaard bij dat pakket.
Mocht je een goed document willen over het opzetten van een secure RedHat server kijk dan op:
www.linuxdoc.org/LDP/gawlso/Securing-Optimizing-Linux-RH-Edition-1_3.pdf
Dan kan je echt een heel goed RedHat systeemopzetten.
Persoonlijk zet ik liever een goed Slackware systeem neer dan een RedHat systeem...

Grtz Petuhr

Verwijderd

[OFF TOPIC]
Op maandag 08 januari 2001 09:14 schreef Petuhr het volgende:
Persoonlijk zet ik liever een goed Slackware systeem neer dan een RedHat systeem...
Ik heb persoonlijk altijd een hekel gehad aan RedHat, dit omdat er altijd een hele berg wordt geinstalleerd waar je niet op zit te wachten :(

Als je die guide volgt, dan heb je geen overbodige programma's en zo, en staat er heel precies hoe je je systeem helemaal dicht kan spijkeren.
Die guide is echt TOPPY! :D

edit:
Bietje off-topic allemaal, dus zal ik maar ff [OFF TOPIC] erbij zetten

[/OFF TOPIC]

Verwijderd

Ook RedHat is zeer goed te beveiligen hoor, onnodige services uitzetten of niet installeren (wat ?? custom install ????) firewall scripie maken en kernel regelmatig updaten.

Waarom stel je deze vragen niet gewoon aan widexs zelf ? Die weten het toch wel het best neem ik aan?

Verder kun je meerdere websites hosten op 1 ip, dus 10 ip's voor 10 websites is niet perse nodig..

Je moet wel ff uitzoeken hoe je hiervoor Apache het best kan configuren (website-directory in de home-dir van de user lijkt met meest logische)

iig.. veel succes en plezier !!

• twixx
  • Niet online
Op maandag 08 januari 2001 09:02 schreef Petuhr het volgende:

Grtz Petuhr
Wat moet die jongen/meisje in vredesnaam met 256Mb in een Linux machine? De meeste mensen gebruiken < 64 Mb.
Overigens vind ik de dedicated prijs 'stevig'.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat moet die jongen/meisje in vredesnaam met 256Mb in een Linux machine?
Apache clients vreten 2-5MB per stuk afhankelijk van de hoeveelheid troep die je erin mee bakt. Het is wel handig als dat allemaal in RAM kan draaien. Als er ook nog eens MySQL op komt te draaien is het aan te raden om voldoende geheugen te hebben om de complete database te kunnen cachen (dit is de reden waarom we 1,5Gig in Artemis hebben hangen).

Als je maar 64MB nodig hebt vraag ik me af waarom je dedicated wil draaien :?.

Het nadeel van een geleasde server is dat je geen controle hebt over de kwaliteit van de hardware. Je moet oppassen voor het 'Rackspace' syndroom (wat op het eerste gezicht tof spul lijkt te zijn, blijkt uiteindelijk enorm ransware).

• The Source
sw00p > om thuis te hosten heb ik de kennis niet. Daarnaast woon ik in België (ben NL-er hoor) en hiero is het dieptriest met de broadband internet verbindingen.

-Waarom WideXS
Omdat ik bij een bedrijf wil hosten dat al een tijdje bestaat, prijs/performance, service/betrouwbaarheid. Op GoT zijn veel mensen er tevreden over...

-Waarom Redhat?
Ik huur de hardware ook en dan zit er Redhat op geinstalleerd dus daar is niets aan te veranderen. Het zal wel 6.2 zijn en niet die naar het schijnt buggy 7.x

-Waarom meer geheugen?
Heb ik dat echt nodig? Ik heb het even zitten narekenen en in een maand tijd trekken al mijn sites ongeveer 750 MB traffic. Dus dat is niet veel. Uiteraard zit daar nog groei in. Waar is meer geheugen goed voor? Om de load omlaag te brengen lijkt me.. maar heb ik dat wel nodig? En hoeveel maakt het echt uit in performance met 750MB traffice p/m?

-Redhat secure configen?
Denk je echt dat ik die bak veilig moet gaan configgen? Dat is een beetje hoog gegrepen voor mij. Ik leer snel en ben erg leergeirig maar bij dit soort zaken laat ik het liever over aan de pro's op dat gebied. Zou het dus al niet gebeurt zijn? Ik heb hiero ook zo'n guide om Linux secure te maken. Tenminste dat zegt het. Wat vinden jullie ervan? Het heet TrinityOS (http://www.ecst.csuchico....ty/TrinityOS-security.tgz)

Enhh.. als er een kernel update moet komen zou WideXS dat dan niet doen (mits nodig)

-Virtual Hosts
Ja ok, heb ik wel eens iets over gelezen [url="ophttp://www.devshed.com/Server_Side/Administration/Certificates/"]ophttp://www.devshed.com/Server_Side/Administration/Certificates/[/url]

Maarhe... als ik het goed begrijp werkt dit als een script. Apache virtual host scant de welke domeinnaam je hebt ingegeven en verwijst je dan door naar HTDOCS/SITE1 of HTDOCS/SITE2. Maar dan heeft een gebruiker een IP-adres? Kan hij dan zelf wel met een FTP programma zijn site updaten? Of kan dat omzeilt worden dmv user restricties?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op maandag 08 januari 2001 09:31 schreef E-Techz het volgende:
Ook RedHat is zeer goed te beveiligen hoor, onnodige services uitzetten of niet installeren (wat ?? custom install ????) firewall scripie maken en kernel regelmatig updaten.
Ja zo is zelfs win2k nog secure te krijgen :D

Verwijderd

Is Win2k dan niet secure te maken ??

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

}:O >:)

laat maar :D

• The Source
maarhe... heeft misschien iemand nog wat antwoorden. Helaas heb ik nog genoeg openstaande vragen :(

• mavink
  • Laatst online: 06-05 09:52
Waarover allemaal? Als ik het goed ziet huur je een server bij WideXS? Waarom koop je er zelf niet een? Dat is op lange termijn een stuk goedkoper!

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 10:32 schreef The Source het volgende:
-Redhat secure configen?
Denk je echt dat ik die bak veilig moet gaan configgen? Dat is een beetje hoog gegrepen voor mij. Ik leer snel en ben erg leergeirig maar bij dit soort zaken laat ik het liever over aan de pro's op dat gebied. Zou het dus al niet gebeurt zijn? Ik heb hiero ook zo'n guide om Linux secure te maken. Tenminste dat zegt het. Wat vinden jullie ervan? Het heet TrinityOS (http://www.ecst.csuchico....ty/TrinityOS-security.tgz)
Het document waarvan ik eerder een link gaf is echt heel goed, en ook heel duidelijk [zelfs ik snapte het, en dat zegt veel :P]
Als je de richtlijnen volgt dan krijg je echt een TOP systeem: geen rommel die je niet nodig hebt, en heel secure. Ook als je zelf je server niet wil installeren kan je een heleboel opsteken van het document.

Je kan er wel vanuit gaan dat de mensen het bij widexs heeft goed doen, maar het is toch lullig wanneer ze het niet zo goed hebben gedaan als jouw server gehacked wordt.
Een beetje kennis van zaken lijkt me niet verkeerd.

Het zelf kopen van een server is volgens mij best wel een aantrekkelijke optie. Je moet dan wel zelf wat tijd erin steken, maar daar steek je alleen wat van op.
En het is veel voordeliger.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een eigen server
kopen, en deze voor Fl. 250,- ex btw laten
installeren door WideXS.

Ik ben zelf voorstander van kopen, want
als je gaat huren betaal je toch alles
driedubbel :+

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 14:00

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

zoiezo zijn er nog meer grote jongens zoals vuurwerk en nog een paar!

Dus vergelijk kwaliteit & service en prijs een beetje

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Secure Linux voor NewBies:
www.bastille-linux.org
Is eigenlijk verplicht. Is een prima script dat je wel vragen stelt, maar waar je veilig de defaults kunt pakken.
Waar je mee eindigt is een knap secure systeem.
Bas

Verwijderd

Kijk ook eens bij http://www.vevida.nl Zijn erg goed. Geven goede service voor een zeer lage prijs. *D
Pagina: 1