Toon posts:

[SBS 2003 Premium] Als webserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Had een vraag; Voor een kennis moet ik een dedicated server opbouwen. Deze gebruikt Microsoft SQL server (database). Hij heeft ongeveer 15.000 bezoekers per dag.

Nu vroeg ik me af. Volstaat een Microsoft Small Business Server 2003 Premium pakket?

Kan ik hiermee de MS SQL database gewoon goed gebruiken? Ook voor 15.000 bezoekers per dag? De hardware kan het in iedergeval aan (3,4 Ghz, 2gb intern etc.).

Nu is mijn vraag dus, kan de software het aan?

Alvast bedankt voor jullie reacties / ervaringen!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36
Nope, SQL mag je niet gebruiken voor websites, of je moet voor iedere gebruiker een CAL aanschaffen. Voor websites die connecten naar een MSSQL database moet je de processor licentie hebben. En deze zit niet bij SBS.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bel MS en je weet het zeker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Jah dat vroeg ik ook af, heb ook vaak zat MS aan lijn gehad.

3 keer ander verhaal.

Wel ben ik er uit dat je voor een SPLA licentie kan gaan of voor het Action Pack

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Nee, een action pack mag je niet commercieel gebruiken. Alleen voor interne websites waar alleen eigen medewerkers op komen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Mzz das dan heel jammer :/

Maar.... Moet je voor een webserver nu een CPU of een USER licentie hebben??

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36
Voor een Website die gebruik maakt van SQL dan moet je de CPU licentie gebruiken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja de software kan het waarschijnlijk wel aan. Je licentie niet. dit is ook wel makkelijk in de documentatie te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.