Toon posts:

Wireless internet delen mbv router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 pc's staan. 1 pc is uitgerust met een wireless adapter. Op deze pc komt dus internet binnen. Nu wil ik op mn tweede PC ook internet hebben. In beide pc's zitten uiteraard netwerkkaarten.
Hoewel ik op PC1 mijn netwerkkaart in windows moet uitschakelen omdat ik anders niet het internet op kan. Dit komt denk ik omdat deze is aangesloten op mijn router. Mijn router geeft de NIC een ip en daarom denkt windows dat ik met dit kaartje het internet op wil. Dit is iig wat ik vermoed.

Mijn vraag is eigenlijk, is het mogelijk dat ik via mijn router het internet kan delen dat op PC1 binnenkomt?

Alvast bedankt,

- Martijn

PS: Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet gevonden naar waar ik op zoek naar was.

Verwijderd

Teken eens een schema van je opzet, want hier word ik geen wijs uit. Als ik het goed begrijp zit je router niet op de internetaansluiting maar erachter :? Of toch weer niet :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, sorry dat het wat onduidelijk is, ik zal het proberen te verduidelijken. Dit is de gewenst situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xplosive.nl/temp/gewenst_netwerk.jpg

Toelichting:
Op PC1 komt mijn (draadloze) internetverbinding binnen, vervolgens moet deze internetverbinding naar de router gestuurd worden en de router moet dan die verbinding weer doorspelen naar PC2.

Mijn huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xplosive.nl/temp/huidig_netwerk.JPG

Ik hoop dat ik het nu wel wat duidelijker heb uitgelegt?

- Martijn

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 12:51 ]

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ehm.... waar zit je modem? En hoe kun je nu het internet op als je je netwerkkaart uitschakelt? Ik word er nog steeds geen wijs uit hoor.

En waarom wil je een router tussen je pc's? Je zult allebei je pc's op de router moeten aansluiten, en dan je router op je modem. Of PC2 direct op PC1, maar in dat geval zal PC1 altijd aan moeten staan om op PC2 te kunnen internetten.

Edit: Welk modem heb je? Heb je een draadloos modem of hangt er een accesspoint aan je modem? Welk accesspoint? Geef eens wat meer info :)

[ Voor 18% gewijzigd door Truus op 02-03-2005 12:56 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Truus schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:54:
En waarom wil je een router tussen je pc's? Je zult allebei je pc's op de router moeten aansluiten, en dan je router op je modem. Of PC2 direct op PC1, maar in dat geval zal PC1 altijd aan moeten staan om op PC2 te kunnen internetten.
Ik denk dat hij het internet van de buren binnenkrijgt, persoonlijk kocht ik een accespoint met een ingebouwde switch en liet ik die fijn connecten naar het draadloze netwerk.

Waarom er nou een router tussen de twee pc's zit, is mij een raadsel. Compleet overbodig imho. :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, beneden staat er een modem (accespoint). Mijn pc heeft een wireless USB adapter die verbinding maakt met die accespoint en op die manier toegang tot internet heeft.
De netwerkkaart in deze pc is dus overbodig geworden. Omdat nu al het netwerkverkeer over die wireless USB adapter gaat. Ik hoop dat het nu wel wat duidelijker is?

Dat PC1 aan moet staan om PC2 van internet te voorzien, vind ik niet erg. PC2 is mijn tweede pc en staat bijna altijd wel aan als PC1 ook aanstaat.

De merken:
Wireless USB adapter (Speedtouch 120g)
En de modem is ook van speedtouch.

Hopelijk heb ik alles nu wat duidelijker omschreven

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat hij het internet van de buren binnenkrijgt, persoonlijk kocht ik een accespoint met een ingebouwde switch en liet ik die fijn connecten naar het draadloze netwerk.

Waarom er nou een router tussen de twee pc's zit, is mij een raadsel. Compleet overbodig imho. :)
hehe nee ik krijg het internet niet van de buren, wij hebben zelf n ADSL aansluiting.

En wat betreft die router, die zit er niet tussen ;). Lees mn tweede post maar eens :)

Verwijderd

ik snap niet waarom je die router er tussen zou willen hebben hoor :?

Koop gewoon nog een usb dongel voor je wireless lan en sluit PC2 direct aan op je accesspoint.
En als je dat niet wilt, koop dan gewoon een crossed cable die je tussen pc1 en pc2 hangt... ik snap niet waarom je een router zou gebruiken, gebruik dan een switch of hub, dat kan ik nog begrijpen.

Een router is trouwens ook de duurste oplossing als je het mij vraagt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:39:
ik snap niet waarom je die router er tussen zou willen hebben hoor :?

Koop gewoon nog een usb dongel voor je wireless lan en sluit PC2 direct aan op je accesspoint.
En als je dat niet wilt, koop dan gewoon een crossed cable die je tussen pc1 en pc2 hangt... ik snap niet waarom je een router zou gebruiken, gebruik dan een switch of hub, dat kan ik nog begrijpen.

Een router is trouwens ook de duurste oplossing als je het mij vraagt
De reden dat ik het met een router wou proberen is eenvoudig. We zijn overgestapt van chello naar ADSL. En met chello verdeelde ik mijn verbindingen met deze router. Dus vandaar :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:42:
[...]

De reden dat ik het met een router wou proberen is eenvoudig. We zijn overgestapt van chello naar ADSL. En met chello verdeelde ik mijn verbindingen met deze router. Dus vandaar :)
Dus omdat je hem in huis hebt wil je hem perse gebruiken :? Ik heb hier op zolder nog tokenringzooi liggen, maar uhhh, dat ga je toch niet meer gebruiken :+

Als je het dan toch wil doen, router er tussen uit, crosscable tussen de pc's en dan pc1 laten ICS'en. Oftewel het Hoe deel ik Internet ? verhaal

Verwijderd

denk niet dat het dan gaat lukken met je router.

je moet gewoon nog een usb wirelless adapter halen en die op pc 2 doen.
Denk dat je al een draadloze modem bij je ADSL heb gekregen en met een beetje geluk kan je daar 2 pc via wireless op aansluiten.

werkt het niet moet je nieuwe Draadloze Modem + Router kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:46:
[...]

Dus omdat je hem in huis hebt wil je hem perse gebruiken :? Ik heb hier op zolder nog tokenringzooi liggen, maar uhhh, dat ga je toch niet meer gebruiken :+

Als je het dan toch wil doen, router er tussen uit, crosscable tussen de pc's en dan pc1 laten ICS'en. Oftewel het Hoe deel ik Internet ? verhaal
Nee ik hoef hem niet perse te gebruiken hoor :) Maar dacht dat heet mss wel van pas kon komen, blijkbaar niet dus :P. Ik trek nu wel gewoon een crosscable van PC1 naar PC2. Ik had hierover ook iets gelezen over bridgen ofzo? Wat kan ik dan beter doen? Het ICS verhaal of dat bridgen (Ik weet alleen niet hoe dat bridgen werkt.)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:54:
[...]

Nee ik hoef hem niet perse te gebruiken hoor :) Maar dacht dat heet mss wel van pas kon komen, blijkbaar niet dus :P. Ik trek nu wel gewoon een crosscable van PC1 naar PC2. Ik had hierover ook iets gelezen over bridgen ofzo? Wat kan ik dan beter doen? Het ICS verhaal of dat bridgen (Ik weet alleen niet hoe dat bridgen werkt.)
Andere optie is (nog steeds) om de router in plaats van pc1 te plaatsen en deze voor de verdeling van Internet in te zetten. (Daarvoor is'ie gemaakt en pc1 hoeft niet continu te draaien...)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:02:
[...]

Andere optie is (nog steeds) om de router in plaats van pc1 te plaatsen en deze voor de verdeling van Internet in te zetten. (Daarvoor is'ie gemaakt en pc1 hoeft niet continu te draaien...)
Punt is alleen dat de Wireless USB Adapter, zoals het al word omschreven, een USb aansluiting heeft en op mijn router zit geen USB aansluiting ;)
Pagina: 1