Toon posts:

draadloos ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips ADSL Wireless Base Station (CPWBS154) gekocht en een Asus 54g WLAN USB 2.0 adapter. Ik heb alles aangesloten en heb perfecte ontvangst met de USB adapter. Nu zit ik met het volgende probleem...
Ik kan zonder problemen surfen op het internet met Internet Explorer, maar bijvoorbeeld niet met Firefox. Ook Office2003, Kaspersky AntiVirus, MSN Messenger etc. vinden geen verbinding met het internet!!! Ik kan ook geen netwerkje leggen tussen mijn 2 PCs via de Windows wizard.
Dit is zeer frustrerend, aangezien Internet Explorer er blijkbaar geen problemen mee heeft.
Waar ligt volgens jullie het probleem? Firewall, instellingen Windows - internetverbinding - netwerk???

Kunnen jullie me alstublieft helpen, want bij Belgacom stuurden ze me door naar mn provider, maar bij die hulplijn van Scarlet geraak ik nu al een week niet binnen!

alvast bedankt

p.s. ik ben een redelijke noob op het gebied van netwerken, dus als ik iets niet begrijp, neem het mij niet kwalijk he ;)

Verwijderd

Tsja, hier kunnen wij natuurlijk ook niets mee.

Ik raad je aan Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy - Network Troubleshooting eerst eens door te nemen en dus ongeveer 4x zoveel informatie te geven.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb je de firewall instellingen al gecontroleerd? Zou kunnen zijn dat die een aantal programma's blokkeert?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Home SP2
ZoneLabs ZoneAlarm firewall

ik weet niet welke informatie jullie nog nodig hebben, omdat ik niet veel weet van netwerken!!!
gelieve dus te zeggen welke informatie jullie nodig hebben

ik kan wel aan de instellingen van mijn software-firewall geraken, daar ligt het probleem alvast niet
ik kan ook aan de instellingen van mijn router geraken via de browser, maar ik ken er niet genoeg van om daar alles maar zo te gaan veranderen

Verwijderd

Topicstarter
welke informatie hebben jullie nog nodig?
ik weet niet goed waar anders ik nog naar een oplossing kan zoeken, omdat ik het probleem echt niet kan plaatsen :?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:13

lier

MikroTik nerd

Kijk eens in zonealarm welke poorten/programma's verbinding mogen maken met Internet.
Naar mijn idee houdt deze de communicatie tegen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:57:
Kijk eens in zonealarm welke poorten/programma's verbinding mogen maken met Internet.
Naar mijn idee houdt deze de communicatie tegen...
het is geen probleem met ZoneAlarm... ik heb al gekeken, en de programma's krijgen ofwel toelating, ofwel krijg ik een pop-up venster als er toestemming wordt gevraagd

Verwijderd

Topicstarter
zou een format het probleem kunnen verhelpen?

dit is namelijk een nieuwe pc, met windows pre-installed... ik heb hier nog een XP Pro upgrade liggen, dan zou ik die er ineens kunnen opzetten.

eigelijk wil ik dit (nog) niet doen, omdat ik wil dat het probleem langs de 'normale' weg opgelost geraakt, en met te formatteren ben ik nog steeds niet zeker of het probleem dan van de baan is.

wat stellen jullie voor?
als je nog meer informatie wil omtrent mijn probleem of hardware of weet ik veel wat, vraag gerust! ik wil echt van dit probleem verlost zijn...
Pagina: 1