Toon posts:

[XP] DNS werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister Hitman-pro laten lopen op een PC hier op kantoor. Vanmorgen werkte internet niet meer, allereerst dacht ik dat het aan de router of modem lag maar al snel bleek dat de overige PC's wel internet hebben. Op een van de andere PC's heeft hitman-pro ook gelopen, dus daar ligt het denk niet aan.

Na het een en ander te hebben getest bleek het intern netwerk wel te werken en kan ik ook gewoon pingen naar een extern IP-adres. De domeinnamen worden alleen niet omgezet. Tevens kan ik in de browser geen pagina's openen door middel van een ip-nummer.

Ik heb al een nieuwe netwerkkaart geïnstalleerd, router en modem gereset. Dit hielp niet.

De zoekfunctie leverde mij geen bruikbare tips op. Google tot heden ook niet.

Heeft iemand een suggestie?

Update:
ik kom er net achter dat windows de services niet wilt/kan starten voor DHCP en DNS-client

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 11:40 ]

Verwijderd

Daar moet je het dan ook zoeken, staat er nog iets interessants in de event log van de DNS server.

Verwijderd

Ik zou na een software-matige wijzing zowieso nooit aan de hardware gaan knoeien :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk het probleem opgelost door een herinstallatie. Blijf het wel een vreemd iets vinden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DNS client service draaide?
DNS instellingen goed?
Als je een proxy in je browser insteld heb je effe geen dns nodig. (leuke workarround).

Maar ja, als je meteen gaat herinstaleren kunne we ook neit verder zoeken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.