Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met Creative Zen Mirco en Apple i-pod mini

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-11 21:51
He

ik zit een beetje te twijfelen over welke mp3 speler ik moet aanschaffen...ik wil kiezen tussen apple i-pod en creative zen micro. Ik vroeg me daarom af of er iemand al wat ervaring met een van deze twee heeft...

De ZEN lijkt mij beter als ik naar de opties kijken, maar ik weet niet of de apple nog voordelen heeft ten opzichte van de ZEN. Ik let niet op de prijs van 180 tegenover 270 euro, want de 6GB van apple heeft een prijs van 250 euro. Ik hoef ook geen grotere HD, omdat ik van mening bent dat 5GB echt wel groot genoeg is voor mp3's, waarom zou iemand meer willen. Je kunt er iets van 1000 nummer op kwijt waardoor je al snel een hele dag muziek door hebt, bovendien heb ik zelf niet de smaak om 5GB met 'favorieten' te vullen.

Ik heb begrepen dat de apple wel door windows als een removable hd wordt gezien, maar de creative niet...en dat je bij de creative dus perse een programma zou moeten installeren. Maar ik heb ook weer gehoord dat je door middel van bepaalde drivers ook die zen kunt laten verschijnen als mini hd zoals de apple in windows. Want als ik mijn 60GB aan mp3's aan een programma moet gaan toevoegen dan ben ik wel zo verschrikkelijk lang bezig. Kortom, het zou heel fijn zijn als ik gewoon de files naar m'n mp3 speler kan slepen in windows of anders vanuit windows in een programma ipv alles eerst toe te voegen aan een programma.
Ik weet ook niet of die nieuwe i-pod ook radio heeft, want dat vind ik echt een heel groot pluspunt van die zen.

Ik ben ook wel benieuwd naar de besturing van de apple tegenover de creative.
Wat zou nou (niet lettend op de prijs en 1GB ruimte verschil en andere mp3 spelers) de beste zijn van bovenstaande mp3 spelers?

Of iemand zou in dezelfde prijs echt een betere mp3 speler weten met ongeveer dezelfde functies als de zen, dan mag die natuurlijk altijd vermeld worden ;)

Meer info over beide apparaatjes:
http://www.apple.com/ipodmini/
http://www.nomadworld.com/products/zen_Micro/features.asp

Ik hoop dat er mensen zijn die mij iets meer informatie kunnen verschaffen waardoor de keus makkelijker wordt voor mij. (kom aub niet aanzetten dat de apple mooier is, want over smaak valt niet te twisten;))

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door rob1985 op 02-03-2005 10:32 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
volgens mij klopt je info niet helemaal, het is juist de ipod die een apart programma nodig heeft zoals iTunes of Ephpod (die laatste is trouwens aan te bevelen omdat het veel makkelijker werkt)
voor de zen weet ik niet precies hoe het werkt

heb je verder al hier op got rondgekeken bij ervaringen? of heb je al gezocht naar vergelijkingen tussen de zen en de ipod? het lijkt me niet onoverkomelijk dat er eentje te vinden is

verder zou ik ff op deze link klikken, sowieso al drie vergelijkingen
http://www.google.nl/sear...zen+micro&btnG=Zoeken&lr=

PSN: djmurcielago

Verwijderd

lees het blad 'Bright', daar staat een vergelijking in tussen de Zen en de iPod mini. Je kunt dat blad als introductie gratis als PDF downloaden op www.bright.nl of in de winkel kopen voor €2,50....
(ik wil geen reclame maken hoor :P )

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-11 21:51
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:47:
lees het blad 'Bright', daar staat een vergelijking in tussen de Zen en de iPod mini. Je kunt dat blad als introductie gratis als PDF downloaden op www.bright.nl of in de winkel kopen voor €2,50....
(ik wil geen reclame maken hoor :P )
ik kan hem helaas niet downloaden, het lijkt wel of de server down is...

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 10:58
Voordeel van de nieuwe mini is de batterij, en het toch nog net iets snellere besturingkje.

Voordeel van de Micro zijn dat het niet Apple is (Imo, net zoals de rest hier), het degisn iets mooier, en er meer bij zit. Oh, en via de muur herladen.

Overweeg als je wilt toch 20 gig van de Zen Touch, die heeft als andere voordelen namelijk ook de langere batterijduur en gewoonweg een meer solide bouw. Echter is ie ook groter.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Murcielago
als je toch voor een 20 gig gaat, neem dan de archos gmini400, kun je nog je films meenemen, en je foto's bekijken

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 11:54
Hehe, wat mij betreft: mijn keuze is al lang geleden gemaakt en ik heb er geen spijt van: De Creative Zen Micro natuurlijk. Waarom natuurlijk? Lees het forum van de Creative zen micro eens, dat spelertje heeft praktisch geen negatieve kanten :)
Bediening vergt enige gewoon-wording, maar is echt heel goed.
En daarbij, het is voor de ipod dat je een programma nodig hebt:iTunes, voor creative is dat niet nodig, gewoon draggen en droppen.

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 11:54
coptician schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:23:
Voordeel van de nieuwe mini is de batterij, en het toch nog net iets snellere besturingkje.
8)7
En de ongelooflijke en verwisselbare batterij van de micro dan??
12u in het beste geval is toch niet echt min te noemen, he. En dat ze verwisselbaar is is een grote + tov de minipod.
Maar nu zeg ik niets meer want ik ben bang dat ik ga flamen >:)

-edit-
18u batterijduur van de minipod,geloofwaardig of niet? Afwachten maar zeker?

[ Voor 9% gewijzigd door MMach op 02-03-2005 16:31 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
djmurcielago schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:26:
als je toch voor een 20 gig gaat, neem dan de archos gmini400, kun je nog je films meenemen, en je foto's bekijken
Deze is wel wat duurder.
Voor ervaringen met de Zen Micro kun je in dit topic terecht, voor de iPod mini kun je kijken in dit topic, en in Het grote iPod Mini Topic

Daar moeten wel wat gebruikerservaringen in staan lijkt me :)

Persoonlijk zou ik voor de Zen Touch gaan, vooral omdat ie meer functionaliteit bezit ten opzichte van de iPod mini.

@MMach: Die batterij zal ongetwijfeld wel beter zijn, maar de aangegeven aantal uren moet je altijd met een korrel zout nemen. Met normaal gebruik valt de batterijduur altijd lager uit

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 02-03-2005 16:40 ]

Verwijderd

Helaas krijg ik vaak het idee dat mensen bevooroordeeld zijn als het om producten van Apple gaat, en dan met name de iPod. Zie
Voordeel van de Micro zijn dat het niet Apple is (Imo, net zoals de rest hier)
en
Lees het forum van de Creative zen micro eens, dat spelertje heeft praktisch geen negatieve kanten
(lees een willekeurig Apple forum, de iPod heeft praktisch geen negatieve kanten). Als je een goede muziekspeler wilt kopen, ga je natuurlijk niet af op argumenten als "het is een Apple", "het design is iets mooier" ("mooi" blijft nog altijd subjectief, je zou ze eerst allebei in het echt moeten zien, gelukkig zeg je dit zelf al:
(kom aub niet aanzetten dat de apple mooier is, want over smaak valt niet te twisten;))
). Ik zou eerst kijken naar de opties die je daadwerkelijk nodig zult hebben:
Ik weet ook niet of die nieuwe i-pod ook radio heeft, want dat vind ik echt een heel groot pluspunt van die zen.
Nee, zie de iPod als een recht-toe-recht-aan muziekspeler die doet waarvoor het gemaakt is: muziek afspelen. Extra functies zijn opzettelijk weggelaten, omdat niet iedereen daar behoefte aan heeft. Als je er toch behoefte aan zou hebben moet je accessoires erbij kopen (in jouw geval de Griffin iTrip mini). Natuurlijk is het een nadeel dat dit jou extra geld kost. Voor mij is het echter een voordeel dat die functies zijn weggelaten omdat ze alleen maar in de weg zitten.

Dan moet je nog kijken welke je het meest aanspreekt (het liefst in werkelijkheid; dit kan veel uitmaken!) en de prijs:
Ik let niet op de prijs van 180 tegenover 270 euro, want de 6GB van apple heeft een prijs van 250 euro.
De 4 GB van 200 euro scheelt maar 1 GB met de micro van 270 euro. De vraag is of je dat ervoor over hebt.

Je zegt dat je nu een verzameling van muziek hebt van 60 GB. Ik vraag me af hoe je dat ordent? Mag ik je erop wijzen dat iTunes een perfect programma is om je muziek te ordenen? Je importeert gewoon je map muziek in iTunes en iTunes ordent het in je Windows Verkenner.
Want als ik mijn 60GB aan mp3's aan een programma moet gaan toevoegen dan ben ik wel zo verschrikkelijk lang bezig.
Nee, want iTunes doet dat vanzelf. Het enige wat jij hoeft te doen is je muziek beheren met iTunes. Zeg maar dag tegen de chaos. Het grote voordeel van de iPod is natuurlijk dat het naadloos samenwerkt met iTunes.
volgens mij klopt je info niet helemaal, het is juist de ipod die een apart programma nodig heeft zoals iTunes
Klopt, inderdaad een heel groot voordeel.
of Ephpod (die laatste is trouwens aan te bevelen omdat het veel makkelijker werkt)
Dan beveel ik bij deze iTunes aan, omdat het veel makkelijker werkt. Nogmaals; zulke dingen moet je zelf uitproberen/ondervinden.
Ik ben ook wel benieuwd naar de besturing van de apple tegenover de creative.
Over de besturing van de Creative kan ik niks zeggen, ik kan alleen zeggen dat de interface van de iPod prijzen heeft gewonnen, die van de Creative niet.
Oh, en via de muur herladen.
Mocht je dit echt dringend nodig hebben dan kan je natuurlijk altijd een USB-adapter á 29 euro kopen.
Overweeg als je wilt toch 20 gig van de Zen Touch
Ik hoef ook geen grotere HD, omdat ik van mening bent dat 5GB echt wel groot genoeg is voor mp3's, waarom zou iemand meer willen.
Spreekt voor zich.
Bediening vergt enige gewoon-wording, maar is echt heel goed.
Wat nietszeggend...
En daarbij, het is voor de ipod dat je een programma nodig hebt:iTunes, voor creative is dat niet nodig, gewoon draggen en droppen.
Tsja, wat wil je zelf. In iTunes heb je een perfect overzicht.

Succes met je keuze.

Verwijderd

MMach schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:30:
[...]

8)7
12u in het beste geval is toch niet echt min te noemen, he. En dat ze verwisselbaar is is een grote + tov de minipod.
Maar nu zeg ik niets meer want ik ben bang dat ik ga flamen >:)

-edit-
Ik kan het toch niet laten; waar komt dat geloofwaardig vandaan opeens? Denk je dat Apple 18 uur batterijtijd zou neerzetten als het in werkelijkheid maar pak 'em beet 15 zou zijn?

• Murcielago
met zo'n lange onoverzichtelijke quote? raak niet in de war :P
maar itunes wordt erg traag, vooral als je 60 gb aan liedjes wil gaan beheren
ephpod werkt simpeler, alleen nog niet zoals drag and drop in de explorer

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:57:

Helaas krijg ik vaak het idee dat mensen bevooroordeeld zijn als het om producten van Apple gaat, en dan met name de iPod. Zie
quote:
Voordeel van de Micro zijn dat het niet Apple is (Imo, net zoals de rest hier)
En jij bent ook behoorlijk een fan-boy gedrag aan het vertonen. Je doet asof alles perfect is aan Apple. Ik kan je al 1 reden geven om niet in Apple te investeren: Een bedrijf helpen dat niet meedoet met de standaard is niet al te slim.

Oh, niet te vergeten dat er bij staat dat het mijn mening is, EN dat ik ook goede punten van de Ipod Mini laat horen...

Er is meer dan een kant.
Extra:
MMach schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:30:
[...]

Maar nu zeg ik niets meer want ik ben bang dat ik ga flamen

-edit-
Ik kan het toch niet laten; waar komt dat geloofwaardig vandaan opeens? Denk je dat Apple 18 uur batterijtijd zou neerzetten als het in werkelijkheid maar pak 'em beet 15 zou zijn?
Sterker nog, ik weet het wel zeker! Want Apple is ook niet al te geloofwaardig over de vorige levensduren, net zoals de hele rest van de MP3 wereld.

[ Voor 36% gewijzigd door coptician op 02-03-2005 17:13 . Reden: Er zijn meer dan 1 kanten? :P ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

coptician schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:11:
[...]

En jij bent ook behoorlijk een fan-boy gedrag aan het vertonen. Je doet asof alles perfect is aan Apple. Ik kan je al 1 reden geven om niet in Apple te investeren: Een bedrijf helpen dat niet meedoet met de standaard is niet al te slim.
Welke standaard? In welk opzicht houdt de iPod mini zich niet aan de standaard en de Creative Zen Micro wel?
Sterker nog, ik weet het wel zeker! Want Apple is ook niet al te geloofwaardig over de vorige levensduren, net zoals de hele rest van de MP3 wereld.
Hiermee kunnen we oneindig lang doorgaan, ik heb geen problemen mee, anders moet robvanpraat maar even ervaringen gaan opzoeken over de batterij.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

coptician schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:11:
De nieuwe iPod mini speelt volgens testen zelfs 24-28 uur af als je hem non-stop non-shuffle laat afspelen. De 18 uur batterijduur van Apple is juist gebaseerd op real-life gebruik (af-en-toe backlight, af en toe switchen van nummer, etc.) en dus niet, zoals bij andere fabrikanten, op 'non-stop non-shuffle gebruik'.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

_RoD_ in "Ervaringen met Creative Zen Mirco en App..." zegt het al: er is genoeg informatie over beide spelers te vinden in de verschillende GT en/of Apple topics.
Op de één of andere manier is het zo dat mensen die in mp3spelers geïnteresseerd zijn vóór of tegen iPods zijn. Rationele overwegingen worden helemaal overschaduwd door emotionele binding met of afschuw over een merk. Dat leidt er helaas toe dat discussies als deze volkomen uit de hand lopen en de topicstarter vertwijfeld achterblijft.
De keuze is dus nogal persoonlijk. Wat ik de topicstarter kan aanraden is de genoemde topics door te lezen en zelf een keuze te maken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.