aggeregaat aansluiten op ups

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 22:47
sinds enige tijd hebben wij veel problemen met het stroom en aangezien ik toch een redelijk dure server heb staan met als doel data storage vind ik dit toch een beetje link worden.

nu heb ik besloten om een UPS aan te schaffen van sweex

het gaat om deze sweex 1000 VA

deze kost mij maar 77,50 €

maar ze hebben er ook eentje van 19'' UPS

deze kost 245,50 €

nu ben ik een leek in dit soort dingen dus ik zou graag het verschil willen weten.

ik heb een 19'' rack kast waar alles inzit dus die 19'' is mooi meegenomen maar is het de prijs waard.

verder wilde ik als extra een aggeregaat van de makro halen welke 89 € kost en een constante stroom van 650 VA kan leveren.

foto ervan voor diegene die niet op de makro site kunnen komen..

Afbeeldingslocatie: http://84.104.81.165/uploader/./userfiles/angel008/aggeregaat.JPG

maar nu vraag ik me dus af aangezien de UPSen 1000 VA zijn en de aggeregaat maar 650 VA trekt de aggeregaat dit wel of lopen ze alsnog langzaam leeg ?

wat ik wil gaan doen is in feite een hele groep op de ups gaan aansluiten waarop aangesloten zitten:

1: server zonder beeldscherm met een 250 watt voeding
2: eigen pc met tft erop 350 watt beeldscherm zal mits die aanstaat ook niet zoveel trekken
3: 2x switch 1x 5 poorts en 1x 32 poorts
4: kabel modem

wat ik zou willen weten is of dit te doen is want dat gaat dus wel enige modificatie inhouden van de UPS

ikzelf heb wel 2 jaar electro gedaan maar toch wilde ik het aan de profs vragen.

de groep heb ik al zelf gemaakt en zit ook in de meterkast op een eigen groep aangesloten.

het lijkt mij ook dat ik een soort overneem contact moet maken om van het net stroom naar de aggeregaat over te schakelen ?

[ Voor 6% gewijzigd door AjDuLion op 02-03-2005 10:25 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 15:59
Ik kan er maar één ding over zeggen: voor dit soort dingen, waar zekerheid en veiligheid van belang is, neem je GEEN SWEEX.

Sweex is leuk voor simpel spul thuis, maar een UPS zou ik er nooit van willen hebben.

(en als je wel voor Sweex gaat, hoort dit niet in PNS :) )

Die UPS van Sweex zal ook nooit 1000 VA kunnen leveren, dus dat probleem is meteen opgelost.

Stel dat je het wel met een UPS van 1000VA zou doen, dan maakt het nog niet uit. Als je er niet voor zoveel power aan apparatuur aan hangt, kun je die UPS vast wel van stroom voorzien met dat aggregaat van 650 VA.

[ Voor 49% gewijzigd door dreamscape op 02-03-2005 10:23 ]

Punctuality is the politeness of kings

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Een 1000VA ups KAN 1000 VA leveren, maar als jij er maar 300 watt uit haalt, dan zal hij geen 1000 VA nodig hebben.
Die aggeregaat kun je er dus prima aanhangen, mits je er voor zorgt dat het hele systeem wat aan de ups hangt niet meer dat 650 VA trekt, anders zal de ups idd leeglopen.

En Sweex lijkt me idd geen strak plan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Ernst_ op 02-03-2005 10:23 ]

Last.fm

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36
angel008 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:17:
een redelijk dure server heb staan met als doel data storage vind ik dit toch een beetje link worden.

nu heb ik besloten om een UPS aan te schaffen van sweex
Iets klopt er hier niet. Sweex is leuk voor thuis, maar eens server.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 15:59
Rolfie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:28:
[...]

Iets klopt er hier niet. Sweex is leuk voor thuis, maar eens server.
Ik zie nu pas de foto in de topicstart... voor Kinzooi geldt eigenlijk hetzelfde :)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Zie de gegeven replies. Bovendien heeft dit weinig meer met Professional Networking & Servers te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.