Toon posts:

Prometeia vervoeren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Prometeia unit besteld met de benodigde troep erbij...maar nu eigenlijk een vraag, aangezien de unit onder mijn kast komt...wordt die nogal GROOT...

als ik mijn kast mee wil nemen naar een lanparty of dergelijke...is het dan mogelijk dat ik mijn kast liggend vervoer? of moet hij staand worden vervoerd??? Aangezien je bijvoorbeeld een diepvriezer ook niet liggend mag vervoeren, en volgens mij is dit beetje het zelfde princiepe???

Alvast bedankt voor de reacties...

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:16:
Ik heb een Prometeia unit besteld met de benodigde troep erbij...maar nu eigenlijk een vraag, aangezien de unit onder mijn kast komt...wordt die nogal GROOT...

als ik mijn kast mee wil nemen naar een lanparty of dergelijke...is het dan mogelijk dat ik mijn kast liggend vervoer? of moet hij staand worden vervoerd??? Aangezien je bijvoorbeeld een diepvriezer ook niet liggend mag vervoeren, en volgens mij is dit beetje het zelfde princiepe???

Alvast bedankt voor de reacties...
Liggend vervoeren is als het goed is niet al te best voor je prom.
Maar waarom zou je dat ding mee nemen naar lans?
Ik gooi er gewoon even een air koeler op en bouw hem na het weekend weer terug naar prom.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:11

Gamer

Electrified

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/Prometeia/Lian_Li_pc_71__Prometeia.JPG

kon juist in mijn Golf 3 :)

best is staand te vervoeren.
dit is op een lan btw.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamer op 02-03-2005 10:26 ]

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Ik neem altijd gewoon een trage lan bak mee :+ Kans is imo te groot dat de prom beschadigd raakt en dat zou toch erg zonde zijn!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Valt best mee hoe groot die kans is dat ie beschadigd raakt, ligt grotendeels aan jezelf.
Ik heb dan wel geen prom, maar ik vervoer mij pc met waterkoeling ook regelmatig en als je gewoon normaal er mee omgaat blijft alles gewoon heel hoor ;).

Gabriël AM5

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Vervoeren is mogelijk maar moet je uiterest voorzichtig handelen.
Er zitten veren in de compressor die los kunnen schieten bij harde stoten (ook liggend)

Verwijderd

Bij een van onze koelkasten zaten 2 blokjes die je tussen de compressor en het frame kon drukken voor vervoer. Misschien is dat een idee. Anders kun je evt. een flightcase oid maken, en die aan de binnenkant met dik schuim bekleden.

Wat ik zelf altijd doe met mn pc met waterkoeling: ik zet hem achter de stoel van de bijrijder, schuif de stoel naar achteren en de pc staat klem. Nog nooit iets mee gebeurd.

Voor elke LAN een luchtkoeler instaleren lijkt mij persoonlijk beetje te veel van het goede, als je er voorzichtig mee om springt en niet te hard over drempels scheurt kan er weinig mis gaan lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
ik neem hem mee naar lans, omdat ik da ding gewoon bruut wil gaan overklokken, en dus geen zin heb om dan telkens een luchtkoelings blokkie erop te zetten...

maar vervoeren liggend is dus niet echt bevoordelijk? was al bang voor zoiets dan wordt het nog een kunst apart hem mee te krijgen (ford fiesta ;) )

ik ga het iig proberen achter de stoel, beetje schuin enzo...maybe past het met veel geluk...en anders moet ik een andere oplossing verzinnen....ik ga hem echt niet telkens losmaken die prom kit, dat vind ik IETS teveel van het goede :)

iig bedankt voor de reacties alvast...als mensen nog ideeën hebben, brand los!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Zowiezo dus niet op z'n kant leggen. Das niet goed voor de olie die erin zit deze komt dan op plaatsen waar ie niet thuis hoor. Tenzij je een paar uur wacht voordat je je systeem weer laat draaien.

Beetje schuin kan op zich wel uit. Waar je met vervoer vooral voor moet uitkijken zijn lekken. Zorg ervoor dat de slang die naar je verdamper loopt en terug vooral goed vast zit als je pc en prom los van elkaar wilt gaan vervoeren, maar het gemakkelijkst is gewoon geheel op elkaar geschroeft en met een dichte zijkant, zodat niets de slang kan raken. Als je 'm zo vervoerd is het op zich veilig genoeg...

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Je kunt het best de complete pc (met prom eronder dus) tussen de voorstoel en achterbank klemmen. Dus op de bodem van de auto plaatsen. Op die manier valt hij best makkelijk te vervoeren en kan er vrij weinig mis gaan (als je de kast wel dicht houd)

Overigens blijft het niet echt leuk om met een prom naar een lanparty toe te gaan :P

Ik ben 1x naar een wat grotere lan gegaan met het ding, maar de trap op en af moeten enzo en echt meters lopen met het ding in je handen is geen pretje. Ik had uit voorzorg al een karretje meegenomen om de grotere afstanden mee af te leggen, maar de volgende keer jat ik toch mn broertjes PC mee :p

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke mensen bedankt...

dus niet schuin vervoeren dat zowieso niet...
de kast wordt vastgeschroeft aan me unit...dus dat zit helemaal vast, en de kast zit ook dicht, dus wat dat betreft zit het helemaal vast...

ik ga dus voor de optie tussen de bank en de voorstoel vast te klemmen...!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:57:ik ga dus voor de optie tussen de bank en de voorstoel vast te klemmen...!
Dat zou ik ook doen ja, misschien nog vastzetten met gordel oid zodat je zeker weet dat'ie rechtop blijft staan.

Anders zou het flink zonde zijn van die Prom :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen!.....eerst maar eens wachten tot me set compleet is, wacht nog op me cpu kit + lian-li behuizing...

ben benieuwd hoever me 2,8ghz p4 wil >:)

Verwijderd

Ik heb ook een prom, en ik neem em ook mee naar lans...
RECHTOP vervoeren! plat is niet goed, gelukkig heeft pa een busje ;)

Verwijderd

YoupY schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:30:
Zowiezo dus niet op z'n kant leggen. Das niet goed voor de olie die erin zit deze komt dan op plaatsen waar ie niet thuis hoor. Tenzij je een paar uur wacht voordat je je systeem weer laat draaien.

Beetje schuin kan op zich wel uit. Waar je met vervoer vooral voor moet uitkijken zijn lekken. Zorg ervoor dat de slang die naar je verdamper loopt en terug vooral goed vast zit als je pc en prom los van elkaar wilt gaan vervoeren, maar het gemakkelijkst is gewoon geheel op elkaar geschroeft en met een dichte zijkant, zodat niets de slang kan raken. Als je 'm zo vervoerd is het op zich veilig genoeg...
inderdaad olie in de cilinder en dan aanzetten is niet echt gewenst. daar kan je je compressor mee om zeep helpen

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

kijk je wel uit dat je niet te veel volts door je (waarschijnlijk northwood)2.8 jaagt.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:36:
kijk je wel uit dat je niet te veel volts door je (waarschijnlijk northwood)2.8 jaagt.
idd volgens mij northwood...ennuh ik kijk wel uit hoor :) maar zal toch wel meevallen?

hoeveel volt draaid die standaard? we zien wel hoever ik kom ;)
mem draaid ook nog steeds standaard, maar kep niet echt super geheugen :( dus ben bang dat dat een probleem wordt

ps. met luchtkoeling kom ik op 3,2/3,3 ghz...das nog wel stabiel ook....iemand enig idee hoe hoog ik zometeen zal komen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 22:32 ]

Verwijderd

Zou je dat niet eerst allemaal gaan finetunen voor je een prom koopt. strax heb je slechte hardware en zit je met een prom. (niet dat dat erg is natuurlijk :P)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Prommy proberen zo recht mogelijk te vervoeren
achter de stoel en bank klemmen idd erg goed
ff een paarde deken erom voor beschadigingen en voila klaar
als die moet liggen, geen probleem (tenzij je ook een niet gesloten wc system erbij heb zitten ;) ) wacht inderdaad een paar uurtjes tot de olie weer is gezakt.
Heb er in mijn leventje die nodige PhCh machines vervoerd en is tot nu toe nooit een probleem geweest. Enkel die met het wc systeempje maar die vervoerde een ander naar mij toe :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:35:
Zou je dat niet eerst allemaal gaan finetunen voor je een prom koopt. strax heb je slechte hardware en zit je met een prom. (niet dat dat erg is natuurlijk :P)
me pc heb ik al tijdje ondertussen....ennuh hardware is denk ik zeker niet slecht te noemen....ennuh wil gewoon kijken hoe hoog dit gaat komen qua overklok...en dan over tijdje koop ik wel weer wat nieuws...voorlopig hou ik het hierbij :) zal heus wel goed komen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:31:
hoeveel volt draaid die standaard?
2,8 Northwood draait standaard op 1,475~1,525V. Zie BalusC.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:47:
[...]

2,8 Northwood draait standaard op 1,475~1,525V. Zie BalusC.
oke dan thnx

hoe dan ook, ik doe kleine stapjes...was niet van plan er TEveel doorheen te gooien ;) moet gewoon een mooie overclock zijn waar goed stabiel mee te werken valt...

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:21:
[...]

oke dan thnx

hoe dan ook, ik doe kleine stapjes...was niet van plan er TEveel doorheen te gooien ;) moet gewoon een mooie overclock zijn waar goed stabiel mee te werken valt...
Northwoods kappen er soms spontaan mee als er gedurende lange tijd een te hoog voltage op staat. Daarom wou ik je waarschuwen, ik weet echter niet hoe hoog het voltage moet zijn voor dit op kan treden (ben meer een amd-man)

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:41:
[...]

Northwoods kappen er soms spontaan mee als er gedurende lange tijd een te hoog voltage op staat. Daarom wou ik je waarschuwen, ik weet echter niet hoe hoog het voltage moet zijn voor dit op kan treden (ben meer een amd-man)
oke thnx iig voor de tip...heb vandaag nog ff zitten klokken met luchtkoeling, me 2,8@3,3 maar me cpu wordt echt HEET...bedoel 78 graden ongeveer als die het beetje druk heb...pifast gedraaid ging goed, toen SuperPi ging ook nog wel, maar toen SuperPi 32m en toen sloeg die vast hoop dus toch wel dat ik met me prom stukkie hoger kom en dat de temp het probleem is...

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:46:
[...]

oke thnx iig voor de tip...heb vandaag nog ff zitten klokken met luchtkoeling, me 2,8@3,3 maar me cpu wordt echt HEET...bedoel 78 graden ongeveer als die het beetje druk heb...pifast gedraaid ging goed, toen SuperPi ging ook nog wel, maar toen SuperPi 32m en toen sloeg die vast hoop dus toch wel dat ik met me prom stukkie hoger kom en dat de temp het probleem is...
en je geheugen ? pc-2700? relabeled bh-5? anders ben ik bang dat de limiet van je systeem erg snel bij je geheugen komt te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 02:28:
[...]

en je geheugen ? pc-2700? relabeled bh-5? anders ben ik bang dat de limiet van je systeem erg snel bij je geheugen komt te liggen.
uhmz sja der zit nu pc2700 twinmos in ofzo...niet echt super he?
maja is het het waard een gb pc3200 te kopen? ben er toch 250 euri voor kwijt...en sja als ik over tijdje weer wa nieuws koop moet er weer ander en sneller geheugen in...

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

wel geld voor prom, niet voor 1 gb ram? weet je ik maak een deal, jij krijgt mijn geheugen, ik jouw prom...

nee serieus, als je beetje lekker overclockt met je prom ga toch richting 250/260 fsb zeker. Als je dan pc2700 geheugen moet je zo een gigantische divider kiezen dat mensen met een standaard koeler,maar goed geheugen je zo voorbij racen....

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 11:53
Bij een koelkast/vriezer is het ook zo dat je na het verplaatsen/vervoeren dat ding niet direct aan mag zetten. 1 of 1,5 uur rusttijd is aan te raden.

Aangezien prom het zelfde principe is moet dat misschien ook.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
heb ondertussen 1GB G.skill geheugen besteld preciese naam:

G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel

dus ik ken er weer tijdje mee vooruit ;) schijnt super goed te zijn als ik de reacties hier op tweakers mag geloven...270 euro was goedkoopste op pricewatch maja idd....wel geld voor prom niet voor geheugen, dan ist maar ff 1x extra slikken ;)
Pagina: 1