Toon posts:

Laptop kan harde schijf niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer ferrari 3200 die al wat kuren heeft gehad (vastlopers etc.), maar nu is het toch echt goed mis.

Start vanochtend op, na gister avond gewoon gewerkt (en afgesloten) te hebben en nu kan mijn bios m'n harde schijf niet meer vinden! Staat gewoon niets bij HDD model en HDD serial in de bios.

Hij maakt geen rare geluiden ofzo helemaal stil, maar hij probeert nog ff via de netwerk kaart te booten en dan zegt ie natuurlijk: "no operating system found".

Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen zodat ik (zonder m'n garantie te verliezen) bij mijn data kan.

Dit type laptop schijnt nogal wat problemen met het moederbord te hebben, dus ik hoop dat het zoiets is aangezien ik echt bij die data moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou die hdd eruit kunnen schroeven en dmv een convertertje in een gewone pc kunnen hangen of anders in een externe behuizing. Er bestaat de kans dat je hdd defect is als hij helemaal niet herkend wordt, maar dat is snel te checken door te kijken of het ding uberhaupt opspint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan ben ik m'n garantie kwijt neem ik aan, en ik wilde hem eigenlijk net terug gaan sturen voor die andere problemen, maar kon hem nu nog ff niet missen.

Maar ik heb nu afgesproken met de zaak waar ik hem gekocht heb dat ik hem bij hun terugbreng en dat zij zoiets gaan doen, in iedergeval bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beetje afhankelijk van hoe je notebook in elkaar zit hoeft het je de garantie niet te kosten.
In bijvoorbeeld Dell notebooks kun je de hdd er vaak heel makkelijk uithalen. Weet natuurlijk niet of dat bij iedere notebook zo is, maar je zou er naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niets openen, maar zsm opsturen voor reparatie. Ze kunnen namelijk zien of het al geopend is doordat ze een speciaal soort lijm doen bij de schroeven, en dan kunnen ze jou oplaten draaien voor de kosten. Ik hoop dat je backups hebt gemaakt...