Toon posts:

[VBA + Access]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een soort controleprogrammatje te schrijven maar omdat ik nogal een newbie ben @ VBA kom ik er niet uit. Je heb zeg maar een excel bestand, dat import ik in Access en ik moet via een druk van een knop of iets dergelijks kunnen controleren of de cellen/kolommen goed zijn ingevuld. Stel in een cel moet een integer staan, maar als het string bevat dat er een messagebox naar het scherm geschreven wordt met die mededeling.

Zo van

if DossierNummer = .......... Then

MsgBox "blabla"

Else ..............

maar ik weet niet helemaal hoe dit werkt, kan iemand me ermee helpen?

bvd.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit forum is toch bedoeld voor problemen die je tegenkomt tijdens het zelf programmeren. Op dit moment ben je zoals je zelf zegt een volledige newbie. Misschien dat je eerst wat meer ervaring op kan doen door wat online tutorials te raadplegen? Ik heb even gekeken en als je zoekt op google kom je toch wel wat handige links tegen: [google=tutorial access vba]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
LoL, geloof me, ik heb echt veel tutorials gezocht en doorgelezen .. maar ik kom er gewoon niet uit.. maar goed, ik zal nog eens kijken

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je het importeert in een Access tabel kun je denk ik indien mogelijk beter een SQL Script gebruiken om controle te doen.
Je krijgt dan bijvoorbeeld

SELECT *
FROM DeTabel
WHERE EenVeld > 10

Dan krijg je alle records waarbij de waarde groter is dan 10. Kun je zoiets doen denk je? Het is natuurlijk afhankelijk van de soort validatie.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Even een subtiele hint voor je vraag: misschien zou je eens kunnen proberen het veld als een integer te behandelen. Als dat niet lukt, is het geen geldige integer ...

My personal website

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met IsNumeric() kan je in ieder geval achterhalen of een variabele een getal is. Als er daarna ook nog eens geen decimaal teken in staat is het een integer. (en eigenlijk nog tussen MaxInt en MinInt liggen)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:52:
LoL, geloof me, ik heb echt veel tutorials gezocht en doorgelezen .. maar ik kom er gewoon niet uit.. maar goed, ik zal nog eens kijken
Als je ook eens zou willen kijken naar P&W FAQ - De "quickstart".

Een "help, ik kom er niet uit" is hier niet voldoende. We gaan er hier vanuit dat je zelf al bezig bent geweest met het zoeken van een oplossing en dat je ook aangeeft wat je hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Dus als je je startpost wat kan aanpassen a.d.h.v. P&W FAQ - De "quickstart" dan graag :)

Overigens, welkom op GoT :)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 03-03-2005 10:25 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1