Toon posts:

[2000] Wanneer wijzigt het default user profiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

De default user, hoe komt deze aan zijn instellingen? Wanneer wordt iets toegevoegd aan het profiel van de default user?

Waar ik voornamelijk in ben geinteresseerd, is hoe het zit met printers. Wanneer ik een printer installeer terwijl ik ben ingelogged onder mijn account, wordt deze printer niet automatisch toegevoegd aan het default profiel. Toch? Soms wel, tenminste, zo lijkt het wanneer ik kijk in de registry van default users van verschillende systemen.

De reden dat ik hier om vraag is omdat ik bezig ben met een roaming profile procedure voor het bedrijf waar ik werk. Op zich niet zo spannend alleen wil mijn baas dat wanneer klaasje vandaag op een systeem in een andere ruimte inlogged, hij automatisch alle printers krijgt toegekend aan zijn profiel, die bij dat systeem in de buurt staan. Nu dacht ik dat de default gebruiker wel alle printers zou hebben die zijn geinstalleerd op een systeem, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Tenminste, niet altijd. Wanneer ik met remote registry de settings van de default gebruiker bekijk van diverse systemen binnen ons netwerk, hebben sommige inderdaad een hele rij printers terwijl andere alleen de Office image writer hebben die standaard is meegekomen met Office.

Weet iemand wanneer de default user een printer krijgt toegekend?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:39
De default user heeft geen printers. Als jij een (netwerk) printer toevoegd aan een gebruikers profiel, dan wordt dit aan zijn persoonljike profiel gekoppeld. De default doet er dus niets mee. Zo wie zo doet roaming profiles niets niet de default users profile van de machine.
Printer die voor iedere gebruiker gelden op de machine zijn alleen lokale printers, deze zijn voor ieder profile toegangkelijk wie inlogd op de machine.

Als jij in de AD gewoon een locatie mee geeft aan de printer, kunnen de gebruikers gemakkelijk de printers installeren.

Eventueel kan je ook een groep aanmaken en daar computers aan toevoegen. Hier kan je dan in je inlog script een printer laten installeren afhankelijk op welke machine men momenteel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:41:
De default user heeft geen printers. Als jij een (netwerk) printer toevoegd aan een gebruikers profiel, dan wordt dit aan zijn persoonljike profiel gekoppeld. De default doet er dus niets mee.
Dus in feite komen alleen locale printers terecht bij de default gebruiker. Zou kunnen, ik ga straks nog eens kijken of dit inderdaad het geval is bij de default gebruikers die ik heb gevonden en die wel printers hadden geinstalleerd.
Als jij in de AD gewoon een locatie mee geeft aan de printer, kunnen de gebruikers gemakkelijk de printers installeren.
Of het nou makkelijk is of niet, de opdracht die ik heb is ervoor te zorgen dat gebruikers dat niet zelf meer hoeven doen ;)

Maar is een optie natuurlijk, via locatie koppeling leggen tussen printers en computers en dan tijdens het inloggen de printers die zijn gekoppeld aan de pc waar op wordt ingelogged, toe laten voegen aan het profiel van de gebruiker.
Eventueel kan je ook een groep aanmaken en daar computers aan toevoegen. Hier kan je dan in je inlog script een printer laten installeren afhankelijk op welke machine men momenteel werkt.
Zoiets bedoelde ik ja :)

Tx
Hc