Weer erg fijn suspect! Zeker het hertje
WARNING : BRAKKE GSM FOTO'S !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
welke GSM heb je nero355??
www.hetbsg.nl
whuahaha die witte paasei heb je zelf gemaakt! kan nooit zo mooi rond gevallen zijn!
(ik bedoel de tuintafel)
(ik bedoel de tuintafel)
[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 03-03-2005 17:22 ]
Geschoten met een Fuji Finepix A203.

Wat leuk zo buiten spelen met het baasje

Leuke contrast foto (witte sneeuw, zwarte en blonde hond Cato

Hellup. Baasje schiet mij op de foto, en wat heb ik voor rommel op mijn neus
Even totaal iets anders... Wat maak je van sneuw

Wat leuk zo buiten spelen met het baasje

Leuke contrast foto (witte sneeuw, zwarte en blonde hond Cato

Hellup. Baasje schiet mij op de foto, en wat heb ik voor rommel op mijn neus
Even totaal iets anders... Wat maak je van sneuw

[ Voor 50% gewijzigd door aReaRe op 03-03-2005 17:57 . Reden: Fullm version verwijderd ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Verwijderd
Dat is idd wel een brakke camera die je hebt gebruikt zeg, oei! Je foto's zijn kwa compositie en onderwerp gewoon goed. Niet uitzonderlijk, maar het zijn mooie foto's. Zorg gewoon dat je snel een leuk cameraatje hebt, 3 MP met een paar x zoom van gevestigd merk, waar je manueel ook e.e.a. kan instellen.KILLorBE schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:17:
Ik ben nog een beginner en heb een goedkope camera die een ongelukje heeft gehad (AVI filmpje van crash).
Ik ben van plan om dit jaar een betere camera te kopen, vorig jaar was het en/of en ging het me meer om marco pics (kwaliteit was niet echt belangrijk), daarbij vielen de camera's die ik interresant vond net buiten m'n budget (€300), dus heb ik gegokt op een goedkope camera (€61) als tijdelijke oplossing.
Hier de *onbewerkte* pics (Het was nogal mistig en donker en heb ze zonder statief geschoten):
Kronenburger park (Waar Frank Boeijen een nummer over heeft gemaakt):
[afbeelding]
Het Valkhof in Nijmegen:
[afbeelding]
[afbeelding]
St. Petrus Canisius ook op het Valkhof (Ik had een close-up moeten maken van zijn hoofd, hij had een nogal ijzige blik...je zou er bijna bang van worden).
[afbeelding]
Op de terugweg heb ik nog een biertje gedronken met deze man![]()
[afbeelding]
Commentaar is gewenst (Kan ik nog wat van leren), behalve op de kwaliteit van m'n camera![]()
Ik moet trouwens een jasje voor m'n camera maken, hij had het behoorlijk koud volgens mij alles leek 2x zolang te duren.
Das zeker een Colombiaans ras?Hellup. Baasje schiet mij op de foto, en wat heb ik voor rommel op mijn neus
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 17:59 ]
Verwijderd
hier mijn fotootjes 
gister avond:

en vanmiddag ff paar uurtjes op stap geweest en daar kwamen (o.a.) deze uit:

en hier zit een leuk verhaaltje bij
ik zat daar heel stiekem een gaatje in de sneeuw zitten, en wou daar doorheen fotograferen, maar dat ging ni met scherpstellen... dus dan maar zo

C&C altijd welkom
ben fotografie student dus kan overal van leren
p.s.
Nikon F55 (analoog)
vanmiddag nog in de half uur service gegeooid
gister avond:
en vanmiddag ff paar uurtjes op stap geweest en daar kwamen (o.a.) deze uit:
en hier zit een leuk verhaaltje bij
ik zat daar heel stiekem een gaatje in de sneeuw zitten, en wou daar doorheen fotograferen, maar dat ging ni met scherpstellen... dus dan maar zo
C&C altijd welkom
ben fotografie student dus kan overal van leren

p.s.
Nikon F55 (analoog)
Leuke foto's maar hebben jullie allemaal nog nooit van witbalans gehoord ofzo? Check de manual van de camera eens en je bent zo van dat blauwe / grijze effec
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Motorola v525 rode lensBeelzebub schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:57:
welke GSM heb je nero355??
offtopic:
Ik heb ook een 7VJL gehad : Lief mobootje
Ik heb ook een 7VJL gehad : Lief mobootje
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Staat je foto op z'n kop?loenen schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:51:
aiai, het gaat weer lekker![]()
excuus, een retry:
2. sneeuw in maart, het is al lente!
[afbeelding]
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
grappig welke straat heb je die gemaaktMeastro1983 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:21:
Hier een paar fototjes vanuit Dronten vanmorgen.
Na een uur op de bus te wachten (die niet kwam) toch maar even mn camera gepakt
De fotos zijn gemaakt met een Canon Powershot A85 en photoshop filters.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook wat geschoten en gesoept 

De 2 mooiste foto's, imo, plaats ik hier
Foto's genomen in de Betuwe, ofwel; Mijn achtertuin

De 2 mooiste foto's, imo, plaats ik hier
edit:
Foto's genomen in de Betuwe, ofwel; Mijn achtertuin
[ Voor 17% gewijzigd door UTM op 03-03-2005 18:40 ]
Inderdaad, wow! Waar is die foto gemaakt? Hier in het westen heeft het echt niet zo extreem gesneeuwd.Jasper schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:34:
Da's een fraaie lading sneeuw NOMYTH!
offtopic:
OMG, ik dacht dat NOMYTH iets nieuws was, iets als IMHO of ROFL, dus ik hard Googlen, is het gewoon die gast z'n nick
OMG, ik dacht dat NOMYTH iets nieuws was, iets als IMHO of ROFL, dus ik hard Googlen, is het gewoon die gast z'n nick

Sony DSC-P100

Nog niet veel tijd gehad foto's te schieten, zeker niet in een dorp als dit..zo stads als wat..weinig mooie plekjes.
Tijdens me werkpauze even snel wat geschoten:
Viaanse Molen - Alkmaar - 1

Viaanse Molen - Alkmaar - 2

Een niet erg serieuze (door het raam geschoten o.a) De eerste ochtend met sneeuw (Dinsdag) werd ik wakker met:
Achtertuin - Heerhugowaard

Nog niet veel tijd gehad foto's te schieten, zeker niet in een dorp als dit..zo stads als wat..weinig mooie plekjes.
[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 03-03-2005 19:10 ]
Verwijderd
ik heb mijn fotos netjes overbelicht hoorBor_de_Wollef schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:12:
Leuke foto's maar hebben jullie allemaal nog nooit van witbalans gehoord ofzo? Check de manual van de camera eens en je bent zo van dat blauwe / grijze effec

alleen kan ik het slecht zien op mijn F55... daar zit maar een heel klein balansje op, die slecht te zien is
ik vind mijn fotos wel aardig goed geluk, t zijn mijn eerste 'sneeuw' fotos
Dit vind ik echt een smerige foto, je kijkt rechtstreeks z'n gat in

@MaxBurn : die eerste foto van de molen is echt mooi
@Case-Modderaar : je 3e foto is wel mooi qua compositie, alleen de kleuren zijn vreselijk. Beetje photoshoppen zou wonderen doen denk ik.
@suspect : zeer mooie kleuren en lekker scherpe dierenfotos, verademing tussen (sommige) andere foto's. Die eend vind ik niet zo fotogeniek, het hertje des te meer.
suspect hoe kom je aan al die beesten
Zou ik ook wel willen schieten maar dat heb je hier niet hehe
Sorry alvast voor het feit dat ik (enigzins) offtopic ga.
Voor de eerste keer dat ik dergelijke foto's neem vind ik ze zelf aardig geslaagd, met name de foto van Petrus, alhoewel ik aardig schrok van de pics toen ik ze op m'n PC zag
Ik kan overigens aardig wat instellen voor zo'n goedkope camera (Die €61 was omdat ie 2dehands was en zonder verzendkosten, nieuwprijs was 135€ ofzo).
De reden waarom ik 'm heb gekocht was Macro pics (Geen Marco zoals in m'n vorige post
) en wat dat betreft ben ik aardig geslaagd: 80mm fan en 3mm en 5mm LED.
Ik ben er overigens achter gekomen dat sommige instellingen niet blijven 'hangen' (Vandaar dat ze wel erg brak zijn, ook is het display (waar je op aangewezen bent) niet 'je van het'), ik ga er zo weer op uit om een paar foto's te maken van de waalkade.
Bedankt voor het commentaar, ik weet dat het kwa compositie en onderwerp beter had gekund, helaas mis ik op dat vlak nog wat inzicht en waren/zijn ze op diverse plaatsen bezig met verbouwingen e.d., toen ik naar het Kronenburger Park liep wou ik eerst een foto van de andere kant schieten, laten ze daar nou net een paar lelijke afzettingen neer hebben gezet, en bij de foto op het Valkhof heb ik geprobeerd om de verlichting (lantaarnpalen e.d.) 'weg te werken' (Achter de boom links op de foto staat een lantaarnpaal).Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:55:
Dat is idd wel een brakke camera die je hebt gebruikt zeg, oei! Je foto's zijn kwa compositie en onderwerp gewoon goed. Niet uitzonderlijk, maar het zijn mooie foto's. Zorg gewoon dat je snel een leuk cameraatje hebt, 3 MP met een paar x zoom van gevestigd merk, waar je manueel ook e.e.a. kan instellen.
Voor de eerste keer dat ik dergelijke foto's neem vind ik ze zelf aardig geslaagd, met name de foto van Petrus, alhoewel ik aardig schrok van de pics toen ik ze op m'n PC zag

Ik kan overigens aardig wat instellen voor zo'n goedkope camera (Die €61 was omdat ie 2dehands was en zonder verzendkosten, nieuwprijs was 135€ ofzo).
De reden waarom ik 'm heb gekocht was Macro pics (Geen Marco zoals in m'n vorige post
Ik ben er overigens achter gekomen dat sommige instellingen niet blijven 'hangen' (Vandaar dat ze wel erg brak zijn, ook is het display (waar je op aangewezen bent) niet 'je van het'), ik ga er zo weer op uit om een paar foto's te maken van de waalkade.
LOLVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:55:
Das zeker een Colombiaans ras?
Gister ff met een vriend door Drenthe aan het crossen geweest. Mooie wereld hoor:

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Gisteren even met m'n mountainbike het bos/zandverstuiving in/op geweest en even wat mooie foto's gemaakt:

Klik hier voor meer foto's
Klik hier voor meer foto's
[ Voor 3% gewijzigd door Jozz op 03-03-2005 19:22 ]
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Zo he, die eerste 2 zijn lekker zeg!Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:58:
hier mijn fotootjes
gister avond:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
@ w03f: mooie foto's, en vooral mooie witbalans gevonden in PS
@ Case Modderaar: je zult zoals eerder al gezegd is aan de gang moeten met Photoshop o.i.d. om de blauwzweem van je foto's af te krijgen denk ik. Verder vind ik het kerkje erg OK.
@ MaxBurn: die eerste is vooral fraai, jammer alleen dat het water gedeeltelijk is bevroren. Op die plek een mooie reflectie van die molen was perfect geweest!
@ T.T.:
voor.
@ suspect: die van jou behoren zeker tot de mooiste van dit topic, alleen 2 en 4 zijn natuurlijk niet echt sneeuwpics. Open anders een mooie showcase met beestjes
@ Case Modderaar: je zult zoals eerder al gezegd is aan de gang moeten met Photoshop o.i.d. om de blauwzweem van je foto's af te krijgen denk ik. Verder vind ik het kerkje erg OK.
@ MaxBurn: die eerste is vooral fraai, jammer alleen dat het water gedeeltelijk is bevroren. Op die plek een mooie reflectie van die molen was perfect geweest!
@ T.T.:
Daar heb je wel een puntje, ik had er geen rekening mee gehouden dat mensen dat nie echt een fijn uitzicht zouden vinden... Volgende keer shop ik er wel eenDit vind ik echt een smerige foto, je kijkt rechtstreeks z'n gat in
@ suspect: die van jou behoren zeker tot de mooiste van dit topic, alleen 2 en 4 zijn natuurlijk niet echt sneeuwpics. Open anders een mooie showcase met beestjes
Mijn bijdrage van de gisteren in omgeving Roderwolde & Roden geschoten foto's:

De foto's zijn geschoten met een Olympus C350 (vol automaat dus, valt maar verdomde weinig zelf mee in te stellen helaas. De foto's zijn d.m.v. levels nabewerkt).

De foto's zijn geschoten met een Olympus C350 (vol automaat dus, valt maar verdomde weinig zelf mee in te stellen helaas. De foto's zijn d.m.v. levels nabewerkt).
[ Voor 16% gewijzigd door Harry op 03-03-2005 21:14 ]
BMW 535D
Knappe fotootjes hoor MaxMaxBurn schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:56:
Sony DSC-P100
Tijdens me werkpauze even snel wat geschoten:
zeker de 1e
[ Voor 46% gewijzigd door KingCrash op 03-03-2005 20:15 ]
Angry Rabbit
We hebben hier in Bergen NH een 'hertenkamp', en daar loopt vanalles rond: herten, geiten, schapen, lama's, konijnen, pauwen, struisvogels, eenden, en nog veel meer.MaxBurn schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:11:
suspect hoe kom je aan al die beestenZou ik ook wel willen schieten maar dat heb je hier niet hehe
Ik heb me 2de foto maar even vervangen voor een ander die ik toch wat beter vond. (optisch gezoomde versie)
Misschien moet ik morgen maar even naar de kinderboerderij
En als het zaterdag er nog ligt bij de Viaanse molen maar even gaan zwemmen..al het ijs breken, heb ik tenminste een mooie reflectie van die molen
Misschien moet ik morgen maar even naar de kinderboerderij
En als het zaterdag er nog ligt bij de Viaanse molen maar even gaan zwemmen..al het ijs breken, heb ik tenminste een mooie reflectie van die molen
[ Voor 55% gewijzigd door Max|Burn op 03-03-2005 21:03 ]
Bergen is echt zoveel beter om leuke plaatjes te schieten
HHW
[ Voor 30% gewijzigd door Max|Burn op 03-03-2005 21:16 ]
Verwijderd
thnx
vast brandpunts afstand - 50mm - f2
geweldige scherpte diepte met die lens

Verwijderd
Of even een leuk Photoshop tutje doen vannachtMaxBurn schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:56:
Wow Remy, mooie reeks! Vooral het blaadje en de vogelpootjes spreken me erg aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 21:26 ]
dat zou best lang duren denk ik
Ik heb vandaag tot grote verbazing van mijn ouders de fiets gepakt en ben met hun Ixus V3 flink wat pics gaan schieten in Mijnerswijk, een stukje natuur bij Arnhem.

*klikbaar*
Probleem is alleen dat de Ixus het te moeilijk had tijdens het schieten in het ietwat nevelige gebied
Ik ga nog een paar keer er op uit, als het goed blijft bevallen zoals vroeger dan gaat er toch een EOS 300d komen
Maar eerst nog eens proberen om te kijken dat het geen miskoop gaat worden

*klikbaar*
Probleem is alleen dat de Ixus het te moeilijk had tijdens het schieten in het ietwat nevelige gebied
Ik ga nog een paar keer er op uit, als het goed blijft bevallen zoals vroeger dan gaat er toch een EOS 300d komen
[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 05-03-2005 14:51 ]
Goed bezig Remy. Je ziet lekkere dingen en hebt wat fraaie details neergezet!
Dat croppen, wat ik vaker bij jou zie, is alleen niet mijn ding.
* Jasper gooit er nog wat Haarlem van deze ochtend tegenaan.

Dat croppen, wat ik vaker bij jou zie, is alleen niet mijn ding.
* Jasper gooit er nog wat Haarlem van deze ochtend tegenaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasper op 03-03-2005 21:55 ]
Mja, mijn composities zijn nog niet super, dus dat moet (in mijn ogen) soms opgelost worden met croppenDat croppen, wat ik vaker bij jou zie, is alleen niet mijn ding.
Leuke pics btw, maar jij speelt vals: jij hebt veel beter licht!
Tnx!
* Jasper was er gewoon vroeg bij vanmorgen
* Jasper was er gewoon vroeg bij vanmorgen
[ Voor 17% gewijzigd door Jasper op 03-03-2005 22:03 ]
Een vriend van me heeft ook een paar foto's gemaakt vandaag.
Camera: Nikon D70, 70-200AFS-VR 2.8

Lokatie: Delft Ghetto 8e verdieping
Camera: Nikon D70, 70-200AFS-VR 2.8

Lokatie: Delft Ghetto 8e verdieping
Gisteravond ook wat foto's gemaakt waarvan 1 wel de moeite waard was om te posten 
Sneeuwbal die de hond op wil vangen met z'n bek
. Precies op het goede moment een foto gemaakt 

Klikbaar
Sneeuwbal die de hond op wil vangen met z'n bek

Klikbaar
[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 03-03-2005 22:22 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Das een hele leuke panorama! Is dat 1 foto, of zijn het er 2? (denk ik, vanwege de 2 schijnbare verdwijningspunten die ik denk te zien...)justawitte schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:29:
[afbeelding]
Vanavond geschoten. Nu ook klikbaar
Gadgets FTW!
Ook maar even een kleine bijdrage. Heb nog meer, maar moet die nog even uitzoeken:
#1 Knobbelzwaan in de sneeuw, beest had het koud, dus kop in de veren

#2 Bizar vroeg, een Nijlgans-paartje met pullen op het ijs

Hier zou uw advertentie kunnen staan
Heel mooie foto'sMorrar schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:30:
Ook maar even een kleine bijdrage. Heb nog meer, maar moet die nog even uitzoeken:
[afbeelding]
[afbeelding]
En wat ontiegelijk vroeg die jongen van die Nijlgans
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
@Remy, erg mooie foto's. Zo zie je maar hoeveel mooi (zon)licht voor je foto's kan doen!
@mr_obb, jammer dat het niet jouw foto's zijn, want ik vind ze wel mooi. Net als bij Remy doet zon+sneeuw het gewoon erg goed. Bovendien mooi in beeld gebracht
@Morrar , die tweede foto vind ik erg mooi gemaakt, dat zal toch ook niet met een al te goedkope camera zijn gedaan?
@mr_obb, jammer dat het niet jouw foto's zijn, want ik vind ze wel mooi. Net als bij Remy doet zon+sneeuw het gewoon erg goed. Bovendien mooi in beeld gebracht
@Morrar , die tweede foto vind ik erg mooi gemaakt, dat zal toch ook niet met een al te goedkope camera zijn gedaan?
Verwijderd
Ben nog maar een beginnend fotograafje met een simpele Fujifilm A340. Ik vind het wel leuk om af en toe een foto te schieten, maar ik moet ik nog wel een boel leren.
Deze foto's wil ik hier toch eens laten zien:

Groot

Groot
Zo net (vannacht in die ***kou) gemaakt, heb er nog wel wat gemaakt, maar die moeten eerst bewerkt worden. Beetje jammer dat er wat flarden mist/stuifsneeuw voorbij komen, mja, t is niet anders.
Deze had ik woensdag al gemaakt:

Groot

Groot
De laatste twee zijn macro opnamen. Geen een van de foto's is bewerkt, en resized/rotated met paint aangezien ik nog geen Paintshop Pro heb geinstalleerd.
K ga nu eerst maar eens mn nest in, heb het nog nog steeds koud van die -12C...
Deze foto's wil ik hier toch eens laten zien:

Groot

Groot
Zo net (vannacht in die ***kou) gemaakt, heb er nog wel wat gemaakt, maar die moeten eerst bewerkt worden. Beetje jammer dat er wat flarden mist/stuifsneeuw voorbij komen, mja, t is niet anders.
Deze had ik woensdag al gemaakt:

Groot

Groot
De laatste twee zijn macro opnamen. Geen een van de foto's is bewerkt, en resized/rotated met paint aangezien ik nog geen Paintshop Pro heb geinstalleerd.
K ga nu eerst maar eens mn nest in, heb het nog nog steeds koud van die -12C...
tilburg en bevroren daken? yeah right!kenny89 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:31:
gvd:(
ik wil ook sneew , hier in tilburg is het nogal wit maar dat komt voornamelijk van de bevroren daken etc.
er blijft nix liggen op de grond , of alleen 5 mm ofzo .
Westzijde, correct?Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:13:
Zaandam, ergens om 4 uur
[afbeelding]
Wel lekker stil met die sneeuw
Woon zelf in Westerwatering.
@Jeronimo & T.T. : Thnx voor de positieve comments! Of de pullen het gaan halen betwijfel ik ook, vannacht was het denk ik de koudste nacht hier, dus zal ze vandaag weer eens gaan opzoeken... Foto's zijn overigens gemaakt met een Panasonic FZ20; voor mij wel een rib uit mijn lijf, maar geen dure dSLR ofzo dus...
Verder overigens ook erg mooie plaaten hierboven & in de rest van dit topic.
Verder overigens ook erg mooie plaaten hierboven & in de rest van dit topic.
offtopic:
ik wou weer wat sneeuwfoto's plaatsen maar nu heb ik deze per ongeluk geschoten met een datum print erin(gister per ongeluk aangezet gok ik), in windows als je in een map miniatuurweergaven doe dan kan ik deze datum/tijd print absoluut niet in de foto zien, open ik hem in photoshop dan staat hij er ineens wel. Is dit nog weg te halen ? En dan bedoel ik niet photoshoppen, ik kreeg het idee dat de complete foto ook zonder datum te zien is. Onderstaande foto heb ik het er maar uit gesoept maar dat kan niet altijd mooi.
ik wou weer wat sneeuwfoto's plaatsen maar nu heb ik deze per ongeluk geschoten met een datum print erin(gister per ongeluk aangezet gok ik), in windows als je in een map miniatuurweergaven doe dan kan ik deze datum/tijd print absoluut niet in de foto zien, open ik hem in photoshop dan staat hij er ineens wel. Is dit nog weg te halen ? En dan bedoel ik niet photoshoppen, ik kreeg het idee dat de complete foto ook zonder datum te zien is. Onderstaande foto heb ik het er maar uit gesoept maar dat kan niet altijd mooi.
Het Hertenkamp - Heerhugowaard

[ Voor 32% gewijzigd door Max|Burn op 04-03-2005 14:41 ]
offtopic:
Die datumprint krijg je er niet meer uit. Dat je het in de thumbnails niet zien kan komen omdat sommige camera's direct al een thumbnail in de exif info zetten, zodat het snel toegankelijk is voor windows, maar in de grote foto's zit de datum er gewoon hard in. Je kan ze er eventueel met photoshop afknippen, of anders met de clone-brush aan de gang gaan om ze weg te werken.
Die datumprint krijg je er niet meer uit. Dat je het in de thumbnails niet zien kan komen omdat sommige camera's direct al een thumbnail in de exif info zetten, zodat het snel toegankelijk is voor windows, maar in de grote foto's zit de datum er gewoon hard in. Je kan ze er eventueel met photoshop afknippen, of anders met de clone-brush aan de gang gaan om ze weg te werken.
Loop ik gister lekker door het bos, komt er ineens iemand langsglijden:

Oh, je bent vanmorgen even langsgeweest?MaxBurn schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:18:
offtopic:
Het Hertenkamp
[afbeelding]
Misschien dat ik vanmiddag weer even ga kijken.
Wat zijn die strepen eigenlijk Korakal, bij het licht enzo lijken het wel hele lange regenstralen ofzo. Verder mooie en vooral sfeervolle foto's
Daar zitten lampen in de grond die omhoog schijnen (zie laatste foto), deze verlichten de vallende sneeuw. De langere sluitertijd zorgt ervoor dat 't strepen worden
Ik vind het wel wat hebben, mooi sfeertje.Korakal schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:02:
Daar zitten lampen in de grond die omhoog schijnen (zie laatste foto), deze verlichten de vallende sneeuw. De langere sluitertijd zorgt ervoor dat 't strepen worden
Verwijderd
Foto's vanuit Deventer dit keer. Ik was aan het lopen en dacht dat ik in Siberie terecht was gekomen, maar gelukkig kun je op de achtergrond de Deventer "sky-line" zien liggen.

Klik hier voor een groter plaatje. -> http://janjaap.fleurke.net/toendradeventer.jpg
De tweede is van de Bolwerkersmolen alhier. Weinig kleur enzo maar het was zeer grijs. Het lag dus niet aan mij

Klik voor een groter plaatje. -> http://janjaap.fleurke.net/bolwerk.jpg

Klik hier voor een groter plaatje. -> http://janjaap.fleurke.net/toendradeventer.jpg
De tweede is van de Bolwerkersmolen alhier. Weinig kleur enzo maar het was zeer grijs. Het lag dus niet aan mij

Klik voor een groter plaatje. -> http://janjaap.fleurke.net/bolwerk.jpg
voor iedereen die de hollandse - we hebben eindelijk sneeuw- bossenfoto's nog niet zat zijn:

Wat me in heel veel foto's opvalt is dat het wit vaak nogal een blauwe gloed heeft.
Misschien een aanrader voor veel mensen om even wat met de levels/kleurbalans te schuiven om het blauwe er wat uit te halen?
Misschien een aanrader voor veel mensen om even wat met de levels/kleurbalans te schuiven om het blauwe er wat uit te halen?
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
vanmorgen onderweg naar werk heb ik vanuit de auto deze foto geschoten, tegen de zon in en met mist:

commentaar is welkom

commentaar is welkom
[ Voor 7% gewijzigd door Frieda op 04-03-2005 18:19 ]
Verwijderd
Hierbij mijn bijdrage
Gisteren gemaakt in Hellevoetsluis met de EOS 300D

( full res: http://home.zonnet.nl/a.s...uack%203-3-2005%20065.jpg )

( full res: http://home.zonnet.nl/a.s...uack%203-3-2005%20028.jpg )

(full res: http://home.zonnet.nl/a.s...uack%203-3-2005%20022.jpg )

hey wouter waar heb je die dan gemaaktVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:31:
Hierbij mijn bijdrage
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit: ow la maar al gezien bij de quack
[ Voor 4% gewijzigd door NoFearWizz op 04-03-2005 19:01 ]
Verwijderd
Hier nog een leuke foto enkele dagen na de sneeuw, het smeltende en vervolgens weer bevriezende water, leverde een leuke foto op.
http://kubnw11.kub.nl/~s431080/Robmaart2005139.jpg
Canon Powershot A75
http://kubnw11.kub.nl/~s431080/Robmaart2005139.jpg
Canon Powershot A75
[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 05-03-2005 15:32 ]
Alle bewerkt omdat ik de datumprints weg moest werken
Wat foto's van me fietstochtje.

Alle netgeplaatste foto's, zitten aardig wat toppers tussen ! Die met die fietser vind ik mooi, misschien niet ideaal geschoten (uit auto, etc) maar wel een super-setting
Die van heiyu zijn erg nice
Ergens in Heerhugowaard

Mijn achtertuin - Macro - Heerhugowaard

Alle netgeplaatste foto's, zitten aardig wat toppers tussen ! Die met die fietser vind ik mooi, misschien niet ideaal geschoten (uit auto, etc) maar wel een super-setting
[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 04-03-2005 23:10 ]

Vond ik wel mooi geworden zo...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Alleen vanuit een (al dan niet rijdende) Fiat Panda gemaakt
1.

2.

3.

4.

5.

Sorry @ te breed voor de layout, qua grootte in kb zijn ze niet heel groot..
1.

2.

3.

4.

5.

Sorry @ te breed voor de layout, qua grootte in kb zijn ze niet heel groot..
tja, 3 van de 5 zit amper sneeuw op 
Wel leuke lucht.
even iets anders, valt me op dat er wel erg veel mensen zijn die toch wel erg pittig grote images erop gooien
(waarom niet een 640x480 of kleiner + link ?
)
Wel leuke lucht.
even iets anders, valt me op dat er wel erg veel mensen zijn die toch wel erg pittig grote images erop gooien
Lekkere plaaat!
[ Voor 5% gewijzigd door Jasper op 04-03-2005 22:30 ]
@sick.eskimo.
Misschien is het verstandig om het taalgebruik iets aan te passen
. Sommige mensen vinden het niet echt prettig om die woorden te lezen.
Gebruik dan bv. 'potjandorie' of 'potdikkie'
Misschien is het verstandig om het taalgebruik iets aan te passen
Gebruik dan bv. 'potjandorie' of 'potdikkie'
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
hehe thnx
foto's zijn overigens gemaakt met een Canon Powershot S60.
De Crabbe Hoff, vanmorgen vroeg in Dordrecht gemaakt.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Onze kat Binx in het park achter ons huis.
foto verwijderd
Onze kat Obi in het park achter ons huis.
foto verwijderd
Afgelopen kerstvakantie in Oostenrijk een aangevroren tak
foto verwijderd
Afgelopen kerstvakantie in Oostenrijk -> laatste dag dat wordt krabben
foto verwijderd
Edit : effe foto's op snellere server gezet ipv eigen servertje met apache
Edit 2 : foto's van server afgehaald
foto verwijderd
Onze kat Obi in het park achter ons huis.
foto verwijderd
Afgelopen kerstvakantie in Oostenrijk een aangevroren tak
foto verwijderd
Afgelopen kerstvakantie in Oostenrijk -> laatste dag dat wordt krabben
foto verwijderd
Edit : effe foto's op snellere server gezet ipv eigen servertje met apache
Edit 2 : foto's van server afgehaald
[ Voor 65% gewijzigd door MALobert op 08-03-2005 18:54 ]
Ik vind de kleuren een beetje raar. Lijkt wel een blauwe tint ofzo.FendtVario schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 08:44:
[afbeelding]
@ Debian-user: even andere server uploaden want je foto's zijn erg traag.
Edit: valt trouwens mee, ze zijn al geladen
[ Voor 7% gewijzigd door janklp op 05-03-2005 10:04 ]
FendtVario schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 08:44:

Wat dacht je er van om er zoiets van te maken?
Dat ziet er inderdaad mooier uit. Moet me echt eens gaan verdiepen in de nabewerking. Was al blij dat er hoop blauw uit was.
edit: poging nr 2
edit: poging nr 2
[ Voor 29% gewijzigd door FendtVario op 05-03-2005 11:48 ]
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Verwijderd
Typisch om te zien hoeveel camera's er problemen met de witbalans hebben in deze witte omstandigheden en ook typisch om te zien hoe weinig mensen 1-2 stops hebben overbelicht ter compensatie. De goede foto's die zijn gecorrigeert zijn op 1 hand te tellen.
Ik heb wel degelijk rekening gehouden met witbalans en de belichtingVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:29:
Typisch om te zien hoeveel camera's er problemen met de witbalans hebben in deze witte omstandigheden en ook typisch om te zien hoe weinig mensen 1-2 stops hebben overbelicht ter compensatie. De goede foto's die zijn gecorrigeert zijn op 1 hand te tellen.
Ach ja, het is ook een kwestie van uitproberen he, je moet het maar net weten natuurlijk. Mijn camera (D70) heeft soms ook moeite met de witbalans en heeft de neiging om wat donkere foto's te maken, maar dat heb ik voornamelijk terplekke opgelost. En de foto's die toch niet helemaal in orde waren, zijn uitstekend met Photoshop op te lappen. Uiteindelijk vind ik het prachtige plaatjes gewordenVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:29:
Maar ik kan me voorstellen dat als je voor het eerst in de sneeuw gaat fotograferen dat het lastig is om meteen een goed resultaat te krijgen, zeker omdat het schermpje op je camera toch altijd een beetje vertekend beeld geeft
Verwijderd
Zoef die van jouw zijn dan ook duidelijk één van de betere series waar rekening is gehouden met de witte omstandigheden.
Ik ga zo meteen het bos in om wat plaatjes te schieten, het sneeuwt op dit moment in Limburg enorm en er ligt nu zo'n 10 cm.
*Eindelijk*
Ik ga zo meteen het bos in om wat plaatjes te schieten, het sneeuwt op dit moment in Limburg enorm en er ligt nu zo'n 10 cm.
*Eindelijk*
Sneeuwt het nog in Limburg? Hm, relaxed. Het sneeuwt hier al lang niet meer...
Als het zonnetje nog een beetje doorbreekt ga ik zo nog even naar het strand of de duinen denk ik, wellicht dat daar nog wat mooie plaatjes te schieten zijn
Als het zonnetje nog een beetje doorbreekt ga ik zo nog even naar het strand of de duinen denk ik, wellicht dat daar nog wat mooie plaatjes te schieten zijn
Verwijderd
Tis gisteravond laat begonnen met sneeuwen, het wordt nu een beetje minder. Ik heb het idee dat het ook al weer aan het dooien is.
Verwijderd
Ja idd, het blijft maar wat (smeltende) sneeuwen maar je ziet meer en meer grassprieten terug uit de sneeuw komen dus t is alweer aan t dooien

gelukkig zijn de mijne mooi wit
(desnoods pas ik ze aan maar meestal is de white balance al goed)