Toon posts:

[XP][Wlan Accesspoint] Signaal versterken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey
ik heb nu dus thuis netjes een wlan aangelegd, werkt perfect door heel het huis BEHALVE op mijn kamer, zodra ik 3 stappen de kamer in zet ( 1 verdieping hoger ) valt mijn procent weg van 60 naar 5~15%. link naar ong 80%. eventueel zou di twat te maken kunnen hebben met electrische velden gegenereerd door 4 aardig grote speakers, PC, Laptop, Dvd speler, Vhs Speler, Tv en meerdere telefoons , alles of aan of standbye.
het is een oud huis, grotendeels van hout, dus beton of metaal kan ook de storing niet veroorzaken.

als ik 3 stappen buiten mijn kamer sta met een laptop op hetzelfde Wlan dan krijg ik direct een signaal sterkte van 80%, ik heb echt geen id meer hoe dit signaal zo verstoord kan worden.

heeft iemand een idee? en is het misschien mogelijk om het signaal te boosten van de access point of de PCI kaart gevoeliger te maken? ( power staat al op 100% ). maakt niet uit hoe dus mods/hacks zijn ook welkom.

hartelijk bedankt,
Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Router : Wireless E-Tech Internet router + 4Poorts Switch 54Mbps
PCI kaart : E-Tech PCI 54 mb/s

Verwijderd

Een extra accesspoint plaatsen kan een oplossing bieden, zonder die aan een bekabeld netwerk te hangen. Dan fungeert die als een repeater / signal booster hoe je het ook wil noemen.

Verwijderd

Topicstarter
geen andere mogelijkheden? voltmods of whatever ( geen id hoor, ik roep ook maar wat ). of een mod op de PCI kaart qua antenne ( ook al zit er geen antenna jacket op ).

ook heb ik nog een vraag, de netwerksnelheid veranderd om de seconde.. 1e moment 54 mb/s , dan 18, dan 24 , dan 11, dan 12.. elke seconde weer.
maakt niet uit waar ik sta, ook al sta ik direct voor het access point, enig idee wat dit kan veroorzaken?

bedankt voor je reply!