Toon posts:

[XP] Hal.dll error bij het bijprikken nieuwe harddisk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alleen me c (hoofdschijf) erin heb is er niets aan de hand.
Ik kreeg een tijd terug ineens :

'Windows could not start because the following file is missing or corrupt:

<windows root>\system32\hal.dll
Please reinstall a copy of the above file.'

Zodra ik me 2de hardeschijf erbij prik die het eert dus perfect deed krijg ik deze error , koppel ik heb los dan is er niets aan de hand en boot me pc gewoon, het is overduidelijk dat ik alleen deze error krijg als ik die 2de hdd erbij prik.

Schijf c = SATA
Schijf d = gewoon alleen op een IDE kabel, en werkte altijd van de 1 op andere boot ineens die error
OS = Winxp pro sp2 uk

Ik heb de search gebruikt maar niemand heeft een oplossing zo lijkt, en niemand heeft het als ze er een hdd bijprikken en hebben de error constand ik alleen als ik die 2de hdd erbij prik :S Ben een beetje ten einde raad aangezien ik ook al geformateerd had hiervoor toen had ik het ook.... En toen ontdekte ineens dat het door die 2de harddisk kwam, iemand die weet wat het kan zijn ?

Verwijderd

Dit heeft te maken met de volgorde van schijfherkenning in de bios, heb ik ook last van gehad, ik heb de bootorder zo gezet dat ie eerst SATA/SCSI moest booten en daarna pas de IDE schijf. Moet je even proberen met welke instellingen het wel werkt. Wat voor moederbord heb je trouwens.

Ik neem aan dat de D-schijf degene is die je erbij stopt? Dan wordt geprobeert om van je IDE schijf te booten ipv. SATA, dan moet je in de BIOS dus instellen dat ie eerste (en alleen) SATA moet booten in de volgorde van de bootdevices. Dan moet het werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 07:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 07:13:
Dit heeft te maken met de volgorde van schijfherkenning in de bios, heb ik ook last van gehad, ik heb de bootorder zo gezet dat ie eerst SATA/SCSI moest booten en daarna pas de IDE schijf. Moet je even proberen met welke instellingen het wel werkt. Wat voor moederbord heb je trouwens.
hmmz ik zou in eerste instantie zeggen dat dat het niet is omdat ik het echt van de 1 op andere boot ineens had, maar nou schiet me te binnen dat ik rond die tijd dat ik het had me bios had geupdate met Asus auto-updater ofzo kan gewoon in windows dan, en die zet natuurlijk alles op default enzo, en daar is het meschien wel veranderd ;) ff proberen als ik thuis kom uit 't werk, ik heb een Asus P4p800

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titlel edit zodat het OS in je topic titel staat, probeer hier aub ook zelf op te letten :)