Ik wil een DVD-film afspelen op PowerDVD 6 Deluxe, met DTS geluid. Ik merk hierbij dat de side speakers van m'n 7.1-speakerset niet werken (bij geen enkele DVD/audio-instelling). M'n instellingen zijn als volgt:
Verder moet ik zeggen dat het volume van DVD's aardig langzaam is--ik moet m'n speakers zo hard zetten dat ze bijna ook ruis genereren. Is dit een onvermijdelijk neveneffect van een zo breed mogelijk bereik houden? (Ik doe zo min mogelijk aan normaliseren, LFE of dynamic range compression of iets dergelijks.)
- Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS met Creative Inspire T7700 7.1 speakerset
- Creative Speaker Settings en PowerDVD op 7.1 resp. 8 speakers ingesteld (geen extra Output Mode gekozen)
- Creative EAX Console CMSS 3D op Stereo Surround gezet (stereo-bronnen zoals mp3-bestanden worden wel door alle acht kanalen gepompt)
- In Creative AudioHQ Device Controls de "4 / 5.1 Content Speaker Mapping" op "Side Speakers and Rear Speakers" gezet
Verder moet ik zeggen dat het volume van DVD's aardig langzaam is--ik moet m'n speakers zo hard zetten dat ze bijna ook ruis genereren. Is dit een onvermijdelijk neveneffect van een zo breed mogelijk bereik houden? (Ik doe zo min mogelijk aan normaliseren, LFE of dynamic range compression of iets dergelijks.)