Netwerk met crosslink werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Okee, situatie:

1 gewone pc
1 laptop

Pc: IBM netwerkkaart
Laptop: Xircom kaartje

Het is heel vreemd. Op allebij de pc's kan ik de localhost pingen, en ook het ip-adres wat ik opgeef (hun 'eigen' adres).
Van de ene pc kan ik niet de andere pingen.
TCP/IP is goed geconfigd, bestandsdeling staat aan, pc en laptop alletwee te zien in netwerkomgeving (genaamd PC01 en PC02) Let op: dus alleen zichzelf ziet 'ie in netwerkomgeving.

Lampje op achterkant IBM-kaart brandt niet. Op laptop wel. Ook als ik traffic veroorzaak, dan brandt het traffic-lampje.

Als ik op de laptop bij de netwerk-instellingen de netwerkkaart op 'auto-detect cable' zet, dan brandt zowel het 'link' als het 'traffic' lampje, als ik de kabel op UTP zet, dan alleen 'traffic' lampje.

Ik snap er geen hol van...de crosskabel moet ook goed zijn (schema 10x bekeken, MOET goed zijn gewoon).

Wat kan dit zijn? Graag hulp...

Motor-Forum.nl

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 08 januari 2001 03:12 schreef Duderuud het volgende:
Ik snap er geen hol van...de crosskabel moet ook goed zijn (schema 10x bekeken, MOET goed zijn gewoon).
Ik zou zeggen, dat alles op lokaal niveau in orde zou zijn. Misschien kun je nog 1 keer je subnetmask controleren, want misschien, dat je daar stiekum toch een tiepvautje hebt gemaakt. 255 en 225 lijken erg op elkaar. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat je dat al uitgesloten hebt (iemand die 10x controleert of zijn x-link klopt, zal ook wel zijn tcp gecontroleert hebben als hij dat in zijn posting aangeeft;)).
Toch zou ik het probleem in de kabel zoeken.
Rotte connector? Kabelbreuk? Verkeerde x-link schema?
Ik zou zeggen:'Meet de kabel ff om kabelbreuk en connectorproblemen uit te sluiten'

Verder is het handig eventueele firewalls en/of proxy servers uit te schakelen. Deze kunnen natuurlijk ook flink wat roet in het eten gooien. Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(