Toon posts:

[XP home] PC reboot direct na 2 maal inloggen,schone install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen of wellicht een eindje op weg helpen????

Ik heb een probleem met windows xp home zoals ik hieboven al had beschreven....
Het probleem is dat na een brand schone installatie (Na een low level format) windows
het een a twee keer perfect doet en dat hij daarna na het opstarten direct de computer reset!!!!!!!

ik heb de pc al meerdere malen overnieuw geinstalleerd maar dat helpt niet,tevens heb ik geprobeerd alle hardware uit te sluiten zoals geheugen,voeding,netwerk kaart agp videokaart maar dit is het ook allemaal niet want hij blijft het doen...

Nu zou het nog kunnen dat mijn processor bepaalde fouten maakt waardoor dit gebeurt
dus wie een goed programma weet om de processor en wellicht ook wel het moederbord te testen (dit kan ik niet terug vinden op de fabrikanten sites) het gaat hier om een wat verouderd moederbord de AOPEN AK33 en er zit een AMD duron 700 processor in.....

alvast bedankt........

Groeten Kennis

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even je topic titel aanpassen, want 'Windows Xp Home probleem' is natuurlijk niet een topic titel die heel veel verteld over je eigenlijke probleem - en dat is toch wel zinvol :)

Verder - kan je ons nog even vertellen hoe je je componenten getest hebt (welk programma bijvoorbeeld voor je geheugentest?) :)

Kan je overigens wel in Windows in Safe mode? :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor het aanpassen van de titel...

Ik heb even voor de duidelijkheid geen test programma gebruikt voor het testen van mijn geheugen....maar ben juist op zoek naar programma's die dat kunnen(wellicht ook voor de processor)

Verder werkt windows wel in safe mode.......

Thanks.....

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Je hebt dus geen andere schijven en of partities in je systeem waarop je nog data bewaart? zou anders nog een virus tussen kunnen zitten?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:51:
Ik heb even voor de duidelijkheid geen test programma gebruikt voor het testen van mijn geheugen....maar ben juist op zoek naar programma's die dat kunnen(wellicht ook voor de processor)
Om je geheugen testen is memtest86 (even googlen erop) heel populair :)

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

denk dat je machine gewoon in een bsod beland :) dus zet ff het vinkje uit van automatisch herstarten :) Voor de rest een low lvl format op een ide hdd word de hdd niet blij van :)

Voor de rest je hoeft ons niet onder elke post te bedanken en te groeten enzo... Zie daarvoor de faq :)

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb er inderdaad maar een schijf inzitten dus de kans op een virus lijkt me nu heel klein....
ik heb daarom ook een low level format uitgevoerd om dat probleem uit te sluiten.....

Ok wellicht dat hij dus blijft hangen in automatisch herstarten.....
ik neem aan dat ik dit "vinkje"kan uitzetten ergens in safe mode....?????

en ok geen bedankjes meer ;)

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
vinkje vind je onder:
-rechtermuisknop op "Deze Computer" en dan eigenschappen
- Kies tabblad "Geavanceerd"
- Kies onder "Opstart en Herstelinstellingen" de knop "Instellingen"
- Zet onder het kopje "systeemfouten" het vinkje bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" uit
Pagina: 1