[nforce] welke live-cd werkt

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik wil een rescue operatie uitvoeren op een computer met behulp van een linux live-cd. Het is de bedoeling om bestanden van een ntfs partitie naar een externe schijf te kopieren. Ik heb een aantal cd's geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Ik denk dat het probleem in de chipset zit: een nforce. Het gaat om een Athlon XP2000+ systeem, dus is het volgens de eerste nforce chipset.
Met Morphix 0.5.0pre4 werkt het hele systeem behalve usb-storage. Hij koppelt mijn usb schijf aan de experimentele "ub" driver en die werkt niet.
Met Morphix 0.4.1 en Featherlinux 0.7.3. hangt het systeem gewoon bij de hardware detectie. Met behulp van de failsafe mode an Feather heb ik het systeem wel kunnen starten, maar toen werkten de muis en het toetsenbord niet (beide ps/2).
Ik verdenk de chipset dus.
Weet iemand een live-cd die werkt met een nforce? Liefst een niet te grote. Zowel Feather als Morphix zijn op knoppix gebaseerd, maar lopen misschien wat achter. Ik ken er nog wel een paar maar ik zou graag zeker weten dat een bepaalde distro werkt. Trial and error kost nogal veel tijd.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
knoppix werkt prima voor zover ik weet

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Vergeet niet dat morphix en feather beide uitgekleede versies zijn van knoppix.
Soms wil het 'failsafe' runnen trouwens ook nog wel helpen (dat betekent wel minimale hardware detectie), ik heb geen ervaring met nforce dus ik kan je niet zeggen of het echt werkt maar je kunt het proberen.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Suse lukt perfect

zowel de oudere (8.x) als de nieuwere (9.x)

ikzelf heb ze ook al gebruikt om van een nforce2 mobo iets af te halen op een ntfs disk en op een andere disk (fat32) neer te zetten

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Knoppix werkt inderdaad prima met een Nforce. Overigens kan je ook Kanotix gebruiken (Knoppix kloon) die een iets betere hardware herkenning heeft. Beiden zouden met NTFS om moeten kunnen gaan.